Frank Lageweg schreef:
Helaas wordt "Desert" door velen ernstig onderschat...en met Hard Candy werd een heel nieuw commercieel geluid aangeboord...velen vielen ook over het feit dat CC hun song 'American Girls' aan Coca Cola leenden...en achteraf gezien was dat wellicht terecht...een nieuwe tijd brak aan...en in NL scoorden de heren helaas een nr1 hit met (aarrgghhh) Blof! De Zeeuwse heren die ruiterlijk toegeven groot fan van hen te zijn. (Klopt wel want bij een concert in de Melkweg net voor de release van 'Desert' stonden Peter en Pascal voor me in de rij)
Nadeel is nu dat 'Big Yellow Taxi" (bonustrackje van 'Hard Candy') nog heel vaak op Sky Radio te horen is en het grootste deel van de mensen die CC al kennen steevast zullen zeggen: Dat is toch dat bandje wat met Blof speelde???
Shoot! Kill and Destroy! Neeeeeeeeeeeeeee! Blof mocht meedoen met CC en NIET! ANDERS! OM!
Luister eens naar 'Recovering' en ga daarna eens die platen van de Zeeuwen luisteren... 'Een dag op de grens' bijvoorbeeld...een regelrechte CC-kloon...en hoe heet die song die het zelfde begin heeft als 'Round Here' van 'August'??? Schaamteloos gekopieerd...
Nog niet echt als klassieker erkend...maar de kenners weten beter!
Beste Frank,
Ik ben het er mee eens dat die drie cd's het beste van CC geven. Hoewel hard Candy ook nog een heel eind komt. Desert is door mij nooit onderschat, het was de eerste CC-plaat die ik hoorde en kocht.
Maar die eerdere twee waren toch nog beter.
Maar waarom toch dat afgeven op Blof (en Acda en de Munnik ook?)
Duritz zingt mee met Blof en niet andersom!
Is het soms verkeerd dat ze fans zijn van CC? dat ben jij ook.
Gekopieerde songs? Och....daar hangt de popmuziek van aan elkaar. The Beatles kopieerden al hun helden. The Stones idem.
Blof is een van de beste nederlandse bands. Veel van hun nummers zullen nederlandstalige klassiekers blijven tot in lengte van jaren. Engelse taal klinkt schijnbaar altijd beter, maar dat is omdat je dat gewend bent en en je de stoplappen niet als zodanig herkent.