The Postal Service - Give Up (2003)

Pop / Electronic
Label: Sub Pop

1. The District Sleeps Alone Tonight (4:43)
  2. Such Great Heights (4:26)
  3. Sleeping In (4:21)
  4. Nothing Better (3:46)
  5. Recycled Air (4:29)
  6. Clark Gable (4:54)
  7. We Will Become Silhouettes (5:00)
  8. This Place Is a Prison (3:54)
  9. Brand New Colony (4:12)
  10. Natural Anthem (5:07)
  11. Turn Around * (3:45)
  12. A Tattered Line of String * (2:56)
  13. Be Still My Heart * (3:03)
  14. There's Never Enough Time * (3:32)
  15. Suddenly Everything Has Changed * (3:26)
  16. Against All Odds [Take a Look at Me Now] * (4:17)
  17. Grow Old with Me * (2:30)
  18. Such Great Heights [John Tejada Remix] * (5:48)
  19. The District Sleeps Alone Tonight [DJ Downfall Persistent Beat Mix] * (6:54)
  20. Be Still My Heart [Nobody Remix] * (3:54)
  21. We Will Become Silhouettes [Matthew Dear Remix] * (5:05)
  22. Nothing Better [Styrofoam Remix] * (3:27)
  23. Recycled Air [Live on KEXP] * (2:59)
  24. The Shins - We Will Become Silhouettes * (3:01)
  25. Iron And Wine - Such Great Heights * (4:16)
avatar van Onderhond
Erg schattig. Voor een crossover album nog best te doen. Lekker fris en poppy. Iets wat het album na een tijdje wel wat begint te irriteren, maar een nummertje als Such Greats Heights wordt ongetwijfeld mijn 21e nummertje in het mapje "pop".

Leuke mix tussen pop en electronic, maar niet meer voor een paar losse nummertjes. Als album redelijk saai en leeg. 2.5*

avatar van nognooit
Een prachtig album, vol melancholie maar ook met hoopvolle deuntjes.

Volgens mij was het 2003 dat ik perongeluk een nummer van dit album had gedownload. Ik vond het een grappige bandnaam en was benieuwd. Ik zou niet weten welk nummer dit was, maar het smaakte naar meer en voor ik het wist had ik het hele album en luisterde ik het meerdere malen per dag.

Nu jaren lang, nog steeds wachtend op die tweede plaat, kan ik er nog steeds onwijs van genieten. Het was en blijft een heerlijke electropop/triphop plaat.