Kid Cudi - Satellite Flight: The Journey to Mother Moon (2014)

Hip-Hop / Pop
Label: Republic

1. Destination: Mother Moon (1:50)
  2. Going to the Ceremony (3:48)
  3. Satellite Flight (4:35)
  4. Copernicus Landing (4:34)
  5. Balmain Jeans (5:27)

met Raphael Saadiq

6. Too Bad I Have to Destroy You Now (6:18)
  7. Internal Bleeding (4:16)
  8. In My Dreams 2015 (1:46)
  9. Return of the Moon Man [Original Score] (5:16)
  10. Troubled Boy (3:23)
Kid Cudi is back! Balmain Jeans

avatar van nedbed
Damn, deze moet ik ook maar snel checken!

avatar van Holla
Return of the Moon Man heeft een instrument van Blood on the Leaves geleend lol. Klinkt groots, naast Balmain Jeans mijn favoriet! Het instrumentale gedeelte van dit album zet zoveel sfeer neer

Zo snel al een opvolger voor Indicud?

avatar van MB23
Waar blijft die Nederlandse iTunes download!!!??

avatar van FelipeGutiérrez
Dit moet ik zsm checken! vandaag nog!

themonster310 schreef:
Zo snel al een opvolger voor Indicud?

Jep, dit zou eerst een EP'tje worden, maar Cudi had uiteindelijk genoeg materiaal voor een heel album. Het is een soort van prelude voor Man On The Moon III, en volgens Cudi zelf zijn beste werk tot nu toe.

avatar van FelipeGutiérrez
Too Bad I Have To Destroy you is master! Cudi die weer een keer rapt, dat doet 'ie de laatste tijd niet meer zo vaak. Dope!

avatar van FelipeGutiérrez
Internal Bleeding to me sounds like his swan song. It's heavy on emotions. Although he's talking about being a warrior and what not, I can't believe him. I feel like he doesn't believe that either. It's like when a drunken man or one in deep pain repeats the "inspiring words" someone tells them and then dismisses them with a laugh. He's not right. His "heart is leaking". Hes about die. The distorted woahs signal him losing consciousness... And Maybe that's why the song is followed by two instrumentals. He doesn't have the words or the strength to even speak anymore, because he has gone unconscious.

Troubled boy is a song sang by someone else. It's him, but not. Maybe it's an alter ego. They're singing about how much of a troubled boy he was. It sounds similar to efflictim: a song where he spoke about what would someone do if he were dead.

Well low and behold... He's dead. He was the troubled boy. Nobody liked the troubled boy.

MOTM3 will be him speaking to us from the heavens/or space which seems to be his heaven.

Als dit klopt is Cudi een genius. Het zou zelfs nog logisch klinken omdat Cudi op de outro ''goodbye'' zegt.

avatar van overmars89
Fantastisch album, wordt hier intens vrolijk van. Alle producties zijn ingenieus. Er is maar 1 klein gedeelte van een nummer waar me ik aan stoor en dat is het beginstukje van Internal Bleeding. Hoewel ik het nummer voor de rest fantastisch vindt, vind ik zijn zang in het beginstukje iets te overdreven en te weinig in de muziek verweven; wat juist in het rest van het album geweldig gedaan wordt!

avatar van He$$el_01
Ik vroeg me al af wanneer dit album op de site zou verschijnen (ja, ik weet het, ik kan het zelf ook, maar luiheid).

Ik heb het album(?) nu twee keer beluisterd, en het klinkt erg goed. Nog minder rap en nog meer leunend op de instrumentaties, maar die zijn dan ook wel van een erg hoog niveau. Kanye wordt wel eens als een muzikaal genie gezien, maar Kid Cudi zit naar mijns inziens toch minimaal op dat niveau.

Return of the Moon Man Damn wat een geweldig nummer.

avatar van Arrie
He$$el_01 schreef:
Ik heb het album(?) nu twee keer beluisterd

Hoezo dat vraagteken?

Arrie schreef:

Hoezo dat vraagteken?

Cudder himself heeft aangegeven dat er nog wat meer tracks bijkomen later. Misschien denkt hij dat het geen album is omdat het ook zo kort is

Holla schreef:

Volgens mij was Doris toch ook zo'n drie kwartier lang? 45 minuten is op zich niet eens zo super kort, voor het zelfde geld was dit een album van zo'n 70 minuten en zaten er weer te veel fillers in.

FelipeGutiérrez schreef:

Ja maar ik probeerde meer een argument te bedenken waarom Hessel dat vraagteken zou hebben.

avatar van Jordyp
Dit is toch hetzelfde als Beyoncé deed (en waarschijnlijk ook al andere voor haar?) , het album in één keer op ITunes droppen? Beetje vreemd als er dan meer tracks op de fysieke versie komen te staan, niet zo netjes vooral.

avatar van Silky & Smooth
Volgens mij is het verschil dat Beyoncé niks aan had gekondigd (in ieder geval niet bij mijn weten).

Dit is wederom een lekker album van Cudi. Ik ben het compleet met Hessel eens dat deze man ook een genie is. Misschien wat meer indie dan Kanye, maar die stijl past wel bij hem. Jammergenoeg wordt hij in mijn ogen nog te vaak onderschat en puur te veel afgerekend op het feit dat het bij hem al lang niet meer alleen om rapt draait. De mix van genres en stijlen vind ik echt geweldig en eigenlijk wordt dit per album alleen maar beter. Ik blijf zijn eerste twee album toch het best vinden, maar ik vind het echt vet om te zien welk muzikaal pad hij nu bewandelt. Ik ben vanaf zijn eerste tape al groot fan en tot nu blijft dat onveranderd. Kid Cudi heeft met dit album 5 geweldige albums (incl. WZRD) op zijn naam staan!

avatar van He$$el_01
Leuke theorieën hier, maar om eerlijk te zijn had ik gewoon ergens gelezen dat het een EP zou worden. Ik las daarna pas de berichten boven mijn bericht.

avatar van Justinx
Ik ben benieuwd of deze plaat ook fysiek wordt uitgebracht.

Justinx schreef:
Ik ben benieuwd of deze plaat ook fysiek wordt uitgebracht.

Ik las ergens dat Cudi van plan was dat te doen, en dan met meer tracks dan de digitale

avatar van Soundbites
Is het dan al zover dat albums al helemaal niet meer fysiek worden uitgegeven? Dacht dat daar nog altijd wel vraag naar was.

Soundbites schreef:

Cudi wil zijn album wel fysiek uitbrengen hoor, althans hij zei het zeker van plan te zijn

avatar van Rhythm & Poetry
Geweldig album van Kid Cudi die met deze plaat bewijst de Pink Floyd te zijn van onze generatie. Echt prachtige meeslepende instrumentaties en dan die zweverige vocalen erover. Beng! Puur goud.

avatar van Lasers
Niet verwacht zoveel positieve reacties te lezen. Zelf vind ik het "wel leuk" maar niet van het niveau van de MOTM series. Vind persoonlijk dat hij te makkelijk zijn albums uitbrengt. Sinds hij zelf de regie in handen heeft gaan de covers achteruit, te veel gehummbel en vallen de producties tegen...

Ik hoop dat Emile en Plain Pat terug zijn te vinden op MOTM3. Al geeft Balmain Jeans ook weer vertrouwen

avatar van Silky & Smooth
Het voelt nogal tegenstrijdig dat dit een prequel moet voorstellen, terwijl Kid Cudi sinds MOTM in een nieuwe richting is gegroeid en dit het resultaat ervan is.

Jeeeeeeezus wat een enorm vette plaat. En ook zo plotseling verschenen. Keihard genieten. Sound ligt heel dicht bij dat van Man on The Moon 1. Hoppa, 5 sterren!

avatar van Feelthatmc
Sterk, maar het kan nog wat beter! De producties van Cudi vind ik geniaal en vernieuwend, maar ik vind dat er steeds minder rap en zang in zijn albums zijn te horen. Dit vind ik jammer want op bijvoorbeeld MOTM-series waren zang en rap een belangrijk instrument. Desondanks vind ik het een erg sterk album wat mij toch weer weet te verassen.

avatar van Don Cappuccino
Ik hoor hier echt sporadisch hip-hop in en dat is niet erg. Kid Cudi richt zich op zweverige instrumentals die aangenaam in het gehoor liggen maar zijn zang is gewoon niet goed, voor het grootste gedeelte op het randje of vals. Cudi is ambitieus en ik snap waar hij heen wil maar het is in zijn uitvoering richtingloos en allemaal net niet. Hij heeft een sterke psychedelische hip-hopplaat in zich, maar die moet er nog uit komen. Wanneer?

avatar van WeztSide
Psychedelische hip-hopplaat, indeed. Maar wat zingt deze man toch ontzettend vals. Dat zorgt ervoor dat ik hier verder niet veel mee kan.

avatar van Rhythm & Poetry
Jij zingt zelf vals.