Pink Floyd - Meddle (1971)

Label: Harvest

1. One of These Days (5:56)
  2. A Pillow of Winds (5:13)
  3. Fearless (6:08)
  4. San Tropez (3:43)
  5. Seamus (2:15)
  6. Echoes (23:27)
nicolas
avdj: ik zei dat omdat orbit een bepaalde reactie had geplaatst op een vorig bericht van mij (zie onder)

Hans Brouwer schreef:
Op dit album is op een gegeven moment toch een voetbalstadion te horen?? Liverpool toch als ik mij niet vergis?

ik snap eigenlijk de bedoeling hierachter niet echt, iemand?

nicolas
ach ja, misschien is er wel geen "waarom"... ze hebben zo veel geluidjes in hun nummers... schapen, honden,...

Iron_man schreef:
ik snap eigenlijk de bedoeling hierachter niet echt, iemand?

Lees de tekst van het nummer nog eens door...

nicolas
In welk nummer is dat stadion?

nicolas schreef:
In welk nummer is dat stadion?

Fearless...

nicolas
Ah ja juist, heb het beluisterd!

Ben ik dan werkelijk de énige die Echoes véél te lang vindt duren?
Pfff... Kan het geduld niet opbrengen om hem hélemaal met de volle 100% aandachtig te "beleven".. Ik weet het niet.. Ergens een beetje iets teveel van het goede denk ik.

Maar jah.. Gelukkig verschillen smaken

avatar van orbit
Ik ben helemaal geen liefhebber van oeverloos doordreinende rocknummers als mini-concertjes, wordt mij meestal te snel al een potsierlijke zelfmasturbatie van de artiesten in kwestie. Vandaar ook mijn weerzin tegen veel progrock, maar bij 'echoes' heb ik dat vreemd genoeg niet. De mannen van Floyd zijn er daar in geslaagd het geheel wel evenwichtig en boeiend te houden. Al is het wel een van de weinige nummers van die lengte waar ze daar in slaagden (naast de prachtige plaat Animals trouwens, maar daar zijn de nummers alweer iets korter).

avatar van The Scientist
Berichten verplaatst naar Genres > Rock > Progressive Rock

Die opbouw rond 15 minuten in Echoes naar die climax rond 18.30 is gewoon het Pink Floyd moment voor mij.
Geniaal! Eigenlijk verdient hij gewoon een 5 voor Echoes alleen al.

Promotie voor Meddle : van 4.5 naar 5 en een dikke kus

avatar van OldRottenhat
Echoes kan mij niet lang genoeg duren! Daarom zet ik meestal de Echoes van het live in Pompeii "concert" maar op, omdat die weer een paar minuten langer is! Het hoogte punt bij mij zit in die gitaarsolo en die bass, rond een minuut of 12! Awesome!

4 keer in zijn geheel beluisterd nu en wederom weer een schitterend album! Het begint al lekker met One Of These Days: prachtige bass om later lekker te rocken met een heerlijke elektrische gitaar. A Pillow Of Minds en Fearless vind ik ook erg mooi. Zeer mooi gitaarwerk in beide nummers! En dan San Tropez, man wat goed zeg!
Zelden zo'n lekker relaxed nummer gehoord.
[van Basten mode aan]
Seamus is wat minder al vind ik dat die hond zijn rol uitstekend invult.
[van Basten mode uit]
Echoes is al genoeg over geschreven, meesterlijk, echt waar! Die opbouw en dan die climax, geweldig!
4,5 ster voor dit meesterwerkje.

kent iemand dat verhaal van die hond die ze speciaal hebben afgericht om een bijdrage te leveren aan dit album
uiteraard op de pompei film te zien ...

avatar van HiLL
Die hond is briljant!

marcello schreef:
uiteraard op de pompei film te zien ...

Neen, dat verhaal ken ik niet. Het zijn immers twee verschillende honden... De hond op de plaat heet Seamus en is de hond van Steve Marriot. De hond in de Pompeii-film heet Mademoiselle Nobbs en is dus een teefje.

HiLL schreef:
Die hond is briljant!

De band is anders ook aardig op dreef, heer Heuvel...

Wat, is die hond van Steve Marriot?
De zanger/componist van The Small Faces (en later Humble Pie) dus........

Music4ever schreef:
Wat, is die hond van Steve Marriot?
De zanger/componist van The Small Faces (en later Humble Pie) dus........

Jep...

Berryvdp schreef:
Ben ik dan werkelijk de énige die Echoes véél te lang vindt duren?

Maar jah.. Gelukkig verschillen smaken

Je mist hier iets vitaals: Echoes is geschreven als soundtrack voor de laatste scene van 2001: A Space Odyssey.

Als je 'm ermee synct, is 'ie NOG mooier!

ThomasQuinn schreef:

Hoe kom je daar nu bij? Echoes heeft werkelijk helemaal niets met deze film te maken.

RobertJ
Omayyad schreef:

Werkelijk niets? Bekijk het hier. Het komt allemaal wel erg goed uit, maar het kan natuurlijk toeval zijn

avatar van Oldfart
de blowplaat van '71. Gaaf weetjuh......poeh

avatar van Toon1
RobertJ schreef:

+ Het feit dat Echoes drie jaar na de film is gemaakt .

RobertJ schreef:

Puur toeval... Evenals de overeenkomsten tussen Dark Side Of The Moon en The Wizard Of Oz...

RobertJ
Omayyad schreef:

Mag ik vragen waarom je daar zo zeker van bent? Het zou toch kunnen? Zo vreemd vind ik het niet als het wel met opzet gedaan zou zijn.

RobertJ schreef:

Ik ben daar zo zeker van omdat de bandleden dat meerdere keren in interviews zelf verklaard hebben...

avatar van KampF
Deze LP uit de kast getrokken, eigenlijk doen alleen het eerste en het laatste nummer me wat, ja, die twee nummers zijn fantastisch, de rest ben ik niet echt weg van

Het laatste album in het kader van mijn grote PF inhaalslag (voor alle duidelijkheid: ik bezat al jaren Dark Side, Wish en Wall).
Ook dit bevalt me meer dan uitstekend.
De albums van na the Wall laat ik voorlopig zitten: is dat een verstandige zet? (ik wil niet nog eens de fout maken te lang te wachten).

Ik zou Animals nog luisteren. De albums die ik daarna van ze ken vind ik geen van allen echt de moeite waard, dus ik zou me daar niet teveel mee haasten.