Electric Light Orchestra - All Over the World (2005)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Label: Epic

1. Mr. Blue Sky (5:04)
  2. Evil Woman (4:13)
  3. Don't Bring Me Down (4:05)
  4. Sweet Talkin' Woman (3:50)
  5. Shine a Little Love (4:12)
  6. Turn to Stone (3:49)
  7. The Diary of Horace Wimp (4:18)
  8. Confusion (3:42)
  9. Hold On Tight (3:07)
  10. Livin' Thing (3:33)
  11. Telephone Line (4:42)
  12. All Over the World (4:05)
  13. Wild West Hero (4:43)
  14. Showdown (4:10)
  15. Ma-Ma-Ma Belle (3:39)
  16. Xanadu (3:22)
  17. Rockaria! (3:15)
  18. Strange Magic (4:10)
  19. Alright (3:12)
  20. Rock and Roll Is King (3:07)
avatar van Peter88
Niet de beste verzamelaar van de ELO. Zo mist onder andere Can't Get Out Of My Head en de Chuck Berry cover Roll Over Beethoven. Als je een verzamelaar van de ELO wilt hebben, kun je beter Light Years uit 1998 kopen. Die is wat completer

Ja, maar deze kost maar (ruim) 5 Euro en is praktisch compleet. Ik vind dit een prima deal.

EVANSHEWSON
Light Years is dus stukken kompleter, zo is dat.
Maar voor wat je hier krijgt : ****

avatar van Thuurke
Zo is het, voor 3 euro meer krijg je 18 nummers extra.

avatar van musician
Ik vind het voordeel van deze cd, dat je (bijna) alle hits geremasterd in huis hebt.

Voor iedereen, zoals ik, die alle cd's van ELO veel te vroeg en dus veel te duur en niet geremasterd hebben gekocht, is dat wel een uitkomst. Een paar cd's van ELO nogmaals kopen en dan de geremasterde versie is leuk, zoals Eldorado, maar niet van allemaal.

avatar van Madjack71
Jeff Lynn was ELO. Hij heeft veel nummers een geheel eigen handtekening weten mee te geven. Later als producer heeft hij dat gladjes doorgetrokken o.a bij Tom Petty. Wat ook weer resulteerde in een aantal aardige nummers. Anderzijds viste hij niet altijd uit een uniek muzikaal vatje en wist hij diens invloeden goed te verwerken in zijn nummers. Rock 'n Roll/Beatles/Klassiek, Jeff was er niet vies van...gelukkig maar.
Met een aantal prima muzikanten om zich heen, heeft ELO veel mooie nummers achter gelaten.
Geen verkeerde verzamelaar en het kan altijd beter.

avatar van floris013
de xanadu versie met Olivia Newton John is toch aanzienlijk beter dan de wat tamme versie op deze plaat.

stuart
Ik ben nooit echt een regulier album liefhebber van ELO geweest , wel van menige single; ik heb dan ook een van de vele verzamelalbums van ze, die overigens veel van de nummers herbergt die hier ook op staan.

floris013 schreef:

Ja, daar kun je inderdaad over twisten. Ik vind het wel grappig dat ELO blijkbaar ook een eigen versie van Xanadu heeft gemaakt, het was me nog niet opgevallen.

En ik heb ook nog niet eerder gehoord of gezien dat het nummer ooit elders al op cd is verschenen. Zou deze versie al van rond 1980 zijn geweest of pas later opgenomen?

Daarmee kun je met wat knip- en plakwerk van Xanadu steeds meer een echt ELO album maken.

Van Electric Light Orchestra zijn de albums vanaf Eldorado tot en met Out of the Blue de moeite waard, Time zou je ook nog kunnen aanschaffen vanwege Here Is the News (de herkenningstune van de VPRO), die niet op deze verzamelaar staat.
Electric Light Orchestra klinkt bij Mr. Blue Sky als The Beatles die meer de symfonische kant op zijn gegaan, wat zal Jeff Lynne blij zijn geweest dat George Harrison mee wilde werken aan zijn supergroep The Traveling Wilburys, Mr. Blue Sky is een rockopera in de stijl van Bohemian Rhapsody van Queen; al heeft deze niet de status.
Toch klinken ze telkens weer anders; van Don't Bring Me Down dacht ik lang dat het een song van Status Quo was.
Het huppelende Hold On Tight lijkt wat op Half a Boy and Half a Man van Nick Lowe.
Vroeger vervloekte ik dit soort verzamelaars; deze zag je vaak terug bij mensen die maar een paar albums in bezit hadden, waaronder het beste van Supertramp, het beste van Queen (deel 1 en deel 2), en een verzamelaar van E.L.O.
Nu heb ik ondertussen ook die albums hier liggen, en er weinig moeite mee.
Jeff Lynne heeft dezelfde feeling voor arrangementen als Alan Parsons, maar kiest net voor een meer hitgevoelige invalshoek; dit gecombineerd met Queen achtige koortjes met daaronder wat jaren 70 disco.

avatar van Wandelaar
Natuurlijk heb ik alle albums van ELO al, maar als ik moest kiezen voor een 1CD- verzamelaar, dan nam ik deze. Met weglating graag van de laatste track, want daar kan ik de lol niet van inzien. Dat Showdown erop staat valt te prijzen, voor Ma-Ma-Ma Belle had ik liever 10538 Overture of Do Ya gehad en Boy Blue of Can't get It Out of my Head had ook niet misstaan.

Zo blijft er altijd wat te zeuren bij een verzamelalbum. Het valt nog niet mee zo'n ding goed samen te stellen. Ik heb geen bezwaar bij vrienden een kastje aan te treffen met verzamelalbums, zolang die representatief zijn en goed klinken. Het 'alles willen hebben' is bij mij misschien wel eens doorgeslagen. Hoe vaak draai je die hele collecties eigenlijk?

Dat probleem heb ik weer bij andere bands, waar ik alles van compleet heb.
Bij deze regelmatig het oh ja gevoel, nummers waarvan ik niet wist dat ze van ELO waren.
A New World Record pas voor 1 euro kunnen scoren; Time en Secret Messages toen laten liggen; zonde, vooral van Time.
De volgende dag lagen ze er niet meer.

avatar van Wandelaar
Ja, dat is echt zonde. Het voordeel van wel alles in huis hebben, is dat je zelf je favoriete verzamel-CD kunt branden. En die gaat dan mee in de auto, in mijn geval. Trouwens, kijk maar eens wat ik op nummer 1 heb staan. Zou 'm niet willen missen.

Dat zag ik, was dus mijn eerste kennismaking met een volledig album van ze.
Ik hou de plaatselijke 2e handszaak in de gaten, die hebben regelmatig symfonische rockalbums daar staan.
Hopelijk kom ik Danger Money van U.K. daar ook ooit tegen; ook naar op zoek.
Je hebt waarschijnlijk wel een andere mening dan mij over All Over the World.
Prettig om te weten dat een liefhebber deze verzamelaar aanraad; ELO heeft zoveel verzamelaars, dan weet je als leek nooit wat je in huis haalt.

avatar van Wandelaar
Nou ja, kenner ... Ik kan zowel de meeste hits als de albumtracks waarderen. Danger Money is zeker ook de moeite van het zoeken waard. Nu niet meer in huis, maar jaren op vinyl gehad. Maar ELO is meer pop, minder prog. Werkt goed op mijn stemming, word er altijd vrolijk van.

avatar van teus
Vind sowieso de verzamelaar Light Years ('98) stukken beter samengesteld
Maar beste deric raven waarom niet voor 3 tientjes de box The Classic Albums Collection 2012 aanschaffen ,dan heb je alle studio albums ('71 -'86)
en dat zijn de in 2001 alle 11gemasterde albums compleet met nog wel bonustracks ook !!

Die boxen zijn inderdaad ook vaak de moeite waard.

Vandaag Balance Of Power, Discovery en Out Of The Blue voor 75 ct per stuk kunnen scoren, dus dik tevreden.

avatar van bikkel2
Rommelmarkt deric?

2e handszaak

avatar van bikkel2
Okay. Leuke prijsjes.

Time vandaag voor 6 Euro kunnen kopen.

Mooi!
Het lijkt mij overigens meer een berichtje voor bij het Time album zelf (later gevolgd met de bevindingen), bij deze verzamelaar kunnen we er natuurlijk niet zo veel mee...

avatar van Wandelaar
Representatieve verzamelaar als je de grootste hits op een rijtje wilt in geremasterde versie. Niet met alles heb ik wat. Don't Bring Me Down, Shine a Little Love, Ma-Ma-Ma Belle en Rock and Roll Is King laten me onverschillig. Leuk is wel dat Alright van Zoom (2001) werd meegenomen.

avatar van vielip
Afgelopen week dit album op 2lp gekocht. Hoef niet alle albums van de band in huis. Vind de singles wel bijna allemaal te gek dus een verzamelaar moest er komen. Op deze ontbreken helaas Can't get you out of my head, Twilight en Do ya. Die had ik er graag bij gehad maar ja...er is geen enkele verzamelaar op vinyl waar precies alle singles op staan die ik in huis wil hebben. Deze is dan de beste optie vind ik. De lp klinkt te gek overigens. Daar is wel wat zorg aan besteed zo te horen.