Genesis - Three Sides Live (1982)

3,57

Label: Charisma

1. Turn It on Again (5:23)
  2. Dodo / Lurker (7:20)
  3. Abacab (8:43)
  4. Behind the Lines (5:24)
  5. Duchess (6:38)
  6. Me and Sarah Jane (5:52)
  7. Follow You Follow Me (4:45)
  8. Misunderstanding (4:05)
  9. In the Cage Medley (11:52)
  10. Afterglow (5:03)
  11. One for the Vine * (11:04)
  12. Fountain of Salmacis * (8:37)
  13. It / Watcher of the Skies * (7:22)
  14. Paperlate (3:15)
  15. You Might Recall (5:28)
  16. Me and Virgil (6:19)
  17. Evidence of Autumn (4:58)
  18. Open Door (4:04)
95 BERICHTEN 1 MENING
avatar van rkdev
geplaatst: 25 december 2014, 17:42 uur [permalink]
WPE schreef:
Vooral de studionummers vallen me tegen
Oh, die vind ik nou het de meerwaarde voor dit album (plus de briljante versie van In The Cage). Me and Virgil, Evidence of Autumn en Open Door (en in iets mindere mate You Might Recall) zijn prachtige nummers imo.

1,5
geplaatst: 26 december 2014, 10:38 uur [permalink]
WPE schreef:
Nou, ik ben Genesis fan van de eerste orde, maar dit album vind ik niet echt geweldig. Vooral de studionummers vallen me tegen nu ik ze recent weer eens beluisterd heb. Maar ook live...nee, dat hebben ze veel beter gedaan op Second's Out....

Kijk maestro met jou kan ik praten

avatar van meneer
geplaatst: 17 mei 2015, 20:08 uur [permalink]
Pffff, ik sprak er pas geleden met een vriend over. Ik heb - sinds ik Spotify en MuMe combineer - de laatste jaren zoveel (verschillende soorten) muziek beluisterd dat ik het een tijd geleden helemaal zat en beu was. Het leek wel een verslaving te worden, maar niet meer met zoveel plezier.

Dus ik heb eens niks meer opgezet. Als ik buiten was geen koptelefoon maar vogels, de wind ruisend, mensen, de wereldgeluiden om mij heen. Waar ik altijd op vakantie veel muziek bij mij had heb ik nu echt niks opgezet. De stilte van een warm Grieks eiland, zowel overdag als 's avonds was, deze keer, heerlijk, rustgevend en het overpeinzen waard..

Ik had een pauze nodig.

Maar toch, muziek is waar ik ook van hou dus ik ging pasgeleden weer eens voorzichtig zoeken naar de juiste snaar. Spotify en MuMe stonden alweer bomvol met nieuw werk of nog te ontdekken oudere albums. Man, wat werd ik daar moe van..

Wat dan ? Gewoon Back-to-Basics blijkt nu.. Mijn oude Liefde Genesis. Daar waar het allemaal begon voor mij. En na wat ouder werk van de band te hebben beluisterd staat nu Three Sides Live op. En ik vind het wederom allemaal weer prachtig. Deze raakt mij nog net zo als 33 jaar geleden.

Ik ga de aankomende tijd eens flink uitrusten met de muziek van deze zo heerlijk intrigerende Band. Een soort thuis komen..

'I got sunshine in my stomach...'

avatar van Fingertippie

geplaatst: 17 mei 2015, 21:44 uur [permalink]
Meneer....ik denk dat de meeste muziekliefhebbers wel eens zo'n periode hebben...maar bloed kruipt toch....
Ik hoop nog lang van die periode verwijderd te zijn....zeker met de muziek van Genesis en zoveel andere muziek in gedachten...en te beluisteren.

avatar van Cor
Cor
geplaatst: 18 januari 2016, 17:21 uur [permalink]
Nette live plaat en die studio-nummers zijn ook zo beroerd nog niet. Maar als je alleen het oudere Genesis-werk als standaard hanteert, dan wordt het wel magertjes natuurlijk.