The Delines - Colfax (2014)

Country / Folk
Label: D├ęcor

1. Calling In (5:09)
  2. Colfax Avenue (3:30)
  3. The Oil Rigs at Night (4:22)
  4. Wichita Ain't So Far Away (2:31)
  5. I Won't Slip Up (4:13)
  6. Sandman's Coming (2:39)
  7. State Line (3:24)
  8. Flight 31 (2:58)
  9. He Told Her the City Was Killing Him (4:11)
  10. I Got My Shadows (2:38)
  11. 82nd Street (4:41)
avatar van rolandobabel
een score van 4,18.....dan zou het een van de beste albums allertijden moeten zijn, gezien de platen die vergelijkbare scores krijgen. Ik vind het een leuke plaat, maar dat vind ik dan weer wel wat te ver gaan.

avatar van Lura
Volgens mij scoren de topalbums van The Beatles nog hoger en is er veel meer op gestemd. Wanneer er meer op dit album gestemd gaat worden zal het gemiddelde zeker nog iets zakken. Zelf vind ik dit album absoluut tot de besten van dit jaar horen en vind de score dan ook zeer terecht. Je rekent trouwens zelf Sabrina tot de beste albums ooit gemaakt.

avatar van Anthony72
Prachtige plaat, lekker om te luisteren als je een eindje moet rijden in het donker. 82nd street met die fijne drums is mijn favoriet. Sandman's heb ik het minst mee, maar dan nog is de kwaliteit van de gehele plaat enorm hoog.
Hij zit in ieder geval al maanden in de cd-speler en daar gaat ie voorlopig niet uit.

avatar van HugovdBos
Wat een positieve verassing op deze zonnige zondag. Amy brengt al haar gevoelens in de teksten die vol emoties zitten. Heerlijke ontspannende sound waarin je wegdroomt en indringende teksten die me bekend voorkomen.

HugovdBos schreef:
indringende teksten die me bekend voor komen.

Hoezo, heb je ze geschreven dan Maar zonder dollen, prachtplaat!

avatar van HugovdBos
Lura schreef:

Hoezo, heb je ze geschreven dan Maar zonder dollen, prachtplaat!

Haha, krijg je waarschijnlijk als je veel muziek luistert. Misschien het album toch al een keer eerder gehoord dit jaar maar er niet meer bewust van zijn.

avatar van Cor
Cor
Gelegenheidsband maakt prachtige sfeerplaat. Voorman Willy Vlautin is schrijver en prominent lid van de Amerikaanse rootsrockband Richmond Fontaine. Aangevuld met enkele leden van The Decemberists en de mij onbekende zangeres Amy Boone formeerde hij The Delines. Dat is fijn zeg. Trage, lome, bijna jazzy ritmes worden ingekleurd met een authentiek countrygeluid. En daarover glijdt, schreit en verleidt de stem van Amy Boone. Onbekende verrassing, maar wel van een hallucinerende schoonheid. Prachtplaat.

avatar van Wallie1985
Prachtige sfeerplaat mijn plaat van het jaar!!

avatar van Lambchop
Erg lekker in het gehoor liggend deze. Had geen verwachtingen van te voren maar vind elk nummer erg goed. Mooie intros hele mooie zachte stem, ik ben verkocht. Het album van luluc heeft deze net aan ingehaald als beste album van 2014

avatar van Lambchop
Beste album van zacht zingende dames dan hè

avatar van Lambchop
Dit album heb ik echt helemaal kapot gedraaid afgelopen weken, het is echt enorm mooi. Die stem verveeld me totaal niet, heb steeds het gevoel dat ik in een Amerikaanse bar ben in the middle of nowhere met een Jackie Daniels in mn hand.

avatar van Lura
Ook nog steeds een van mijn grote favorieten van afgelopen jaar!

avatar van pjh1967
En op TakeRoot dit jaar !!

avatar van Renoir
Inderdaad! Nu hoeft toch niemand meer te twijfelen? My Morning Jacket en Sun Kil Moon zijn er ook!

avatar van Lura
Goed en slecht nieuws over The Delines. Het goede nieuws is dat er nieuw werk verschijnt, Scenic Sessions. Het slechte nieuws is, dat er slechts 1000 exemplaren van gemaakt worden en dat ze alleen te koop zijn tijdens de komende toer

avatar van Renoir
Hopelijk zijn ze op 12 september nog niet uitverkocht...

avatar van Anthony72
titel klinkt een beetje als een live-registratie, of is het echt nieuw werk?

Dit staat op hun Facebookpagina :
We went into the studio to record a single for our upcoming European tour, but once we were there we couldn't stop. The single turned into a nearly a full length record we're calling Scenic Sessions. This a road CD only. We're making just a thousand of them and they'll be available only at our upcoming shows.

Lura schreef:

Heb er één kunnen bemachtigen bij TakeRoot!

pjh1967 schreef:

Heb er één kunnen bemachtigen bij TakeRoot!

Dat is mooi, geniet ervan.

avatar van Rottingdale
Ben benieuwd of er vanavond nog een te krijgen is. Lange reis naar Den Bosch. Concert maak ik me eigenlijk geen zorgen over.

Rottingdale schreef:

Er was nog een voorraadje.

avatar van Hendrik68
Ik dacht Rottingdale wil vast wel een exemplaar, dus laat ik hem maar liggen. Lief he?

Ik vond het een erg leuk optreden al was de sfeer niet echt anders dan op CD, maar dat is dan ook een heerlijk sfeertje.

Rottingdale schreef:
Concert maak ik me eigenlijk geen zorgen over.

En, was dat terecht?

Ik vond 't het een haast surrealistische situatie met zo weinig publiek. Maar prachtig gespeeld, dat wel.

En, was dat terecht?

Ja? Hoeveel man was er?

Door jouw 'recensie' album opgepikt - prima album voor later in de avond

Mjuman schreef:

Door jouw 'recensie' album opgepikt - prima album voor later in de avond

Klopt, is ook een plaat waar je uit-ste-kend sámen naar kunt luisteren

Ik heb daadwerkelijk een schatting gemaakt, mij leek een man of veertig.

Dat is bar weinig zeg, zielig voor de artiesten

en bij De Toppers zitten er tienduizenden smakeloos land