Low - Ones and Sixes (2015)

Label: Sub Pop

1. Gentle (5:06)
  2. No Comprende (4:59)
  3. Spanish Translation (4:17)
  4. Congregation (3:51)
  5. No End (2:49)
  6. Into You (3:57)
  7. What Part of Me (3:08)
  8. The Innocents (4:22)
  9. Kid in the Corner (4:32)
  10. Lies (4:15)
  11. Landslide (9:50)
  12. DJ (5:56)
Mr.Badmouth
Thijssie schreef:
Fijn dat ik Low voorbij zag komen bij Jools, het aanstekelijke What Part of Me zit al de hele tijd in m'n hoofd. Vanmiddag Ones and Sixes gelijk maar gekocht.

Ook The Innocents bij Jools bleef in mij kop zitten. Ook maar gekocht Geen spijt want het is een top plaat.
Hoogtepunt, Landslide

Thijssie
Landslide is echt een trip inderdaad, afsluiter DJ is ook fantastisch!

avatar van philtuper
dix schreef:

Of het Goede Doel?

Ik moest diep graven, maar heb de ultieme, hartverscheurende voorganger op dit thema gevonden.
Minimalistische pop is van alle tijden, dat blijkt maar weer. En Martha heeft wel wat van Mimi.

Bedankt voor deze verwijzing naar The Motels. Erg mooi!

avatar van LucM
Van Low heb ik nog geen zwak album gehoord en ook hun recentste is meer dan geslaagd. Het klinkt als Low maar is tegelijk toch wat anders dan hun vorige albums. Wat meer elektronica maar dan op een subtiele wijze ingebracht. De donkere en wat mysterieuze sfeer blijft hun kracht en de meeslepende songs zijn vaak van de nodige spanning voorzien. Een album waarin je per luisterbeurt steeds meer ontdekt wat geldt voor vrijwel alle albums van Low.

avatar van popstranger
In afwachting van hun nieuwste deze er nog eens doorgedraaid en het blijkt nog maar eens dat Low gewoon continu platen blijft maken van een constante kwaliteit. De ene plaat beter dan de andere maar nergens ondermaats.