Leftfield - Alternative Light Source (2015)

Electronic
Label: Infectious

1. Bad Radio (5:22)

met Tunde Adebimpe

2. Universal Everything (7:06)
  3. Bilocation (4:24)

met Channy Leaneagh

4. Head and Shoulders (5:24)

met Sleaford Mods

5. Dark Matters (5:03)
  6. Little Fish (6:08)

met Channy Leaneagh

7. Storm's End (5:00)
  8. Alternative Light Source (3:16)
  9. Shaker Obsession (5:22)
  10. Levitate for You (5:14)

met OFEI

RogerV schreef:
Head & Shoulders is wel knettervet
Vind ik de enige leuke track tot nu toe eerlijk gezegd.

Ponty Mython
Dat Leftfield zich op deze plaat wat meer richting techno en tech-house begeeft is eigenlijk wel fijn. Kennelijk was het vooral Paul Daley die het dub element met zich meebracht.

avatar van FunkStarr
Een "nieuwe" Leftfield, wie had dat ooit nog gedacht. Nu alleen niet met ze tweeën maar solo. Niet dat ik er ook maar iets van had verwacht, maar ook hier vind ik echt geen ene bal aan. Niet 1 track waarvan ik zeg, goh, wat een meesterwerkje! of wat maar in de buurt komt van oud werk.

avatar van Strangeways
Head & Shoulders is wel knettervet
Vind ik de enige leuke track tot nu toe eerlijk gezegd.

Voor mij een skip moment. Muzikaal redelijk, maar tekst en zang zijn tenenkrommend slecht.

avatar van Kos
Kos
Eens.

avatar van Poepie34
Deze ben ik al weken Grijs aan het draaien, fantastisch ooit nog eens live gezien in Den Haag! Ik ben van mening dat deze zich kan meten met Leftism.

Poepie34 schreef:

3 december in Paradiso.

avatar van Mr. B
Kaarten zijn binnen

avatar van Lukas
Link naar recensie en reactie daarop weggehaald. Linken naar eigen verhalen op andere sites mag, maar dan wel graag ook het verhaal op MuMe plaatsen. Anders zijn albumdiscussies alleen te volgen voor wie er doorklikt, en dat is niet de bedoeling.

Ponty Mython
Leftfield live in Paradiso was de bom! Mooie selectie oude en nieuwe tracks met als afsluiter natuurlijk Phat Planet. Nicole Willis en Chesire Cat waren de gastartiesten.

De setlist was als volgt:

Bad Radio

Song of Life
Storms End
Phat Planet

avatar van Castle
Vandaag weer eens opgehad, 3,5* blijft even staan, maar is wel wat verbleekt.
Opener blijft sterk en daarna is het ups en paar downs...

avatar van frolunda
Me nu pas aan gewaagd en bevalt eigenlijk best goed,al moet ik wel bij zeggen dat ik de vorige met die dub invloeden nog iets beter vond.Wel een wat wisselvallig album.
Universal Everything,Head and Shoulders en Storm's End zijn mijn favoriete nummers.

avatar van RogerV
Dit weekend weer eens opgezet maar het is er niet beter op geworden eigenlijk. Leftfield zonder Paul Daley smaakt toch als friet zonder mayonaise.

Best wel een onderschatte plaat. Hij was er destijds voor mij ook doorheen geslopen na een half geconcentreerde luisterbeurt. Zeker niet zo goed als de klassiekers maar er staan zeker wel meerdere tracks op die zo zouden passen in zo'n (legendarische) live-set.

De muziek op dit album slaat de brug tussen de twee klassieke albums en de (?) toekomst. Alleen Leftfield kan zo verfijnd schakelen tussen knallen en sfeer. Bad Radio komt in de laatste minuut echt los en smelt over om Universal Everything. Die maakt ook weer een feestje van de verschillende lagen die d kop op steken en mond uit in een festivalknaller. Bilocation doet mij niet zo veel, maar Head en Shoulders opent met een klassieke diepe Leftfield bas. Helaas slaat het tekstueel helemaal nergens op en komt ook dat nummer niet écht van de grond. Dark Matters is een sferische techno track die het goed zou doen op een after party, maar blijft ook wel middelmatig. Little Fish is een erg lekkere speelse techno track die klinkt alsof hij uit de hoogtijdagen van festival techno (Underworld, LukeSlater, Chemical Brothers etc) komt.

avatar van FunkStarr
Bij nader inzien toch wel een aardig album. Head and Shoulders en Bilocation zijn de favorieten. Het album wat hierna kwam (This is what we do) vind ik wel net ff beter.