Ten Years After - Recorded Live (1973)

Blues / Rock
Label: Chrysalis

1. One of These Days (6:27)
  2. You Give Me Loving (6:02)
  3. Good Morning Little Schoolgirl (7:27)
  4. Hobbit * (8:36)
  5. Help Me (11:03)
  6. Time Is Flying * (5:36)
  7. Standing at the Station * (11:51)
  8. Jam * (18:09)
  9. Help Me * (12:06)
  10. I Woke Up This Morning * (4:26)
  11. Sweet Little Sixteen * (4:24)
  12. Jam * (16:33)
  13. Classical Thing (0:53)
  14. Scat Thing (0:57)
  15. I Can't Keep from Crying Sometimes (Part 1) (1:57)
  16. Extension on One Chord (10:45)
  17. I Can't Keep from Crying Sometimes (Part 2) (3:12)
  18. Silly Thing (1:09)
  19. Slow Blues in C (8:14)
  20. I'm Going Home (10:54)
  21. Choo Choo Mama (3:21)
totale tijdsduur: 1:12:21 (2:34:02)
avatar van wizard
Ah, deze heb ik heel lang geleden al eens te leen gehad op cd. Ik herinner me nog dat het een erg prettige cd was, en zal er meteen maar weer eens achteraan gaan.
Ik houd u op de hoogte van mijn hernieuwde kennismaking.

avatar van ricardo
Als je van live platen houdt, dan is deze niet te missen inderdaad. Hij is wat moeilijk te verkrijgen, maar er is zeker nog wel aan te komen. Soms ligt hij nog wel in de schappen voor ongeveer 12 euro.

Dit is puur jeugdsentiment en naar mijn mening een van de beste live albums aller tijden. Alleen I'm Going Home heb ik nooit kunnen waarderen.

Hans Brouwer schreef:
Ten Years After, fantastische Engelse rock/blues band uit de eind zestiger, begin jaren zeventig. Blues, Rock..... het is allemaal te vinden op "Recorded Live (1973)".

Maar I woke up this Morning staat er niet op - en dat is nog veel meer dan het beroemde Going Home de kern van TYA.
Zie Live at Fillmore.

avatar van Gert P
Heb deze plaat al sinds jaar en dag in huis met een andere tracklist die al eerder is genoemd.
Als er een nummer de mindere moet zijn is het met de drumsolo.
Dat was in de jaren 70 nogal populair.
Maar verder alleen goede nummers en ja favorieten noemen Help me dan maar eigenlijk verder allemaal op hobbit na.

Er is nu een 3dubbelaar die niet op mume staat met remastered werk van alle chrysalis nummers.
Voor een prijs veel minder dan alle losse albums.

IJsbergsla
Wat is "Help Me" toch een topper !
Die gitaarsolo is echt geweldig.

avatar van Broem
Heb onlangs een topic geopend in het rock forum omtrent live lp's rock uit de 70 en 80's die indruk hebben gemaakt. Hoort deze absoluut bij. Geweldige sfeer en met een bezieling gespeeld de deze band groot heeft gemaakt en gehouden.

avatar van purpelaar
Misschien is dit voor sommigen hier nog iets.

In DEZE link oa WOKE UP THIS MORNING.
Zelf hoorde k de opname nog niet, wel andere, zeer goede, van dezelfde bron.

The Clock That Went Backwards Again: Ten Years After - 1971-03-17 - Rome - musictravellerstwo.blogspot.nl

Cheers, Mark

avatar van purpelaar
Deze is wel beluisterd en grandioos!!!

1973-05-08 - Sports Stadium, Orlando, FL (FM)
Liberated Breakdown bootleg

Leo Lyons - bass
Chick Churchill - organ
Rick Lee - drums

avatar van lynyrd
Help me ! wat een geweldige cd ...
Alvin Lee op zijn best.

avatar van henk01
Help me, en de rest zeker niet vergeten!

avatar van AstroRocker
Alvin Lee is gisteren (6 maart 2013) overleden. Deze plaat was de eerste lp die ik gekocht heb, en na 35 jaar draai ik hem nog steeds regelmatig. Toppertjes zijn One of These Day's, You Give Me Loving I Can't Keep from crying sometimes part 1 en 2.
Hobbit had voor mij niet gehoeven.
Ik geef 4 sterren.

avatar van henk01
Tja, dan draai je deze nog maar een keer. Alvin in topvorm.

Zephyr
Hier kan een ieder nog iets neerzetten over het verscheiden van de fantastische gitarist Alvin Lee.

Wat me nu pas opvalt in de tracklist : Hobbit is toch geen bonustrack op de eerste release van de dubbel-LP ? Op mijn vinyl-exemplaar is het iig het eerste nummer van kant 2; met daarna het magistrale Help Me. En daar is het inderdaad zoals Henk01 zegt : Alvin in absolute topvorm, en natuurlijk ook de andere 3 mannen.

Gisterenavond al Cricklewood Green gedraaid, en deze dubbelaar binnenkort maar eens weer doen. Kan ik gelijk mijn waardering in sterren geven.

avatar van Bulldozer
:Y
AstroRocker schreef:

Voor mij geldt exact hetzelfde, alleen is het iets meer dan 35 jaar!

avatar van AstroRocker
Ik heb die plaat 2de hands gekocht in 1978, dat is 35 jaar geleden. De plaat zelf is al 41 jaar oud. Schitterend album!

avatar van Helicon
Een grootheid was het. Op deze live plaat ZO GOED!!

R.I.P. Alvin M.G.H.Y.S.

avatar van wizard
Dit album was, een tiental jaren geleden, het eerste album van Ten Years After dat ik leerde kennen. Ik zie dat ik hier in 2010 postte dat ik maar eens achter dit album aan zou gaan. Dat is nu eindelijk gebeurd.

In tussentijd heb ik van deze band ook Stonedhenge en Ssssh gehoord. Waar die albums me niet, of slechts gedeeltelijk, weten te overtuigen, is dit een voltreffer. Misschien ook omdat de versie die ik gehoord heb, Hobbitloos is en de sfeer dus niet verstoord wordt door een drumsolo. Recorded Live is dus 70 minuten lang genieten van Alvin Lee & co. Voor mij zijn de beste nummers One of These Days, Good Morning Little Schoolgirl, en Help Me. De korte intermezzootjes (classical/scat/silly thing) daarentegen vind ik wat merkwaardig tussen de langere nummers staan, en doen wat afbreuk aan het geheel.

Voor mijn gevoel heeft dit album niet dezelfde legendarische status als Made in Japan of Rainbow’s On Stage, maar dit album is minstens net zo goed als die twee.

4.0*