Marco Borsato - Zien (2004)

3,08

Label: Universal

1. Zeg Me Wie Je Ziet (3:48)
  2. Afscheid Nemen Bestaat Niet (4:28)
  3. Zeg het Maar (5:19)
  4. Voorbij (4:09)
    met Do
  5. Laat Me Gaan (4:05)
  6. Lentesneeuw (4:39)
  7. Dat Ben Jij (5:44)
  8. Dromer (6:11)
  9. Alleen (2:58)
  10. Een Nieuwe Dag (3:43)
  11. Als Alle Lichten Zijn Gedoofd (4:23)
  12. Ik Kan het Niet Alleen (4:30)
  13. Vlinder (8:29)
34 BERICHTEN
avatar van dynamo d
rkrijger schreef:
Deze plaat is HET hoogtepunt van Borsato. Daarna werd het toch wel wat minder. Dit is een bijzonder sterk album met veel goeie nummers.

Maar waarom stem je dan niet zelf ook op Zien?

Je hebt gelijk. Ik heb maar meteen gestemd. De volle vijf, want dit album staat in mijn Top 10.

avatar van daniel1974nl
Dit album heeft veel meer orchestrale arragementen, en leunt behoorlijk op de melodieuze kant. Luister maar eens naar een nummer als Vlinder, hetgeen het hoogtepunt is van het album. Prachtige teksten, heel melodieus en sfeervol album. Inderdaad een van de besten van Borsato. Ik denk ook, achteraf dat dit album het toppunt van zijn kunnen is gebleken. Hierna werd het toch een beetje minder, en ging het vrijwel snel compleet bergafwaarts.

Ondanks het feit dat dit album vrijwel alleen op DVD was te krijgen, heeft het toch mega verkopen gegenereerd, hetgeen op zich al een prestatie is. Prachtig geluid overigens, de DTS track van deze DVD. Moet bekennen dat ik de film nooit heb gezien, zet het meestal op op DVD maar vaak als achtergrond muziek.

Wellicht verdient dit album, de Borsato klassieker 'titel'. Jammer, hij had er nog een paar moeten maken als deze. Dat wil zeggen, hij had Ewbank opdracht moeten geven om er nog een paar als deze te moeten schrijven want als persoon presteert Borsato natuurlijk bar4 weinig behalve het arrangements sausje, tijdens zijn concerten, die bijna neigen naar complete zelfverheerlijking, narcisme....heb zowiezo een hekel aan mensen die over hunzelf spreken in de derde persoon.

avatar van vincentcorjanus
Ik heb normaal nooit zo veel met Marco Borsato, toch vindt ik deze plaat best ''oke'', ik ken ook de rest van zijn albums, die vindt ik vele malen slechter dan deze. Vooral Ik kan het niet alleen en Afscheid nemen bestaat niet vindt ik mooi. *3.0