Young Thug - Barter 6 (2015)

Label: 300

1. Constantly Hating (4:27)

met Birdman

13. Just Might Be (3:53)
Dit is toch zijn debuut album ? :/

LastKing schreef:
Dit is toch zijn debuut album ? :/

Ja dit is zijn debuut, net gedownload, ga nu beluisteren. Vooral door alle hype (in V.S.) om deze gozer ben ik erg benieuwd. Diepgang moet je hier natuurlijk niet zoeken, maar als gast-artiest moet ik eerlijk zeggen dat ik 'm soms toch wel guilty pleasure vind.

avatar van NL_RAPPIN
Vind het maar tegenvallen, had er meer van verwacht. De nummers die voor Metro Thuggin bestemd zijn vind ik allemaal stukke doper dan dit.

KanyeWestGOOD
echt een album die je moet nemen zoals die is denk ik dan maar...niet inovatief, niet lyricaal goed, niet diepgaand...maar puur flows, vibe en producties. geen hoge verwachtingen aan geven en ieder goed nummertje is mooi meegenomen.

Young thug...rare gast, publiciteits geil enzo maar altijd wel lekker op de hooks waar hij verschijnt als featuring. Denk persoonlijk niet dat hij een heel album kan dragen maar goed. alleen zijn artiesten naam geeft al aan dat je dit album moet luisteren als een cdtje dat je zou aanzetten in een shisha of lounge bar.

na de eerste 2 luistersessie heb ik al een aantal flinke trash tracks gevonden maar ook een aantal lekkere nummertjes. echt een guilty pleasure die Young Thug vooral het nummer ''Check'' vind ik stiekem wel erg dope

tot dusver een 3,0 als sisha club CD en een 1,5 als serieus hiphop plaat haha

avatar van Silky & Smooth
Het is inderdaad niet meer of minder dan het is. Ik kan niet zeggen dat ik Young Thug echt fanatiek gevolgd heb. Af en toe kwam hij voorbij als gast. De ene keer maakte hij een goede indruk, de andere was het om te huilen. Mijn interesse voor dit album kwam voornamelijk door de hype om hem heen.

Dit album valt, zoals verwacht, behoorlijk tegen. Waar ik hoopte op Chief Keef-achtige bangers met lomp geschreeuw en dikke bassen kreeg ik een album met allemaal net-niet-liedjes van een Lil' Wayne-kloon (hij klinkt echt als Wayne). Ik moet zeggen dat ik er wel naar kon luisteren, maar verrast ben ik helaas niet.

avatar van Joe D
Dit is een gewoon een mixtape, geen debuut album.

avatar van Rhythm & Poetry
Let the sneergames begin! Geweldig deze kinderlijke plagerij van Birdman en zijn team versus Lil Wayne en zijn ploeg. Hopelijk wordt het weer eens een leuke strijd, zo blijft hiphop interessant.

Overigens is dit ook een heerlijke plaat om bij te niksen. Je wordt er niet slimmer van door Young Thug op te zetten, maar vermakelijk is het wel. Met producties geschikt voor clubs en lounges en een vermakelijk gastheer.

avatar van Silky & Smooth
Oeh ja, Bloods tegen Bloods nog wel! (Kom maar met de reacties dat ze geen echte Bloods zijn)

avatar van Joe D
Heerlijke mixtape die elke luisterbeurt beter wordt.

avatar van RotterdamWe$$$t
0,5
Zij er mensen boven de 17 die naar dit luisteren? ?? Hahahahahahah ik luister liever naar Gunplay Onxy Young Jeezy Big K.R.I.T. Luda Rick Ross Lil Wayne Ugly Heroes Hit-boy Pusha-T 2Chainz The Game Joey Badass etc. Etc. Die versta je nog tenminste en zijn allemaal beter dan De jurk dragende Young Hoe

avatar van bennerd

Een luisteraar van Gunplay, 2 Chainz en Rick Ross die dit niet true genoeg vindt. Ik vind het mooi om de tijden te zien veranderen.

avatar van Holla
Haha wat blijft Young Thug ook een aparte rapper. Barter 6 is de beste van Tha Carter serie, ik zeg het nu alvast maar .

With That is een klapper van jewelste!

avatar van MAS
MAS
Classic!

avatar van Silky & Smooth
Ik snap dat mensen Young Thug cool vinden, maar toch niet op dit album? Veel te lafjes allemaal. Deze CD komt niet eens in de buurt van welke Carter dan ook...

Silky & Smooth schreef:

Vind Tha Carter albums allemaal niet zo goed. Meerdere malen geprobeerd in te komen, kom er gewoon niet in dus ik stem er ook niet op. Thugger daarentegen vind ik gek genoeg wel iets hebben, en dan ook zeker op deze plaat.

Holla schreef:

Ah kom op! Niet eens deel 1met Mannie Fresh? Wat vind jij dan lekkere tracks? With That is een redelijke banger, maar voor de rest is dit toch gewoon vlakke muziek?

1,5
Carter 1tm4 zijn allemaal platinum, young thug verkoopt max 20k...

avatar van bennerd
Verkoopcijfers zeggen natuurlijk niets. Maar feit is wel dat Young Thug teert op de esthetiek van Weezy. En nog best schaamteloos ook.

avatar van FelipeGutiérrez
Rich Gang: Tha Tour Pt. 1 heeft veel betere tracks dan die op deze debuutplaat staan. Toch kent dit album wel weer wat vermakelijke nummers. Vooral With That is een heerlijke banger. Knocked Off mag er ook zeker zijn.

Holla schreef:

Zelfs deel 3 niet? Probeer Da Drought 3.

The Drought is Over 2: The Carter III Sessions

Silky & Smooth schreef:

Knocked Off, Constantly Hating, Check, Dream, With That en Just Might Be vind ik heerlijke nummers

Smokin' stunna blunts, now my eyes chinese

Birdman got bars.

avatar van Lukas
Can't Tell en Check zijn zeer geschikt voor de repeatknop. Speed Racer van Metro Thuggin is zelfs nog beter. 51 minuten Young Thug is natuurlijk te veel van het goede. Maar dat geeft niet. Want: drie toptracks in 2015. Er zijn veel artiesten die dat niet halen.

avatar van MDRAIJER
RotterdamWe$$$t schreef:

Ik heb vroeger ook wel naar Young Jeezy, Lil Wayne & The Game geluisterd maar dat was toen ik 17 was ook wel weer afgelopen.
Maar goed, ik ben niet 24 en mijn naam is ook niet "Killa".
Ik vind alle (redelijk mainstream) rap van de afgelopen 4/5 jaar echt bagger. Ik heb dan ook maar 1 of 2 nummers van dit album kunnen luisteren zonder te kokhalzen.
Ik stem dus ook niet.

Kingey
Geen muziek.
Rare beats ook, check wel lekker met flow en flexe beat.
T.I. stelt ook teleur hier net zoals zijn schijt album in 2014.

Texten zijn ook echt 3/10.

avatar van MDRAIJER
Joe D schreef:
Smokin' stunna blunts, now my eyes chinese

Birdman got bars.

Birdman is misschien wel de grootste anti-rapper in de geschiedenis van anti-rappers. Het enige fatsoenlijke wat hij heeft gemaakt is "Still Fly" en dat is ook al zo'n 10/15 jaar oud.

MDRAIJER schreef:

Birdman is geweldig. Ik blijf erbij.

Stunna man is een baas.

avatar van Joe D
Ik blijf maar enthousiast over deze tape. Na dik 2 maanden knalt hij nog steeds even hard.

Young Thug vind ik gewoon een baas. Het is naar mijn mening een echte artiest. Natuurlijk zijn zijn teksten allesbehalve diepgaand, maar als je naar diepgaande teksten zoekt moet de dit soort hiphop natuurlijk niet gaan beluisteren. Young Thug zijn stem lijkt op een heel nieuw instrument.

Op Barter 6 komt de kunst allemaal nog beter tot zijn recht, want dat is dit eigenlijk gewoon. Kunst. Heerlijke beats met een Young Thug die lekker mongolisch doet. Zijn gegil, kreten. Het klopt allemaal bij deze jongen.

Ik vind dit sowieso zijn beste werk tot nu toe, dat omdat ik vóór deze mixtape totaal geen van hem fan was. Ik vond hem zelfs slecht. Maar zoals ik al zei, hij komt hier gewoon perfect tot zijn recht.

Ik verheug me nu al op volgende week, als zijn nieuwe mixtape, volledig geproduceerd door London On Da Track, Slime Season dropt (op dezelfde dag als Lil Wayne's Free Weezy Album ).