Camel - Camel (1973)

Label: MCA

1. Slow Yourself Down (4:47)
  2. Mystic Queen (5:40)
  3. Six Ate (6:06)
  4. Separation (3:57)
  5. Never Let Go (6:26)
  6. Curiosity (5:55)
  7. Arubaluba (6:29)
  8. Never Let Go [Single Version] * (3:36)
  9. Homage to the God of Light [Live 29-10-1974] * (19:01)
avatar van HiLL
Zeer snel volgt hier een bericht van mij. Deze heb ik net binnen, evenals Moonmadness.

Hill, helemaal into Camel?

Goede zaak!

Helaas is dit (naar mijn mening) één van hun mindere albums, samen met Breathless. Van dit album heeft alleen Never Let Go indruk op me gemaakt.

avatar van HiLL
Ja zeker into de Camel..heel goede band.
Jammer dat dit de minste is.. Maar was maar 7.99

camel top 5?
Jester?
Hill?

avatar van HiLL
Oee daar durf ik nog niet aan...is te vroeg nog. Lady Fantasy zal er wel in komen denk ik.

vraagje aan Hill:
ken je spectral mornings van Steve Hackett (niet speciaal de hele cd, die valt wat tegen, maar het nummer)
zo ja, wat vind je daarvan?
zo nee, dan denk ik dat dat echt een tip voor jou is

avatar van HiLL
Ik ga hem ff downen. Wat is jouw top 5?

lol Camel natuurlijk!

vraagje aan Hill:
zo ja, wat vind je daarvan?
zo nee, dan denk ik dat dat echt een tip voor jou is

Klinkt lekker maar Lady Fantasy bijv. is stukken beter.

ik ken van Camel niet meer dan st. traveller, nude en single factor.
de rest is bij ons ook niet aan te komen, of je zou ze moeten bestellen, dan ben je een paar weken verder
ben wel bezig met dwnl, heb inmiddels snow goose (is goed tot zover ik heb gehoord,) en probeer nu steeds moonmadness en mirage, maar sta nog steeds on hold.

ja, spectral mornings is echt ongelooflijk mooi

avatar van ChrisX
ettettummu schreef:

Paar weken? Het zijn import-cds? Liggen gewoon bij Bertus op de plank en kunnen met een paar werkdagen binnen zijn bij nagenoeg iedere cd-winkel.

HiLL schreef:

Klinkt lekker maar Lady Fantasy bijv. is stukken beter.

Klopt, inderdaad misschien wel hun allerbeste nummer, alhoewel lunar sea ook wel in de top staat en stationary traveller. De cd Camel-Camel is overigens inderdaad een van de minsten.

avatar van Yak
Yak
Slowchat verwijderd, dat doe je maar op IRC.

avatar van HiLL
Kan het mij niet voorstellen dat deze cd het minste zou zijn, het klinkt al verdomde lekker! Raindances is ook erg lekker. Luister Slow Yourself Down eens...die knalt meteen lekker binnen!

En die drummer Andy Ward is echtr verdomde goed.
Six Ate is ook erg lekker trouwens...ja dit is een top cdtje.
3.5* voor nu.

camel top 5?
Jester?
Hill?

Bedoel je in nummers of albums?

Lastige vraag, hun beste albums zijn voor mij:

Nude
The Snow Goose
Harbour of Tears
Moonmadness
A Live Record

beste albums
daar kan ik meer mee, dank je

avatar van HiLL
Ik heb dit album met een live versie van a Homage to the God of Light van 19 minuten lang..echt een vet nummer!

avatar van ChrisX
Van God Of Light bestaan al sowieso drie verschillende versies op cd. Is echt zo'n nummer dat in hun set hadden zitten in het begin om de set wat langer te maken. Mooi orgelwerk van Pete Bardens.

avatar van HiLL
Concluderend kan ik toch niet anders zeggen dat dit een verdomd goed debuut is van deze band. Op dit moment toch mijn favo Camel plaat!

HiLL schreef:

Ik zal hem binnenkort nog eens luisteren, misschien is ie in werkelijkheid beter dan in mijn herinnering.

Jester schreef:

ken het album niet, kan je dus niet helpen
maar vaak werkt een nieuwe kennismaking betoverend

avatar van Jester
Ik heb hem nogmaals beluisterd (bedankt Hill ), maar mijn oordeel wijzigt niet echt. Ik hoor al wel voorbodes van wat er komen gaat, maar het is mij allemaal nog wat te rauw, ik hou meer van de Camel ten tijde van Nude.

Jester schreef:

Ja dat kan natuurlijk. In het begin waren ze inderdaad net wat rauwer, minder geslepen...later denk ik iets wat gelikter..wat overigens niet per defenitie negatief is.

En always welcome!

avatar van HiLL
Slow Yourself Down 1 minuut 58.....dat basloopje, die percussie, die solo! oei oei wat lekker!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Goede plaat... als het al de minste is, dan enkel van de eerste vier... herstel, van de eerste vier minus de sneeuwgans. Kortom: verdomd goede plaat!

avatar van dynamo d
Iemand al iets van een mogelijk nieuw Camel-album gehoord? 't Is toch al weer 4 jaar geleden.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
ik dacht dat ze er definitief een punt achter gezet hadden...