Colin Newman - A-Z (1980)

Rock / Avant-Garde
Label: Beggars Banquet

1. I've Waited Ages (5:05)
  2. & Jury (2:47)
  3. Alone (3:57)
  4. Order for Order (2:44)
  5. Image (4:18)
  6. Life on Deck (3:13)
  7. Troisième (4:09)
  8. S-S-S-Star Eyes (2:10)
  9. Seconds to Last (7:08)
  10. Inventory (2:12)
  11. But No (3:06)
  12. B (2:59)
  13. The Classic Remains * (3:52)
  14. Alone on Piano * (1:56)
  15. This Picture * (3:31)
  16. Not Me * (2:39)
  17. Don't Bring Reminders * (2:22)
avatar van dj maus
Bij vlagen zeer aardig album, dat blijkbaar ooit het vierde Wire-album had moeten worden.

Not Me en Alone werden later nog gerecycled door This Mortal Coil.

paranoidandroid
bij vlagen?! dit kan zich meten met de eerste drie albums van wire. lekkere donkere postpunk/wave

avatar van Cygnus
Dit kan zich meten met het beste werk van Wire!

avatar van Flipman
De bezetting bestaat ook voor de helft uit Wire. Robert Gotobed zit weer achter de drumkit, namelijk.

avatar van Coen
Prima album.

avatar van Alicia
En... als de Wire verzameling bijna compleet is, mogen de albums van Colin Newman uiteraard niet ontbreken.

avatar van Mjuman
Alicia schreef:

Als je het tenue van de 'completist' aantrekt, ben je nog wel even bezig:
Githead en aan de popkant: A.C. Marias - One of Our Girls Has Gone Missing (1989)

Experimenteler/meer verstild: Dome en Cupol - Like This for Ages (1980) (hoes van mijn exemplaar is overigens gewoon wit)

avatar van Alicia
Mjuman schreef:

Als je het tenue van de 'completist' aantrekt, ben je nog wel even bezig:

Bedankt voor de tip! Ik ben benieuwd. Sowieso valt er minstens een Wire album plus enkele EP's af, dus helemáál compleet zal de verzameling niet worden, vrees ik

avatar van henkiev
Briljante plaat!

Arbeidsdeskundige
Cygnus schreef:
Dit kan zich meten met het beste werk van Wire!
Nog beter zelfs.

avatar van Barend G