Opgezwolle - Vloeistof (2003)

Label: Top Notch

1. Sporen (4:15)
  2. Stop (3:52)
  3. Tijd Leert (3:54)
  4. Tempel (4:21)
  5. Verre Oosten (4:46)
  6. Vraag & Antwoord (3:33)

met BlaBla

7. Dit Is (3:14)
  8. Tjappies en Mammies (3:39)
  9. Dip Saus (4:54)
  10. Hook Op (4:38)

met Blaxtar en Typhoon

11. Rustug (6:58)
  12. Vork (3:54)
  13. Concept of Niet (3:14)
  14. Beestenboel (4:10)
  15. Haters en Stokers (3:58)
  16. Hardcore Rap * (3:04)
  17. Je Weet 't * (3:39)
  18. Doe Wat Je Doet * (3:25)
  19. Klap * (2:53)
  20. Skeit * (3:06)
  21. Waarheid van het Uur * (3:22)
  22. Praten * (5:45)
totale tijdsduur: 1:03:20 (1:28:34)
avatar van MAS
MAS
Nu begin ik er zelf over te twijfelen. Het leek mij geen het meest logische.

avatar van Nr.4
Ook deze plaat is geweldig van dit trio. Stukje harder dan het debuut weer, al is een enkel nummer (Hook Up) niet echt m'n ding. Sticks en Rico samen over Delic beats blijft een gouden combinatie.

avatar van parkerakaspin
Eerste echt kwalitatieve NL Hip-hop album,
naar mijn mening (freedom of speech haha)

avatar van KILLERBEE99
Leuk album van Opgezwolle, net als de andere 2.

dit is trouwens het 500ste reguliere album dat ik geluisterd heb

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Doe Wat Je Doet blijft zo'n briljante track, misschien wel de beste van deez - na Delic's magnus opus Dipsaus dan .

avatar van niels94
Mijn waardering voor dit album is nog eens enorm gegroeid nu ik erop ben gaan letten hoe achterlijk, maar dan ook echt áchterlijk, sommige van die rijmschema's zijn die deze gasten gebruiken. 3 lettergrepen meermaals per zin laten rijmen met zieke alliteratie, meerdere zinnen lang en dan ook nog eens scherp of grappig zijn, hoe krijg je het voor elkaar?

avatar van Mathough
Rico is in bloedvorm op Vloeistof! Hij flowt toffe flowtjes aan de lopende band, vooral op ''Concept of niet'' is dat goed te horen.

avatar van Eveningguard
Heerlijke beats, al kunnen de teksten me nog niet echt bekoren. Rico vind ik ook een stuk beter dan Sticks. Stemgeluid bevalt me wat beter. Of het een klassieker vor me kan worden moet nog blijken. Nu geniet ik vooral van Delics kunsten.

GCITY050
We vouwen broccoli tot de tip-top aan toe, met gouwe lange vloei en ik roep alles goooedd?

avatar van Booyo
Opgezwolle, met afstand mijn favoriete Nederlands hiphop act, en ik denk eigenlijk zelfs wel wereldwijd. Hardcore raps en snoeiharde beats. Inclusief de bonusschijf Brandstof is het een bijna perfecte plaat. Waar ik Eigen Wereld helemaal perfect vind, staat hier helaas het woord bijna. De tracks Tempel en Haters en Stokers vind ik namelijk niet goed. Vandaar een halfje minder.

S-T, ideale initialen, finesse en souplesse van Zinedine Zidane,
of Jari Litmanen klaar voor die finale.
Maak meer moves dan Nijmeegse-avondvierdaagses.
Ik zal een Palm in je handpalm passen, en kalm de allerlaatste rookwalm blazen.

Een van de vele heerlijke verses.

avatar van niels94
Grappig, vind Tempel juist geweldig.

avatar van Booyo
En met jou 26 anderen

avatar van niels94
Heb 'm niet eens aangevinkt hoor

niels94 schreef:

Dit.
100% eens.
Ik begrijp niet dat niet meer mensen dit benoemen.
Vooral Rico dropt line na line, zwanger van klankrijm, binnenrijm, alles-rijm

avatar van gweah
De kamikaze-Arubaan van hiernaast, vaak in een straal van een paar kilometers
van de Wilhelminastraat vandaan te vinden

Het lijkt in eerste instantie nergens op, maar het klinkt zo vet

Blijft een knaller. Plus de extra tracks op Brandstof.. Lekker grauw en donker.
Zoals meerdere cd's van Opgezwolle vulden ze elkaar goed aan en elke live optreden was een geslaagd succes.

GCITY050
Wat is de toegevoegde waarde van BlaBla op Vraag & Antwoord? Volgens mij wordt bedoelt dat laatste gedeelte "Vanaf deze plek, heb respect voor die Neder-rap, breek je nek op deze beat gekkk." dat is Dippie Delic himself, geen BlaBla.

avatar van Shelter
Wellicht was dat het antwoord en stelde Blabla de vraag?

avatar van Raul
nooit op deze gestemd zie ik nu maar ik vind dit een erg tof album, ik denk zelfs gelijkwaardig met Eigen Wereld.
ik ga voor vier sterren.

avatar van niels94
Ik snap nu dus eindelijk die line over de luchtbalon voor regenmetingen van Blaxtar

avatar van Jar0on
Eindelijk op vinyl...

Ziek, hoeveel heb je daar voor moeten geven? Gefeliciteerd in ieder geval met weer een mooie aanwinst!

Waar? Hoe?

Rene1979
gweah Jar0on Ik was al eigenlijk sinds het album uitkwam op zoek naar de versie op vinyl. Bij Eigen Wereld was ik wel op tijd, maar bij deze niet, er waren wat platenzaken die er een heleboel hadden maar ook zo uitverkochte. Ik ben een verzamelaar maar niet iemand die meer dan 60 voor dit album wilde betalen. De meeste lagen zo rond de 150-200 euro. Tot ik een jongen uit Gent tegen kwam die heel relax was erover en gewoon een klein centje wilde verdienen maar hem ook gunde aan een verzamelaar. Dus ik ben naar Gent gereden om de kwaliteit te checken, bleek een zeer relaxte dude, die mij ook nog eens Kev Brown - I do What i Do en OGC - M-pire Shrikez back mee gaf en dat allemaal voor een zeer mooi bedrag. De Opgezwolle plaat is na een secure schoonmaakbeurt echt heel mooi clean zonder plopjes kraakjes etc. Hij was bij hem thuis al mooi alleen haat ik vingers op mijn platen dus vandaar de schoonmaakbeurt.

avatar van gweah
Haha goed verhaal! Helemaal naar Gent rijden om de kwaliteit te checken, respect...
Hoe is de hoes? Ook nog helemaal zonder beschadigingen?
PS verzamel jij alleen vinyl van releases vanaf 2000 (behalve Pulp Fiction/Baduizm/Lauryn Hill)?

Nee zeker niet, ik zal me map even openbaar maken. gweah
Hoes is bijna perfect lichte gebruikersporen.

avatar van Jar0on
Nee zeker niet, ik zal me map even openbaar maken. gweah
Hoes is bijna perfect lichte gebruikersporen.

Hmmm ben echt verliefd op jouw 80's & 90's collectie

Rene1979
Jar0on ben nog lang niet klaar...

avatar van dielinquent
Het wordt tijd voor een re-release van deze plaat op vinyl dacht ik zo.

avatar van Demon.
En ff terug de top 250 in