The Game - The Documentary 2 (2015)

Label: Blood Money

1. Intro (0:58)
  2. On Me (4:45)

met Kendrick Lamar

3. Step Up (2:47)

met Dej Loaf en Sha Sha

4. Don’t Trip (4:59)

met Ice Cube, Dr. Dre en will.i.am

5. Standing on Ferraris (4:11)

met Diddy

6. Dollar and a Dream (5:52)

met Ab-Soul

7. Made in America (3:14)

met Marcus Black

8. Hashtag (2:59)

met Jelly Roll

9. Circles (4:11)

met Q-Tip, Eric Bellinger en Sha Sha

10. Uncle [Skit] (2:04)
  11. Dedicated (5:45)

met Future en Sonyae

12. Bitch You Ain't Shit (3:05)
  13. Summertime (3:43)

met Jelly Roll

14. Mula (3:55)

met Kanye West

15. The Documentary 2 (4:38)
  16. New York, New York (2:21)
  17. 100 (5:34)

met Drake

18. Just Another Day (3:50)
  19. LA (5:27)

met Snoop Dogg, will.i.am en Fergie

avatar van Johnny Marr
Gaat dit To Pimp a Butterfly en Compton overtreffen? Waarschijnlijk niet.
Gaat dit een knaller worden? Waarschijnlijk wel.

Vooral benieuwd naar de bijdragen van Kanye, Ice Cube, Diddy en Q-Tip en de volledige versie van Just Another Day.

100 en Dedicated, de nummers die al te beluisteren zijn, klinken alvast erg dope in mijn oren.

Aan de features te zien en de nieuwe single te horen is de titel ''Documentary 2'' slechts een titel voor de verkoop en zal het in geen enkel facet in de buurt komen van zijn debuutalbum. Kerel gaat gewoon lekker verder met het uitbrengen van paardenpoep.

Waarschijnlijk leest Game deze post en maakt hij er alsnog een classic van en neem ik de paardenpoep terug.

avatar van Joe D
Lyrical_Lunatics schreef:
Progressie/vernieuwing heet dat.

avatar van MJ_DA_MAN
Johnny Marr schreef:
Als die nummers een voorbode zijn voor de rest dan is de titel The Documentary 2 alvast misplaatst. Standaard ''hippe'' 2015-alles-klinkt-hetzelfde-(t)rap (vooral Dedicated).

avatar van Holla
De snippets klinken echt fantastisch!

avatar van Johnny Marr
De snippets klinken in mijn oren vrij teleurstellend, eerlijk gezegd. Maar snippets zeggen niets, ik wacht braafjes op het volledige album. Overigens vind ik songtitels als 'Bitch You Ain't Shit' en 'Standing on Ferraris' best treurig

Just Another Day heeft trouwens niets te maken met het gelijknamige nummer op het eerder dit jaar verschenen 'Compton'.

Er gaan hardnekkige geruchten rond dat er sprake zou zijn van een double-disc album. Bekijk het forum op kanyetothe.com.

avatar van mh040
The Game's eerste album was dope. Tweede ook nog, maar iets minder. Derde weer iets minder. En zo zit er -naar mijn mening- een dalende lijn in de kwaliteit van z'n albums. Hopelijk komt deze weer in de buurt van zijn vroegere werk.

avatar van Joe D
Deel 1 vind ik persoonlijk wat overrated, hier heb ik dan wel weer hoge verwachtingen bij. Zin in!

avatar van Boy
Boy
28ossie schreef:

Inmiddels bevestigd

avatar van TheLegacy
Toen ik het nieuws voor het eerst las was m'n eerste ingeving: "wat interesseert het mij nou, dat ie 19 nummers gaat verdelen over twee cd's.."
Goed, dat is dus niet het geval. 38 tracks in totaal, waarschijnlijk wordt het een typisch gevalletje 'teveel van het goede'. Maakt me eigenlijk niet zoveel uit zolang er maar een paar dikke klappers tussen zitten. Ik heb er zin in!

avatar van Holla
Nas en Wayne staan op de tweede disc!

Normaal beoordeel ik een album op constistentie, kwaliteit van het album als totaal. Fillers halen dit gemiddelde omlaag.

Zullen we afspreken dat we het bij dit album anders gaan doen? Beoordelen op de goede nummers?
Want laten we eerlijk zijn, ik heb liever dat Game 28 bangers released met tien tenenkrommende nummers dan 'slechts' tien goede tracks.

Anyway, kan niet wachten!

avatar van TheLegacy
Holla schreef:
Nas en Wayne staan op de tweede disc!

Waar leest u dat? Is er al een tracklist voor de 2e disc?

avatar van Silky & Smooth
Een tweede disc!? Ik vind 19 nummers al te veel ben ik bang! Waarom kan hij niet gewoon het aantal tracks van Jesus Piece aanhouden? Ben wel erg benieuwd trouwens! Dikke gastartiesten (no Rick Ross) en ook gastartiesten waarvan je een bepaald niveau mag verwachten.

avatar van bennerd
Heel erg benieuwd naar! Ook al gaan twee cd's alles verpesten.

TheLegacy schreef:

Waar leest u dat? Is er al een tracklist voor de 2e disc?

Nog geen tracklist maar er was een AMA op Reddit van The Game en hierin gaf hij aan dat beide heren op disc 2 staan

Edit: Ik lees zelfs hier: Link dat het nummer 'Ghetto' heet

standing on ferraris staat op het internet. Sample van ten crack commandments van BIG

NicksterrrNL schreef:

Volgens mij is dat Kick in the Door...

Holla schreef:

Volgens mij is dat Kick in the Door...

ja inderdaad haha foutje moet kunnen baas

NicksterrrNL schreef:

ja inderdaad haha foutje moet kunnen baas

Dat zeer zeker!

avatar van Johnny Marr
'Ryda' met Dej Loaf komt toch ook wel op dit album mag ik hopen? Heerlijk nummer!

Johnny Marr schreef:

Game heeft al aangegeven dat Ryda, The Soundtrack én (ik meen) El Chapo puur promonummers zijn. Dus het spijt me voor je...

Snippets staan op Itunes. Eerste 6 nummers erg voor de hand liggende samples. Toch staan er op het eerste oor wel hele lekkere nummers op. Het totaal is helaas niet heel consistent. Zowel killers als fillers en uiteenlopende stijlen. Om nu te gaan hopen op een verse waar je bek van open valt is een beetje naief, het blijft een Game album.

avatar van ThingMan
100 en Standing on Ferrari's gehoord. Niet echt onder de indruk tot dusver. Diddy neemt dezelfde rol aan die hij bij Biggie ook had. Beetje op de achtergrond meelullen en Bad Boy roepen. Ben wel benieuwd naar het nummer met Q-Tip. Verder ga hem rustig luisteren als hij uit is.

LEAKED

avatar van bennerd

Heb je het niet gewoon op de mixtape?

bennerd schreef:

Heb je het niet gewoon op de mixtape?

nee was gisteravond al gelekt... heerlijke eerste CD.

nee geen mixtape deze cd,zie aleen dat ik een paar nummers mis.

avatar van Harderwiek
Sample van Erykah Badu gebruiken in het eerste nummer en op het vorige album dit rappen:
Fuck you, I spit like I had kids with Erykah Badu
I fucked her on the day of that naked video shoot
I was sucking that pussy like it was wonton soup

Weer lekker bezig Game..

Wel heerlijk nummer overigens. Benieuwd naar rest van het album !