Adorable - Against Perfection (1993)

Label: Creation

1. Glorious (4:17)
  2. Favourite Fallen Idol (2:40)
  3. A to Fade In (4:51)
  4. I Know You Too Well (3:41)
  5. Homeboy (4:30)
  6. Sistine Chapel Ceiling (3:34)
  7. Cut #2 (4:43)
  8. Crash Sight (4:03)
  9. Still Life (2:36)
  10. Breathless (5:18)
  11. Sunshine Smile * (5:03)
  12. I'll Be Your Saint * (3:32)
Release vond deze maand 20 jaar geleden plaats. De zanger vertelt erover;
20 Years of Adorable’s ‘Against Perfection’ « Creation Records - creation-records.com

avatar van rzasa
Al dit moois voor 1 euro bij de Plaatboef in R'dam...

avatar van Helicon
Mooie recensie Arthur!

Helemaal mee eens. Wat een vergeten meesterwerk is dit.

Voor mij absoluut top 10 werk.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
rzasa schreef:
Al dit moois voor 1 euro bij de Plaatboef in R'dam...

1 Euro, op discogs is die hartstikke duur

avatar van sjoerd148
Ik heb deze hoog op m'n lijstje staan, maar nergens voor een schappelijke prijs te krijgen in Nijmegen / internet

avatar van ArthurDZ
Ik beluister hem via grooveshark.com, misschien daar eens een kijkje nemen? Je zal het je waarschijnlijk niet beklagen

Ooit in Nijmegen bij Vinylarchief gekocht voor 3 Euro.

Schnee

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
sjoerd148 schreef:

Moet ik voor je kijken in R'dam?

Graag voor mij ook, ik zoek die ook nog

Ja graag Super

Fantastisch afwisselend album.
Adorable bevindt zich tussen het Shoegaze, Madchester en Britpop geluid.
Nummers als A To Fade In, Homeboy, Crash Sight en het prachtige Breathless springen er na twee luisterbeurten uit.

Net nog even via U-tube Sunshine Smile beluisterd:

avatar van rzasa
Voor wie benieuwd is wat zanger Pete tegenwoordig doet:
'Broken Heart Surgery' Album Project by Pete Fij / Terry Bickers — Kickstarter
Hij maakt nog steeds muziek, samen met Terry Bickers nog wel.

Jeff Valley
grappig dat hij een duo vormt met terry bickers. veel adorable en the house of love gedraaid in mijn middelbare schooltijd:)

Ik heb een tijdje geleden de single "I'll Be Your Saint" van Adorable gekocht, maar ik was en ben eigenlijk op zoek naar dit album, inclusief bonustracks. Is dit album überhaupt ergens te krijgen voor een fatsoenlijke prijs?

Het nummer "Sunshine Smile" is trouwens echt geweldig!

Prachtplaat. Recent (op cd) weten aan te schaffen. Blij mee! Schijnt ook nogal schaars te zijn. Is wel de versie zonder de 2 bonus tracks die ik heb, dus (vooral) helaas ook zonder Sunshine smile.

avatar van Vinck
Nu ook terug te vinden op Spotify!

Dit is een klassieker. Veel mensen noemen dit shoegaze maar deze plaat overstijgt dit genre. Het openingssalvo van de eerste drie nummer is absolute topklasse. De positieve vibes komen zo uit uw luidsprekers of koptelefoon, kortom luister hiernaar op elke manier mogelijk: het is de moeite waard!
Trouwens bedankt voor de hint voor Sunshine Smile.

avatar van jorro
Bijzonder inderdaad dat dit door velen als shoegaze wordt beschouwd. Voor mij is het gewoon indierock.
Indierock van hoge kwaliteit, dat wel. Zal vast in '120 minutes' van MTV zijn geweest, maar is me toen om de een of andere reden niet opgevallen.
Geen favo's. Gewoon 10 prima songs. 4*.

avatar van galleryplay
Vandaag weer eens beluisterd voor het eerst in vermoedelijk meer dan 20 jaar. Bijna alle melodietjes en hier en daar wat teksten zitten nog behoorlijk in mijn systeem. Alleen #4 was kennelijk destijds een skipper. Hele sterke plaat die helaas wel wat heeft te lijden onder de effecten van de toentertijd volop gaande loudness war. Lijkt zelfs op Spotify wat vriendelijker voor de oren dan de destijds uitgebrachte CD.

avatar van Lynchworld
Ondertussen is de vinyl ook uitgekomen via Music On Vinyl (red blue marbled vinyl). Geen bonustracks.
Pure nostalgie deze! Klasse!