Michael Jackson - Invincible (2001)

Pop / R&B

met Fats

3. Invincible (4:45)

met Fats

4. Break of Dawn (5:32)
  5. Heaven Can Wait (4:49)
  6. You Rock My World (5:38)
  7. Butterflies (4:40)

met Marsha Ambrosius

8. Speechless (3:18)
  9. 2000 Watts (4:24)
  10. You Are My Life (4:33)
  11. Privacy (5:04)
  12. Don't Walk Away (4:24)
  13. Cry (5:00)
  14. The Lost Children (4:00)
  15. Whatever Happens (4:56)

met Carlos Santana

16. Threatened (4:20)
avatar van Tompie
Wellicht het slechtse album van Michael Jackson. Hier en daar nog wel enkele vlagen van genialiteit ('heartbreaker' bijvoorbeeld), maar dit album is moeilijk meer dan drie maal uit te luisteren.

Dustyfan
Ik zit me een beetje te verbazen over de hoes van dit album. Mijn versie is in het wit/zilver en niet rood. En op deze poster zie je dat er maar liefst 5 versies zijn.

Heeft iemand van jullie enig idee wat het verhaal hierachter is?

avatar van BlauweVla
Het album is in 5 kleuren uitgebracht, zodat echte fans 5 keer hetzelfde album kopen.

avatar van starbright boy
1,0
Precies. De rode was de gewone als ik me niet vergis en de rest waren limited editions. Nou viel dat laatste wel mee, want de plaat verkocht stukken slechter dan verwacht, dus als je even zoekt kun je nu nog wel een ander kleurtje vinden. Normaal werden er ook wel 6 of 7 singles per album uitgebracht. Hier flopte de tweede single al gigantisch (Cry) en werd besloten daarna maar geen single meer uit te brengen.

avatar van lebowski
BlauweVla schreef:

Dat vind ik geloof ik nog smeriger dan met kleine j... nou ja, ik bedoel maar: hoeveel schijt aan je fans kun je hebben?

Dustyfan
Wat een flauw gedoe zeg, van MJ. En dan te bedenken dat ik ooit een overtuigd fan was.....

In ieder geval bedankt voor de uitleg

avatar van BlauweVla
Boudewijn Büch vond dit voor de verandering eindelijk es een goed album van Michael Jackson, het zingen was normaler met minder snikken etc.

Een zeer teleurstellend album en de 2 beste tracks heeft Michael zelf nog niet eens geschreven (Butterflies & Whatever Happens). Jammer terwijl er zoveel songs opgenomen waren in de aanloop naar dit album. Daar hadden vast wel wat betere tracks tussen gezeten.

avatar van avdj
5 kleuren...hoe commercieel kun je het maken?

avatar van Nubis
Stom album.
Maar geweldig kerel!

nee toch..als iemand zegt 5 kleuren want michael jackson wil dat echte fans 5 cd's kopen geloven jullie dat meteen:| mijn god..wat dom wat dom..zo krijg je dus al die roddels in de wereld..hoeveel er wel niet verzonnen is over hem en iedereen die alles maar gelooft..denk aub even na..het album vond ik ook tegenvallen..helaas..

Deze cd van michael is grond ingeboord door de media, ten onrechte vind ik. Want luister naar butterflies, Break of dawn, heartbreaker speechless en You rock my world (R&B-achtige nummers). Hij heeft naar mijn idee de verkeerde singles gepakt en VEEL te weinig zijn geniaal dansjes toegepast.

Hij moet weer de moonwalk doen en die breakdance shit, dan is die weer de koning.

avatar van gemaster
Inderdaad, de moonwalk zorgt ervoor dat de muziek beter wordt.

ja precies..de danspasjes die hij doet beginnen te vervelen..het is net de clip van smooth criminal..hij kan het nog steeds dat heb ik allang gezien maar hij heeft er niet veel zin meer in ofzo:P ik vind trouwens het nummer Threatened erg goed terwijl die helemaal gee aandacht krijgt.lekker nummer het enigste nummer waar je nog een beetje het plezier hoort..

Misschien had MJ gewoon geen muziek meer moeten maken...ik bedoel die gast heeft wat muziek afgelevert de laatste jaren. Dan kun je er op rekenen dat het toch een keertje fout gaat, maar ik had wel wat beters van MJ verwacht. Ook voor zijn fans...2.5* omdat sommige nummers toch echt wel geniaal klinken!!

Het meerendeel van de nummers zijn gewoon klasse. Sony werkte niet mee en besloot na 2 singles het voor gezien te houden. Liedjes als Speeches, Break of dawn, Unbreakable en Whatever happens waren zeker hits geworden als ze zouden zijn uitgebracht. Maar de muziekwereld is een dirty place. Bijna geen enkele promotie, geen tv adverts, geen posters in de winkels. Een maand voor de CD release gaf MJ een concert in NY met zijn broers. In de achtertuin van Sony. En ze deden niets om de aandacht te vestigen op dit album. Jammer.
Toch 10 miljoen van verkocht dus geen flop lijkt me.

avatar van avdj
Qua waardering is het wel degelijk een flop. Ook het stemgemiddelde van MuMe is bedroevend. 10 miljoen is trouwens niet echt veel gezien zijn grote schare fans (die alles kopen)

Heeft hij niet een nieuw album?

Na You rock my world en cry zijn er geen andere singles uitgebracht omdat MJ en Sony "ruzie" hadden. Sony wou het album niet meer promoten.
De grijs-witte hoes was de gewone hoes.
Ik vind het album wel oke, maar het kon beter. Er staan te veel melige liedjes op en zijn hardere nummers lijken erg op elkaar.
Ik vind het niet zijn slechtste album, Blood on the dancefloor had minder te bieden.
Als Michael Jackson een come back wilt maken, zal hij het anders moeten aanpakken als bij Invincible.

avatar van Poeha
IK vind persoonlijk The Lost Children de mooiste track, met daar achteraan 2000 Watts en Heartbreaker plus You Rock My World.
Absoluut een minder album van de, volgens onze Robbie Williams, ex-King Of Pop.

Ronnuz
Ik vind dat dit album erg ondergewaardeerd wordt. Hoewel het geen succes was, wat vooral kwam door Sony, is 't gewoon een lekker album. Er staan lekkere nummers op zoals Unbreakable, Break of Dawn, You Rock My World en wat rustigere nummers You Are My Life & Heaven Can Wait.

Robbie Williams mag overigens nog niet eens de schoenen poetsen van MJ. 't Is een leuke entertainer hoor Robbie, maar in de buurt van Michael komt ie dus absoluut niet.

avatar van brooklyn
Ronnuz schreef:
Hoewel het geen succes was, wat vooral kwam door Sony,

Nee, het album was gewoon niet goed genoeg voor een grote verkoop. Punt.

Ronnuz
brooklyn schreef:

Nee, het album was gewoon niet goed genoeg voor een grote verkoop. Punt.

Hm, dat vond ik wel maar goed. Als er meer gepromoot zou zijn en er waren meer singles gereleased weet ik zeker dat de verkoopcijfers boven de 20 miljoen waren uitgekomen. Nu was 't 'slechts' 10 mln.

Electro_
You Rock My World vind ik zo'n nummer dat echte klasse heeft. Gaat bij mij ook al jarenlang mee.

Marcel²
Ronnuz schreef:

Dat betwijfel ik, zelf wil ik niet dit album afkraken, want er staan wel een aantal mooie nummers op. Maar als ik eerlijk ben had ik er meer van verwacht. In mijn ogen is dit een tegenvaller. Biggie komt ook nog voorbij op het nummer Unbreakable.

avatar van martlybra
Geweldig album! Maar wat meer 'rustige' nummers zoals Speechless, The lost children en don't walk away dan op zijn andere albums.

Ik vond dit egt een van de betere platen van Mjj sorry dat ik het zeg maar ik ben egt een heel groot fan van hem en ik begrijp niet waarom hij zo afgekraakt is hij is egt meer waard
iedereen die hem heeft moet hem egt nog is goed luisteren oke dat de hit singel niet zo goed is maar dat maakt Cry gwoon weer goed maar de meeste zullen het tog niet met mij eens zijn maar dat moet ik maar acceptere

avatar van HammerHead
Spelling en interpunctie, twee nuttige termen, doe er je voordeel mee.

soms lees ik hier dinge waardoor ik me egt af ga vrage of de leerpligt is afgeschaft

avatar van MJ_DA_MAN
Gek dat niemand Cry als favo nummer noemt. Geweldig mooi nummer met geweldige clip.