Pink Floyd - P*U*L*S*E (1995)

Alternatieve titel: Pulse

Label: EMI

1. Shine on You Crazy Diamond (13:34)
  2. Astronomy Domine (4:20)
  3. What Do You Want from Me (4:09)
  4. Learning to Fly (5:15)
  5. Keep Talking (6:52)
  6. Coming Back to Life (6:56)
  7. Hey You (4:39)
  8. A Great Day for Freedom (4:30)
  9. Sorrow (10:49)
  10. High Hopes (7:52)
  11. Another Brick in the Wall, Pt. 2 (7:07)
  12. One of These Days * (6:45)
  13. Speak to Me (2:29)
  14. Breathe (2:33)
  15. On the Run (3:47)
  16. Time (6:46)
  17. The Great Gig in the Sky (5:52)
  18. Money (8:54)
  19. Us and Them (6:57)
  20. Any Colour You Like (3:21)
  21. Brain Damage (3:45)
  22. Eclipse (2:37)
  23. Wish You Were Here (Encore) (6:35)
  24. Comfortably Numb (Encore) (9:29)
  25. Run Like Hell (Encore) (8:36)
  26. Soundscape * (22:00)
totale tijdsduur: 2:27:44 (2:56:29)
[quote]MDRAIJER schreef:
Ik zag deze vandaag toevallig nog liggen in de V&D, waar ik normaal nooit goede muziek tegenkom. Hij lag een meter naast The Endless River.
quote]

Ik zag vandaag de box van The Endless River ook in de winkel, en PULSE heb ik zelf.
Inderdaad, grote gevallen, maar een meter

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fantastische live registratie deze Pulse, niet alleen voor het oor maar ook de DVD is een lust voor het oog.
Ook mijn lampje van de CD heeft tijden lang geknipperd maar is uiteindelijk ter ziele gegaan.

avatar van Rogyros
Nieuw batterijtje?
Wat voor waardering ga je aan het album hangen?

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ik heb de plaat al jarenlang in huis en kom zeker op 4 sterren uit, wellicht 4.5.
Vooral opener Shine On Your Crazy Diamond is weergaloos, gisteren weer eens de DVD bekeken en dat was een genot voor het oog & oor.

De BLUray uitvoering is nog mooier

avatar van glenn53
Heeft David Gilmour jou een persoonlijk kopietje gegeven?

avatar van Leptop
Had ik al geschreven dat deze uitvoering van Comfortably Numb van onaardse schoonheid is?

Nog steeds (DVD), als ook destijds tijdens het concert in Earlscourt, levert dit kippenvel en vochtige ogen op. Zo mooi.

avatar van IntoMusic
Ik kom er nu pas achter dat ik de versie van PULSE heb zonder One of These Days en Soundscape. Soundscape op Youtube beluisterd, maar is nou niet een must. One of These Days ga ik ook nog even opzoeken, want die werd ook tijdens deze tour erg gaaf gespeeld.

avatar van Rogyros
One Of These Days staat wel op de DVD. Maar daarop staat dan weer niet Hey You...

avatar van IntoMusic
Maar wat is soundscape voor iets? Een soort experimenteel goedje?

avatar van Stalin
IntoMusic schreef:
Maar wat is soundscape voor iets? Een soort experimenteel goedje?

Luister maar...

An ambient piece that was played before the 1994 concerts

avatar van IntoMusic
Thanks, had even niet verder gelezen. De track had ik al gevonden op youtube, maar vond het een aparte track.

avatar van adri1982
Prachtig live-album, dat ondanks het ontbreken van juwelen als 'One of these days' en 'On the turning away' toch beter is, dan het live-album 'Delicate sound of thunder' uit 1988. Misschien omdat de band pas in 1986 weer bij elkaar waren gekomen om verder te gegaan. David Gilmour en Nick Mason namen 'A Momentary lapse of reason' op met Richard Wright als sessiemuzikant, en daarna volgde in '87-88' de bijbehorende tour, die werd verwerkt in 'Delicate Sound'. Pas met het opnemen van 'The Division bell' was Richard Wright weer officieel bandlid.

Over het album:
Mooie nummers en echt heel goed gespeeld. 'Shine on you crazy diamond' blijft mooi om het zowel op het album 'Wish you were here' te horen als in live-uitvoeringen, en 'Astronomy domine' klinkt lekker ruig (zet het nummer soms hard aan thuis). Ook de nummers van 'The Division album' zijn verrassend goed gedaan, waaronder: 'Coming back to life', 'A Great day for freedom' en 'High hopes'. Ook 'Wish you were here' is prachtig, en de beste nummers van The Wall blijven toch wel 'Comfortably numb' en 'Hey you'. En dan is er ook nog die live-uitvoering van 'The Dark side of the moon'. Meesterlijk gedaan, het klinkt zo echt, dat het weinig verschilt van de originele albumversie.

avatar van Broem
En ze gaan maar door met het uitbrengen van re releases. Nu staat Pulse gepland op (4 delig) vinyl. Zag de prijs en twijfelde enkele seconden maar ze (platenboeven) weten het toch weer voor elkaar te krijgen Broem gaat voor de bijl. Prachtig album wat, gezien de mastering op vinyl fantastisch zal klinken. Investering voor de toekomst maak ik mezelf maar wijs (en mevr. Broem dat ik voor dat bedrag 4 lp’s heb gekocht - weet zij veel )

Broem schreef:
Prachtig album wat, gezien de mastering op vinyl fantastisch zal klinken.

Nou, dat kan je wel zeggen. Werkelijk een prachtig geremastered analoog geluid knalt er door mijn boxen!

Heb de box eerst vanwege de prijs niet gekocht, maar nu 'like new' voor een stuk minder toch in huis.

avatar van blaauwtje
Geweldige live cd, de dvd al sinds release in mijn bezit, nu een exemplaar van de eerste persing voor een tientje op kop getikt, warempel het lampie werkt ook nog.!!

Leuke aanvulling op de dvd, vooral het eerste schijfje met Astromine domine,What do you want from me,,hey you en Great day for freedom erop, de dvd heeft dan weer allerlei extra’s en uiteraard one of these days.

Het kinkt allemaal ontzettend bekend, een soort van thuiskomen en natuurlijk weer die belevenis in de Kuip in de jaren 80