Blaxtar - Ozmoses (2006)

2. De Prognose (3:38)
  3. Kost (3:31)
  4. Hopen (2:50)

met Juiceisdunaam

5. Tijd (Interlude) (0:57)
  6. Verstoft Toch (3:08)

13. De Tijd (2:05)
  14. Te Vermoorden (5:38)

met Stickz

15. Ik Schrijf In (3:31)
  16. Momenten die Niet Tot Tijd Toebehoren (15:32)
  17. Hand Op *

met Dinopha

Harco schreef:
Mijn naam is Harco.

H = de achtste letter van het alfabet. 8 - 1 = 7.
A = de eerste letter van het alfabet. 1 + 6 = 7.

...etc etc. Van dat niveau zijn al die zogenaamde theorieën ook.

snap je punt. maar jij haalt de 1 en de 6 van waar?

avatar van Stapler
Is dit die hidden track?: Hand Op,. ? ?

avatar van Harco
Urbanoetang schreef:

snap je punt. maar jij haalt de 1 en de 6 van waar?

Dat bedoel ik juist. Maar wat bullshit sommetjes bedenken om op dat getal te komen.

avatar van Snowblood
Blijf maar lekker hopen

avatar van Rhythm & Poetry
Dit is toch wel een aangenaam album geworden, helaas heb ik met de opvolger geen stijgende lijn kunnen ontdekken. Hij heeft hier ook het voordeel dat met Schrijf Ik & Te Vermoorden er voor mij ook 2 top tracks opstaan. Blaxtar lijkt op Typhoon (of eigenlijk andersom) qua stem en articulatie maar komt net dat beetje talent te kort. Producties zijn ook zeer aangenaam.

Rhythm & Poetry schreef:

Chronozbaal dient ook niet als echte opvolger, maar als tussendoortje.

Ik moet mijn stem toch naar 4 verlagen. Ozmoses heeft maar een korte houdbaarheidsdatum. Geen enkele behoefte om het nog op te zetten.

P-DawG
Urbanoetang schreef:

Chronozbaal dient ook niet als echte opvolger, maar als tussendoortje.

en dan geef je het toch nog 4* dat is knap...

P-DawG schreef:
en dan geef je het toch nog 4* dat is knap...

Het blijft desondanks de korte houdbaarheidsdatum een geweldige plaat De opmerking over het nooit meer op te hoeven zetten was dan ook wat overdreven.

Superbeertje
“B is de tweede, L nummer 12. 2 x 12 maakt X 24. Blax, je vindt me verborgen in een alfabet. Pennen vast dus, heb je je kladblok al klaargelegd? Oz is de magische plaats die mijn geest is, ego, drie-eenheid die dus nooit alleen is. Ergo, Mozes bevrijder, leider. Ik hoop dus een leider te zijn met die rhymes. Tel eens op: 2, 12 en 24, dan komen we op 38. 3 en 8 is 11, want Blaxtar 7 letters, Ozmoses 7 letters, 26-11-77. Mijn genesis. Zie de slimme mensen rekenen. Mijn neven weten het. Blax is er, welkom thuis jongen.”

Hij kan iig wel goed rekenen..

avatar van Carolaah
Tja .. zo kunnen we in elke cijferreeks wel wat zien..
Vind het wel leuk dat hij probeert ingewikkeld te doen met die lyrics..
Het is het alleen net niet, wat mij betreft.

avatar van 'State Of Mind'
tja hoe verzin je het hahaha zo'n intro kvind 't wel wat hebben

avatar van 'State Of Mind'
Jammer dat veel mensen de genialiteit van deze lyrics niet inzien. Eerste keer dat ik hem hoorde heb ik 'm gelijk weer verwijderd en dat traject heeft zich nog enkele keren herhaald. Maar als je eenmaal hebt geleerd om naar deze unieke soort van hip-hop te luisteren dan wordt het echt verslavend en is het niet meer weg te leggen! Echt zo vet, je ontdekt elke keer weer nieuwe dingen in 't album telkens los je weer een ander complex op en identificeer je je met stukken lyric.

Halfje omhoog!

4.5

avatar van MAS
MAS
Veel negatieve reacties op dit album. Vreemd ik heb dit altijd een goed album gevonden. Live is blaxtar ook erg goed. Vooral op trtr1 heb ik erg van zijn show genoten.

MAS schreef:

helemaal mee eens
(alleen ik was niet bij trtr1, maar in bibelot, maar inderdaad liveerg goed)

avatar van johanfcu
Vandaag even het album gekocht, eerst gecheckt op youtube en dat klonk zeer goed. Zonde deze (illegaal) te downloaden. Goede muziek moet beloond worden!

avatar van 'State Of Mind'
Ik ben deze nog geen een keer in de winkel tegengekomen

avatar van johanfcu
Gewoon even vragen of ze hem willen bestellen:). Hij is wel duur, 20 euro. So be it.

Favoriet tot zover: Schrijf ik!

avatar van dilladawg
3.5* voor het album zelf, nog een halvje omhoog voor de fantastische herinneringen aan dit album.
Samen met Eigen Wereld heb ik hier zulke goede herinneringen aan, ik was destijds 13 of 14, door deze albums ben ik in hiphop geïnteresseerd geraakt.

avatar van Rudie
Rhythm & Poetry schreef:

Inderdaad, Blaxtar blijft bij mij ook niet hangen. De producties zijn tof, lyrisch hoeft het van mij niet zo filosofisch maar het geheel klopt. Toch is voor mij de rek er snel uit. Zijn tweede plaat lag in dezelfde lijn, klinkt allemaal goed maar weet me niet pakken. Jammer, de man heeft me jaren geleden live toch aangenaam verrast.

avatar van ol' dirty
te vermoorden is echt zo hard!

avatar van dilladawg
ol' dirty schreef:
te vermoorden is echt zo hard!

Onleesbaar bericht verwijderd.

avatar van Nr.4
Beste album van Blaxtar dit. Het diep willen gaan, overdrijft ie wel geregeld vind ik, maar ik kan deze plaat nog wel waarderen. Track met Sticks vind ik erg hard.