Bob Moses - Days Gone By (2015)

Canada
Electronic / Dance
Label: Domino

1. Like It or Not (6:20)
  2. Talk (6:49)
  3. Before I Fall (3:59)
  4. Too Much Is Never Enough (5:25)
  5. Tearing Me Up (7:50)
  6. Keeping Me Alive (4:53)
  7. Nothing at All (5:17)
  8. Days Gone By (6:45)
  9. Writing on the Wall (4:14)
  10. Touch and Go (7:26)
avatar van Ducoz
Kijk aan de eerste echte full-lenght van dit collectief!

tuktak
En goed is ie! Daarom hier eerst maar wat namedropping. Before I Fall is van het niveau Moderats laatste album en dat wil voor mij wel wat zeggen. Verder hoor ik een beetje Maribou State (een van de fijnere plaatjes van dit jaar) en die Darksidevibe.
Dit lijkt me ook wel iets voor herman en GrafGantz.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik had geen flauw idee dat er een plaat van Bob Moses zat aan te komen, en zie hem nu ineens tussen de recente releases staan - dat is nog eens een aangename verrassing aan het einde van de week. Ik heb All in All de afgelopen weken geregeld opgezet, dat vind ik een heerlijke verzameling, en dit klinkt ook weer veelbelovend!

avatar van Zwammer
Wat een hypnotiserende, lome beats: heerlijk!

avatar van perrospicados
past lekker bij het mooie weer van dit moment

avatar van sj0n88
Man man man, wat heeft deze plaat me vanaf luisterbeurt één bij de kladden gepakt en nooit meer losgelaten. De chille beats in combinatie met de fijne vocals werken betoverend op mij. Ik laat 'm nog even weken en geef voorlopig 4*, maar dat kan zomaar 4,5* worden. Ik reserveer in ieder geval alvast een plek in mijn top-10 van dit jaar.

avatar van harencoor
Erg lekker

avatar van sinusfiction
Oké, ik ben even het spoor bijster. Hoezo alweer een nieuwe Bob Moses? All-in-All is toch ook van Bob Moses en van 2015? En hoezo de eerste full-length?

Maar ik klaag verder niet, hoor... Hou erg van deze klanken!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
All in All is een verzameling van los uitgebrachte tracks, sinusfiction.

avatar van sinusfiction
Thanks panjoe, dat verklaart een boel.

Sterk album is dit, zeg. Ik blijf maar luisteren...

Prachtig album dit, net zoals All in All.
Gekocht op mooi zilver vinyl (dubbel), liedjes met electronica, doen ze ontzettend goed.
Staat in mijn top 10 maar niet in de MM Top 100.
Onbegrijpelijk.

avatar van Noere
Bij het luisteren van deze plaat komt bij mij hetzelfde enthousiasme naar boven als bij het horen van Psychic (Darkside) een paar jaar terug . Hier wordt een vergelijkbare sfeer neergezet dmv warme zang en gitaar, ondersteund door lome knisperende beats en diepe bassen. De zang is hier wel wat meer verzorgd dan op eerdergenoemde schijf en het doet allemaal wat poppier aan, hetgeen niks mis mee is. Waren alle 'toegankelijke' en gepolijste platen maar zo geslaagd als deze. Wel eentje die ik zelden voor middernacht draai.. lekker drukkende plaat voor in de nachtelijke uurtjes (ja ik draai hem nu).

avatar van Timmie
Bob Moses is echt goed! Pas live gezien dat was ook echt een aanrader.

Urrim
Wat een mooie plaat! Ik hoorde via een vriend toevallig het nummer 'Far From a Tree' van All in All. Maar toen ik Days Gone By hoorde, was ik stomverbaasd. Stuk voor stuk goede nummers, en inderdaad, zoals sj0n88 al zei, héérlijke vocals. Hoe kon ik deze band niet eerder kennen?