Jacco Gardner - Hypnophobia (2015)

Label: Excelsior

1. Another You (3:58)
  2. Grey Lanes (3:07)
  3. Brightly (3:07)
  4. Find Yourself (3:34)
  5. Face to Face (3:08)
  6. Outside Forever (4:17)
  7. Before the Dawn (8:04)
  8. Hypnophobia (5:29)
  9. Make Me See (1:38)
  10. All Over (3:46)
avatar van Droombolus
Blijkbaar mooi weer muziek want ik draai op het ogenblik bijna dageluks ......

In de tussentijd kreeg in ook nog de Zodiac invloeden bevestigd in een Mojo of Uncut interviewtje waarin hij het Mort Garson's Zodiac album noemt.... het zal de generatie kloof zijn Wij ouwetjes kennen het als Cosmic Sounds ......

avatar van Mjuman
Droombolus schreef:
Blijkbaar mooi weer muziek want ik draai op het ogenblik bijna dageluks ......

Wat had je dan - "weer muziek" verwacht? Kletspraatjes, educatief geneuzel, psalmen? Aan juh zpellinkh wasch ick gewänth guhraaght, maar - mijn beste, Nederlands is een agglutinerende taal men schrijft de woorden die samen één nieuw woord vormen aan elkander (like glue) - mooiweermuziek. Maar, wat o, wat als het weder omslaat - krek noe liek, wat doe je dan?

Dit is gewoon lekker wegluisteren - maar wel een beetje tam

avatar van Droombolus
Je was nog vergeten te vermelden dat jullie bijbelduimende ( zo beter ? ) schoolmeesters dat de Engelse Ziekte noemen. Je dacht toch niet echt dat jij de eerste was die daar wat over te urineren had hè ?

Toch weer een mooie plaat, in eerste instantie te mellow maar kan m steeds beter waarderen. Zal ik tzt ook weer op vinyl aanschaffen.

Afgelopen zondag speelden ze 3 nummers mee met het fenomenale optreden van Nick Garrie, Jacco was currator in 1 van de zalen van Le Guess Who. Hun eigen optreden vond ik iets minder maar kwam ook omdat het erg druk was.

avatar van Droombolus
Nog steeds regelmatig in de spelert te vinden ....... op de lange duur lijkt deze zich beter te houden dan z'n voorganger

avatar van Lars Muziek.
De Nederlandse multi-instrumentalist Jacco Gardner heeft veel bereikt in de laatste twee jaar.
Zo tourde Gardner dit jaar met zijn band een maand lang door Amerika en zelfs door Canada.
Wereldwijd is Gardner wel bekend en zo bracht hij zijn nieuwe album ‘Hypnophobia’ dit jaar uit op wel drie verschillende labels over drie verschillende landen.
De plaat is wereldwijd te koop, in Nederland onder Excelsior Records en verder in Europa onder Full Time Hobby en in Amerika is zijn album te vinden onder het Polyvinyl label.

Op ‘Hypnophobia’ keert Gardner terug met een gelijksoortig geluid als op zijn debuut ‘Cabinet of Curiosities’ maar deze keer met iets meer psychedelica en instrumentale library music nummers.
Net als voorheen zocht Gardner ook nu naar 2dehands instrumenten die hij zelf via marktplaats kocht en er thuis mee aan de slag ging, opzoek naar het verborgen geluid!
En na veel experimenteren vormde onze Nederlandse multi-instrumentalist tien nieuwe nummers.

Drie nummers op dit album zijn volledig instrumentaal en geeft het album een wat meer fantasierijke sfeer. Voor wat meer diepgaande psychedelische nummers volgt er al snel het nummer ‘Face To Face’ en het acht minuten lang durende ‘Before the Dawn’ waar het hoogte punt langzaam wordt in opgebouwd. Totaal vormt het zich een top album met vele uitblinkers van ons Nederlandse succesvolle artiest om trots op te zijn!

avatar van popstranger
Album dat naar mijn gevoel wat trager op gang komt; nergens een slecht nummer te bekennen maar ook geen uitschieters buiten Find Yourself. Tot je het drieluik Outside Forever - Before The Dawn en de titelsong voor de kiezen krijgt. Vooral die laatste 2 zijn songs die meteen een sterretje voor hun titel krijgen. Tot en met Face to Face zat ik op een 3 a 3,5 qua score maar dankzij de sterkere 2de helft groeit deze plaat toch uit tot een respectabele 4. Nog een pluspuntje is dat voornoemde songs ervoor zorgen dat ik het album meermaals herbeluister en daardoor de andere songs ook langzaam meer op z'n plaats vallen.