The Game - The Documentary 2 (2015)

Label: Blood Money

1. Intro (0:58)
  2. On Me (4:45)

met Kendrick Lamar

3. Step Up (2:47)

met Dej Loaf en Sha Sha

4. Don’t Trip (4:59)

met Ice Cube, Dr. Dre en will.i.am

5. Standing on Ferraris (4:11)

met Diddy

6. Dollar and a Dream (5:52)

met Ab-Soul

7. Made in America (3:14)

met Marcus Black

8. Hashtag (2:59)

met Jelly Roll

9. Circles (4:11)

met Q-Tip, Eric Bellinger en Sha Sha

10. Uncle [Skit] (2:04)
  11. Dedicated (5:45)

met Future en Sonyae

12. Bitch You Ain't Shit (3:05)
  13. Summertime (3:43)

met Jelly Roll

14. Mula (3:55)

met Kanye West

15. The Documentary 2 (4:38)
  16. New York, New York (2:21)
  17. 100 (5:34)

met Drake

18. Just Another Day (3:50)
  19. LA (5:27)

met Snoop Dogg, will.i.am en Fergie

avatar van Joe D
Rein32 schreef:
nee geen mixtape deze cd,zie aleen dat ik een paar nummers mis.
Klopt, ik miste die met Q-Tip, dus ik wacht nog even tot er een volledige versie uit is.

avatar van Harderwiek
Damn die beat van Documentary 2 Premier en Dr op hun best....

Volledige versie is nu ook uit.

avatar van thomzi50
Die titeltrack

avatar van Boy
Boy
Harderwiek schreef:
Damn die beat van Documentary 2 Premier en Dr op hun best....

Is het in de stijl van Animals op Compton? Of is het zo'n typische 00's Dre-beat?

Jezus deze disc 1 is keihard

avatar van TheLegacy
Gewoon puike schijf! En Hashtag, ja man! Hashtag ga ik toch een partij lekker op

avatar van MJ_DA_MAN
Is het niet beter om met stemmen te wachten tot disc 2 ook beschikbaar is? Elke gegeven stem nu is inmiddels gebaseerd op slechts de eerste disc.

avatar van TheLegacy
Zou inderdaad beter zijn! Echter is Game ook wel een hond door eerst disc 1 fysiek uit te brengen en vervolgens een week later het album alsnog als een fysieke dubbelaar uit te brengen.

avatar van MJ_DA_MAN
TheLegacy schreef:
Aan de andere kant heeft men wel gewoon het recht om te stemmen dan. Niet elk exemplaar van het album is dus immers een double disc.

Precies!
Ha, daar ga je dan The Game, kun je wel spelletjes met ons spelen *pun intended* en hopen op meer albumsales, maar wij de musicmeter stemmers gaan dan je album wel lekker beoordelen zoals wij dat willen! Hier gaat ie vast wakker van liggen.

avatar van Holla
Deze eerste disc is na een 6tal luisterbeurten beter dan LAX, Jesus Piece én RED. Blij verrast!

avatar van TheLegacy
Beter dan LAX ja! Beter dan RED ja! Beter dan Jesus Piece, hmm weet ik nog niet helemaal. Ik vond Jesus Piece echt een geweldig solide coherent meesterwerkje. Ik wacht de 2e disc nog even af, voordat ik conclusies ga trekken.

avatar van Harderwiek
Boy schreef:

Beetje tussenin, maar meer in de stijl van Animals, vind ik. Geweldig track, ook The Game is daar heerlijke op dreef.

MJ_DA_MAN schreef:
Disc 2? Is mij niks over bekend? Heb deze release helemaal niet gevolgd...

avatar van Boy
Boy
Harderwiek schreef:

Disc 2? Is mij niks over bekend? Heb deze release helemaal niet gevolgd...

Heb 'm geluisterd, fantastisch nummer. Die Dre-drums

KanyeWestGOOD
Na een paar luisterbeurten.. deze disc 1 als album mmm prima maar ook niet veel meer, misschien moet het groeien.

als opvolger van The documentary? Vrij waardeloos als je het mij vraagt, sorry zal wel veel haat krijg als ik al die positieve berichten zie maar nee..ik heb hier als fan lang op gewacht maar nee.

frustratie begint al bij het aankondigen van een dubbel cd!!? Wat dus 34 ja 34 tracks betekend! Oftewel zonder twijfel een behoorlijk aantal fillers. Beter had die de 14 dopeste gekozen en echt een goed album neergezet.

Daarna zie ik Future op de tracklist...Vele hier zijn fan van die gast beter nog waarschijnlijk ik de enige niet, maar nee sorry die gast kan ik niet uitstaan.

Op hastagh hoor ik dan ook nog één of andere lil john en erg dope beat verkrachten en neig ik om snel The documentary 1 op te gaan zetten. Desondanks heeft het album ook zeker een aantal parels!! Maar voor mij niet genoeg momenten van extase zoals ik die wel bij de voorganger had.

In mijn ogen dus een hoge verwachting gecreëerd maar geen album die zijn naam eer aan doet...Misschien maakt disc2 veel goed maar ik hoorde geruchten over Ed Sheeran..

oke laat de haat maar komen

KanyeWestGOOD schreef:

oke laat de haat maar komen

Één of andere Lil' Jon..
Jelly Roll is niet één of andere Lil' Jon. Jelly Roll is medeverantwoordelijk voor de voortzetting van de G-Funk sound in de 00's. Een getalenteerde producer met een toffe stem als je het mij vraagt. En één of andere Lil' Jon, wat is er eigenlijk mis met 'Jon? Voor mij maakt het rauwe geschreeuw juist deze sinistere beat helemaal af, vandaar dat het ook één van m'n favoriete nummers op deze plaat is. Yeah I said it, oeeee #Hashtag

KanyeWestGOOD
Aight oke tof dat jij hem dope vind, ik vind het echt vreselijk en of het dan lil john, jelly roll, michael jackson of barack obama is ik fuck niet met dat geschreeuw

en ja voor mij is er dus veel mis met lil jon maar goed kwestie van smaak he

Wel dikke probs voor summertime, damn that one is dope

avatar van catdog
Ligt het aan mij of komen de track-tijden van de leak niet altijd overeen met de track-tijden die staan aangegeven op iTunes? Vraag me af of de leak wel de "final" version is.

catdog schreef:

Er is een gelekte versie waarbij tracks waarschijnlijk van een stream (iemand zal het album in geheel op soundcloud als 1 track hebben gezet ofzo), waarbij tracks inderdaad een andere tijd hebben. Dit komt omdat de ene versie een skit op het begin van de titeltrack doet, en de andere hem aan het eind van Mula zet. Ook had ik even een versie waarbij Dollar & A Dream 9 minuten duurde, waarna ik erachter kwam dat Made In America hier gewoon grotendeels aan vast zat.

Zeer zeker de final version (van disc 1), maar gewoon vanwege de manier van lekken en slecht uit elkaar halen van tracks waardoor de tijden verschillen.

avatar van catdog
Dan wacht ik volgende week vrijdag nog gewoon lekker af. Doet voor mij toch afbreuk aan de ervaring anders.

Harderwiek schreef:
Sample van Erykah Badu gebruiken in het eerste nummer en op het vorige album dit rappen:

Weer lekker bezig Game..

Wel heerlijk nummer overigens. Benieuwd naar rest van het album !

Was op R.E.D. Album, niet op Jesus Piece.
Inderdaad, ik doe bijdehand.

goede eerste disk!

FelipeGutiérrez

avatar van Silky & Smooth
Is hier al een goede versie van? De versies die ik vind bestaan uit bij elkaar geraapte nummers met intro's en outro's die niet goed op elkaar aansluiten etc.

avatar van TheLegacy
Lil Wayne, Nas, Busta Rhymes, Scarface en E-40 zijn bevestigd als featurings op Disc 2!

bennerd

TheLegacy schreef:

En YG

is er al een goede versie van deze disk?

Ja, die is er.