Metal Allegiance - Metal Allegiance (2015)

Label: Nuclear Blast

1. Gift of Pain (5:51)

met D. Randall Blythe en Gary Holt

2. Let Darkness Fall (7:00)

met Troy Sanders, Mark Menghi, Rex Brown en D. Randall Blythe

3. Can’t Kill the Devil (6:35)

met Chuck Billy, Phil Demmel en Andreas Kisser

4. Dying Song (4:55)

met Phil Anselmo en Mark Menghi

5. Scars (5:29)

met Mark Osegueda en Cristina Scabbia

6. Destination: Nowhere (5:58)

met Matthew K. Heafy

7. Wait Until Tomorrow (6:15)

met Doug Pinnick en Jamey Jasta

8. Triangulum: I. Creation, II. Evolution & III. Destruction (7:44)

met Misha Mansoor, Ben Weinman, Charlie Benante, Phil Demmel, Matthew K. Heafy en Ron "Bumblefoot" Thal

9. Pledge of Allegiance (6:17)

met Mark Osegueda, Charlie Benante, Gary Holt en Andreas Kisser

10. We Rock * (6:04)

met Mark Osegueda, Chris Jericho, Tim "Ripper" Owens, Alissa White-Gluz, Chuck Billy, Steve "Zetro" Souza, Andreas Kisser, Phil Demmel en Gary Holt

avatar van AstroRocker
De eerste video is uit: klinkt lekker heftig, soms een beetje als de oude Metallica/Megadeth, dus thrash metal. Maar niet alles schijnt thrash metal te zijn op deze plaat.
METAL ALLEGIANCE - Can't Kill The Devil (OFFICIAL TRACK & LYRIC VIDEO) - YouTube
Ben erg benieuwd naar dit muziek project van o.a. Mike Portnoy.

avatar van Mindscapes
Tweede video
Geen idee of dit een pun is, maar er wordt meermaals 'this dying song!' geschreeuwd, ik hoorde bij de eerste luisterbeurt voortdurend This Dying Soul! Cannot unhear...

avatar van gigage
Dat matige concert (and here is..padaboem ...oftewel Alaaf) is niet hetzelfde als de nieuwe CD zo blijkt. Het "testament " nummer vind ik wel ok, die tweede release, mwah.

avatar van james_cameron
Best oké project van een aantal muzikanten uit metalbands als Anthrax, Testament, Exodus en Machine Head, voor de gelegenheid aangevuld door een reeks gastzangers. Deze gastzangers maken het album extra interessant, want het zijn niet bepaald de minsten der aarde. Zo draven oa Philip Anselmo (ex-Pantera), Troy Sanders (Mastodon) en Matt Heafy (Trivium) op, om de overwegend naar klassieke metal neigende songs nog wat extra kracht mee te geven. Het songmateriaal is niet overal even boeiend en bepaalde tracks duren te lang, maar het enthousiasme spat van de songs en je hoort gewoonweg de spelvreugde. Dat compenseert dan weer de enigszins rommelige produktie van het geheel en de nogal uiteenlopende kwaliteiten van de overige zangers en zangeressen.

avatar van gigage
Vijfde video (Pledge of Allegiance) is ook uit en totnutoe de beste, voor mij dan. Fijn om Osegueada (Death Angel) weer eens goed te horen zingen.