Carpenter Brut - Trilogy (2015)

Frankrijk
Electronic
Label: No Quarter

1. Escape from Midwich Valley (6:43)
  2. Disco Zombi Italia (5:17)
  3. L.A. Venice Bitch 80's (4:11)
  4. Wake Up the President (4:16)
  5. 347 Midnight Demons (4:14)
  6. Le Perv (4:16)
  7. Roller Mobster (3:34)
  8. Meet Matt Stryker (4:05)
  9. Obituary (4:27)
  10. Looking for Tracy Tzu (4:17)
  11. Sexkiller on the Loose (3:42)
  12. Hang'em All (5:37)
  13. Division Ruine (3:35)
  14. Paradise Warfare (4:14)
  15. Run, Sally, Run! (4:47)
  16. Turbo Killer (3:28)
  17. Anarchy Road (3:33)
  18. Invasion A.D. (6:40)
avatar van E-Clect-Eddy
Franse Retro synthesizergeweld! 80s bombast... en heerlijk om van te genieten

Klinkt als Team Ghost maar zonder zang en met zwaardere synths i.p.v. de gitaren.

Verrassend van iemand (schijnt Franck Hueso te zijn) met een Black Metal achtergrond

avatar van james_cameron
Dit album bestaat feitelijk uit de eerste drie EP's van de fransman, aangevuld met twee nieuwe tracks, Anarchy Road en Invasion A.D., beiden de moeite waard. Zo achter elkaar gezet is het materiaal vrij eenvormig en weinig afwisselend, al zijn er veel lekkere nummers. Beter dan de sublieme John Carpenter-achtige opener Escape From Midwich Valley (compleet met geweldige sample uit diens Prince Of Darkness) wordt het nergens, maar de bombastische synthwave is net aangenaam genoeg.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Onlangs ontdekt, dit synthwave-project. Ik was op zoek naar goede synthwave-muziek, wat lastig is, aangezien synthwave dreigt vaak wat eenvormig te klinken, waardoor de aandacht verslapt. Zo niet Carpenter Brut, wat zo'n beetje het tegenovergestelde is wat synthwave te bieden heeft qua intensiteit en muzikaal geweld t.o.v. bijvoorbeeld Franse collega Morgan Willis, die veel rustigere synthwave maakt.
Carpenter Brut maakt dan ook darksynth, wat dus een veel hardere versie is van synthwave, maar doet dat op uiterst intense wijze en op zo'n manier, dat de nummers blijven boeien, vanwege de vele insteken die de nummers hebben. Daarnaast duren de nummers niet al te lang, waardoor de aandacht gefocust blijft.

Carpenter Brut kwam onder mijn aandacht, vanwege de clip voor het nummer "Turbo Killer". Ik was meteen verkocht. Niet alleen is "Turbo Killer" één van de beste darksynth-nummers die ik heb gehoord; de clip is misschien wel de meest coole videoclip die ik ooit heb gezien! Waanzinnig!

Trilogy bundelt de eerste 3 EP's van Carpenter Brut en maakt het tot een interessante en één van de betere darksynth-releases die er zijn. Aanrader dus!