Cult of Luna - Somewhere Along the Highway (2006)

Zweden
Label: Earache

1. Marching to the Heartbeats (3:17)
  2. Finland (10:50)
  3. Back to Chapel Town (7:13)
  4. And with Her Came the Birds (6:03)
  5. Thirtyfour (10:03)
  6. Dim (11:50)
  7. Dark City, Dead Man (15:47)
avatar van Wibren
Naar aanleiding van hun nieuwe plaat deze nog eens opgezet. Toch nog niveautje hoger. De beste metalplaat aller tijden voor mij, en daar heeft het dubbele slotstuk Dim/Dark City heel veel mee te maken.

avatar van Zagato
Na Mariner gisteren deze ook maar weer eens opgezet, blijft een parel. Voor mij is Thirtyfour de prijspakker.

Op goed geluk deze CoL in 2006 aangeschaft op LP
Nadien op cd omdat ik m overal wilde draaien.
Wat een meesterwerk is dit (al die jaren gebleven). Magistraal gewoon.
De heren verschillende keren live mogen aanschouwen en iedere keer kippenvel bij het horen van Finland en Dim.
Dulcinea en Garden of light van Isis zijn eveneens hoogtepunten in het genre, maar gelukkig blijft CoL zichzelf overtreffen met iedere plaat die ze maken.
Wereldband met bezwerende ritmes die je iedere keer weer dieper in je ziel trekken. Top!

avatar van jordidj1
note to self: CoL-albums integraal checken