Tourist LeMC - En Route (2015)

Belgiƫ
Label: Top Notch

1. En Route (3:43)
  2. Bilan (3:39)
  3. Verhalen van de Wijk (4:37)
  4. De Troubadours (4:02)

met Flip Kowlier

5. Miljonaire (3:42)
  6. Adieu (3:08)

met MC Fit

7. Koning Liefde (3:21)
  8. Tot Hiertoe Alles Goe (3:21)
  9. Meester Kunstenaar (3:35)

met Bart Peeters

10. Chanter (3:58)
  11. Horizon (3:33)

met Spiritually Wally

12. Deze Nacht (3:41)
avatar van Mr. B
Dit album raakt me elke keer weer tot diep in mijn ziel. Is een gevoel kan het niet goed uitleggen. Maar de melodieën met de heerlijke flow van zijn teksten maken dit voor mij het album van 2015.

Zometeen kaarten kopen voor zijn optreden in Bitterzoet!

avatar van Supersid
Minpuntje: gisteren de "deluxe" versie gisteren maar weer opnieuw gekocht wegens Live in AB toegevoegd. Jammer dat de fans het album daardoor een tweede maal moeten kopen...

avatar van Edgar18
Die teksten _0_

Hoe vaker ik deze plaat beluister hoe beter ik hem ga vinden, een verhoging zit er wellicht nog wel aan te komen.

Rene1979
Je moet goed luisteren om het te verstaan. Maar door de dromerige folkie sound, wordt je vanzelf meegesleept in zijn teksten. Zijn eerste album vindt ik dan ook een stuk minder dan deze. Dit is gewoon een Belgische classic.

avatar van Gretz
Die tekst van Horizon.

Een van de betere songwriters van België op dit moment. Ik denk dat ik alleen Wannes Cappelle beter vind. Beiden weten de tijdsgeest ongelofelijk goed te weergeven in hun teksten.

avatar van thgryda
Na een paar maanden, deze nog eens opnieuw opgezet en ik moet zeggen, het ligt me nog steeds minimaal even goed. Fijne flow, goeie teksten, het Antwaarps stoort me minder, de sound is top en het album heeft een perfecte speelduur met 44 minuten. Halfje erbij!

avatar van Cannabooze
Fantastisch album.

Toch maar eens aangeschaft, in een deluxe uitvoering. Deze versie heeft een geweldige bonusdisc met een concertregistratie, live in de AB. 19 live tracks, super uitgevoerd.
Petje af voor deze Tourist LeMC.

avatar van Nr.4
Dom van mij om dit niet eerder een serieuze kans te geven, prachtig album. Pas na een optreden pas geleden deze plaat opgezocht, zeer meeslepend en dat dialect is sowieso gruwelijk. Hele mooie tracks.

avatar van frolunda
Mooi,melancholisch hiphop album dat erg sympathiek overkomt.Onder meer de opener,Miljonaire en Tot Hiertoe Alles Goe,wat me nogal aan de fantastische film La Haine doet denken zijn erg sterk.Tourist LeMC is geen geweldige rapper maar voor deze wat laidback,relaxte stijl vind ik zijn stem erg geschikt.
De superlatieven die hier links en rechts opduiken vind ik wat overdreven maar een bepaalde kwaliteit bezit En Route zeker.Misschien dat een flink aantal draaibeurten de plaat nog ten goede komen.
Vooralsnog een fijn en goed album.

avatar van Silky & Smooth
Mooi album. Tourist LeMC is een beetje de Vlaamse Diggy Dex (of andersom). Fijne muziek en mooie teksten. Zijn accent is (nog) wel een obstakel voor mij. Niet zozeer het feit dat ik niet alles direct versta, wat dat is juiste interessant, maar het klinkt net niet aangenaam voor mij. Ik ga dit album zeker vaker luisteren, dus misschien verandert dat.

avatar van Shelter
mooie plaat zeg, de beats...de samples...het stemgeluid. Moet even wennen aan de Antwerpse tongval.