Fischer-Z - Stream (1995)

Label: SPV

1. Jesus Give Me Back My Life (4:24)
  2. Dream Wedding (4:16)
  3. Protection (4:34)
  4. Big Man Buddha (4:53)
  5. Buffalo Heart (4:46)
  6. Stream of Unconscious (4:17)
  7. You Never Cross the Same River Twice (4:14)
  8. Magic Moon (4:44)
  9. No Strings (3:42)
  10. Goldrush Town (3:27)
  11. Here and Now (2:58)
avatar van devel-hunt
Weer zo'n pareltje van John watts die maar matig door Jan consument is gekocht, zonde.
Op deze plaat overtreft John Watts zichzelf. Misschien is dit wel zijn beste CD uit zijn hele ouvre.
Nummers als Protection, stream of Unconcious, jesus give me back my life en you never cross the same river twice zijn van een grote klasse. Klein gebracht maar met heel veel gevoel en puurheid. Jammer dat er zoveel mensen zijn blijven hangen bij World Sallad, hun debuut. Terwijl de platen die ze in de periode 1992-1996 maakte een paar klasse beter zijn.
Noem het Fischer-Z of niet, het is muziek van John watts, door hem en van hem, en de rest zijn inwisselbare muzikanten.

avatar van E-Clect-Eddy
Deze week waag ik me aan de minder bekende albums van John Watts / Fischer-Z na het prachtige 'Destination Paradise' en late-80s gedateerde 'Reveal' op naar 'Stream'. De eerste keer dat ik het album hoorde dacht ik 'heeft John Watts een Grunge album gemaakt?' het klinkt enigszins smeriger / rauwer. Ik hoor ook invloeden van Neil Young & Crazy Horse alsmede Bruce Springsteen vooral in het gitaarwerk van sommige nummers.

Het staat gevoelsmatig ver af van het werk van de eerste 3 albums die ik zo heerlijk vind. Toch is het geen slecht album, het is zelfs een goed album maar wel heel anders dan die eerste drie. Dat is wennen. Na 3 luisterbeurten geef ik het 3,5 sterren maar misschien wordt het later meer. Op 'Destination Paradise' en 'Reveal' vond ik het gemakkelijker om mijn favoriete nummers te vinden maar hier vind ik dat moeilijker. Wellicht dat ik alle nummers als even sterk ervaar en het dus een consequent gebalanceerd album is. Voorlopig zijn dat 'Jesus Give Me Back My life' en 'No Strings' maar het wisselt constant en geen nummer blijft echt lang hangen. Ik vermoed dat ze daarvoor wel 10 keer beluisterd moeten worden en dat is dan weer jammer.

avatar van Alicia
Zocht ernaar en zat erop! Dat paard natuurlijk. (Bandcamp)

LINK. Ga dit album en andere platen van Fischer-Z even beluisteren vandaag.