Curiosity Killed the Cat - Keep Your Distance (1987)

Label: Mercury

1. Misfit (4:03)
  2. Down to Earth (4:19)
  3. Free (4:00)
  4. Know What You Know (3:54)
  5. Curiosity Killed the Cat (3:03)
  6. Ordinary Day (3:48)
  7. Mile High (4:08)
  8. Red Lights (5:33)
  9. Shallow Memory (4:30)
  10. Misfit [Extended Version] * (7:03)
  11. Down to Earth [Extended Version] * (6:01)
  12. Ordinary Day [Extraordinary Version] * (5:22)
  13. Mile High [Mile Long Mix] * (8:10)
  14. Bullet * (3:40)
  15. Man * (3:33)
  16. Corruption [Dub] * (5:26)
avatar van musicfriek
Toch wel leuke eighties band met een paar toppers zoals Down to Earth, Ordinary Day en Misfit. Zou dit wel willen hebben eigenlijk.

avatar van andré
Ik heb de lp nog, maar draai het nooit
Geen slecht album idd, prima pop!

Ik wed trouwens dat je dit album op de gemiddelde vrijmarkt op Koninginnedag volgende week voor een prikkie kan kopen

avatar van Madonna
Toen dat nummer uitkwam van "Down to earth" heb ik gelijk de LP gehaald. Ik vond het geweldig, echt een leuke popgroep. Heel lang geleden ooit nog eens gehoord. Soms heel soms hoor ik nog wel eens een liedje op de radio.

-3.5-

fredpit
Potjandorie...deze was ik vergeten. Toch maar eens kijken of ik hier ergens een lptje/cdtje van kan vinden.

Lekkere "niets aan de hand" funky jaren 80 pop.

avatar van steph b
De allereerste cd die ik ooit kocht, dat was in Scheveningen. Nog steeds draai ik deze cd af en toe, en ik vindt het nog steeds een ijzersterk album!

avatar van Madjack71
Wet Wet Wet, Johnny Hates Jazz, Fine Young Cannibals om er een paar te noemen waren bands die in de nadagen van de jaren tachtig met een aantal hits tevoorschijn kwamen, om daarna ook weer via de achterdeur te verdwijnen. Curiosity Killed the Cat is ook zo'n band die echt thuishoort in de (magere) 2de helft van je jaren tachtig.
Misfit en Down to Earth zijn de bekendste hitjes van deze band. Van een album met verder redelijk oppervlakkige muziek, die nergens stoort maar ook nergens iets teweeg brengt.

avatar van Mille Vinyl
Goede popplaat ,leuk om dit nog eens terug te horen !

avatar van pureshores
alleen al voor Down to earth zou ik dit album meepikken in de kringloop, mocht het er ooit liggen. Top 80's soulful nummer

avatar van Twinpeaks
Leuk album , niks bijzonders al zijn de singles wel duidelijk de betere tracks. Zo in de wisselaar op een jaren 80 dag als deze is het allemaal wel te behappen. Ga je het album onder een loep liggen blijft er niet veel van over. Dat geeft niks , niet alles hoeft hoogstaand te zijn om er van te genieten. 3 sterren lukt net .

Dit was toch een fantastisch bandje destijds. Een hyper enthousiaste Frits Spits die Free afkondigde. Gewoon een goed album deze Keep Your Distance.