Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)

4,04

Label: Aftermath (II)

1. Wesley's Theory (4:47)
    met George Clinton en Thundercat
  2. For Free? [Interlude] (2:10)
  3. King Kunta (3:54)
  4. Institutionalized (4:31)
    met Bilal, Anna Wise en Snoop Dogg
  5. These Walls (5:00)

met Bilal, Anna Wise en Thundercat
  6. u (4:28)
  7. Alright (3:39)
  8. For Sale? [Interlude] (4:51)
  9. Momma (4:43)
  10. Hood Politics (4:52)
  11. How Much a Dollar Cost (4:21)
    met James Fauntleroy en Ronald Isley
  12. Complexion (4:23)
    met Rapsody
  13. The Blacker the Berry (5:28)
  14. You Ain't Gotta Lie (Momma Said) (4:01)
  15. i [Extended Version] (5:36)
  16. Mortal Man (12:07)
723 BERICHTEN 19 MENINGEN
avatar van Cor
Cor
geplaatst: 26 maart 2016, 16:01 uur [permalink]
Krachtig muzikaal en politiek statement. Muziek en boodschap vormen een fraai verbond. En ik vind 'King Kunta' onweerstaabaar: "Da Funk shall be within you".

avatar van Marciano Coffie
geplaatst: 4 juni 2016, 20:48 uur [permalink]
Weet je, een aantal vrienden dit album hebben geluisterd vinden het minder dan gkmc vanwege de aparte producties en de vibe dat niet altijd aanwezig is, aangezien het een luistercd is.

Ik daarentegen vind het ook niet goed als gkmc, maar de producties zijn moelijk goed. ik hou van funk, jazz en r&b dus ik was al snel hooked. Lyrics zijn moeilijk goed, maar de message heb ik zelf niet snel ondervonden. Dat komt omdat het bij mij pas na een paar luisterbeurten het kwartje liet vallen en en het kijken naar reviews. Lyricaal klopt het, production wised klopt het. Niet alle nummers zijn even sterk, maar de meeste wel. Het volgende album hoeft zo'n stijl niet meer te zijn, ALS hij maar wel stopt met zingen. My god.

4,5 ster

the blacker the berry
u

avatar van popstranger
geplaatst: 11 januari, 17:25 uur [permalink]
Na de zoveelste luisterbeurt kom ik niet hoger uit dan 3,5*. Naar mijn bescheiden mening niet het meesterwerk dat sommigen ervan maken maar een hooguit degelijke plaat. Er zijn teveel stukken die de vaart eruit halen en ook het einde van de plaat (het stuk na mortal man) is leuk voor 1 keer. Laten we wel wezen dat Kendrick het wel kan; tracks als King Kunta, Hood Politics en The Blacker The Berry bewijzen dat hij songs kan neerzetten met de juiste 'bite'. De plaat duurt zeker lang genoeg en roert in een net iets te grote pot van stijlen, iets wat soms goed uitdraait maar bij mij er vreemd genoeg ook voor zorgt dat ik soms een eenheid mis. Nogmaals is dit een goede plaat maar hij kan niet tippen aan Good Kid M.A.A.D. City.