Evanescence - The Open Door (2006)

Label: Wind-up

1. Sweet Sacrifice (3:05)
  2. Call Me When You're Sober (3:34)
  3. Weight of the World (3:37)
  4. Lithium (3:44)
  5. Cloud Nine (4:22)
  6. Snow White Queen (4:22)
  7. Lacrymosa (3:37)
  8. Like You (4:17)
  9. Lose Control (4:50)
  10. The Only One (4:40)
  11. Your Star (4:43)
  12. All That I'm Living For (3:48)
  13. Good Enough (5:31)
  14. The Last Song I'm Wasting on You * (4:07)
  15. Call Me When You're Sober [Acoustic] * (3:39)
Electro_
De CD-hoes is in ieder geval al mooier dan Fallen! Daar stonden nog wel wat leuke nummers op, ik vind Call Me When You're Sober wat tegenvallen. Maar we zullen zien...

Ik vind Call me when you're Sober echt een lekker nummer. Het is iets anders dan de nummers van Fallen, het heeft voor mij iets extra, ik kan het moeilijk uitleggen.
De clip vind ik ook erg leuk, al verwachte ik wel dat, toen die man achter Amy stond, dat hij haar ging bijten, you know, like a vamp.

Electro_ schreef:

hier sluit ik bij aan
hopelijk word de rest van het album wat spannender dan de 1e single; dat viel zo erg tegen.
terwijl toen bring me to life uit kwam ik er naar bleef luisteren!

Electro_
Bring Me To Life vond ik ook niks eigenlijk, pas bij Going Under vielen ze me op. Die, samen met Everybody's Fool vond ik wel aardig

pfff nog wachten tot 3 oktober ... en dan kan ik pas het album kopen , hopelijk is heel het album goed weet iemand eigenlijk hoe je aan sound asleep ep geraakt ? en aan evanescence ep ?

laantje schreef:

simpelweg niet meer te koop dus downloaden dan maar!

ontopic aub weer

edejong
die lacrymosa preview klinkt wel erg lekker!

laantje schreef:

Evanescence heeft zelf aangegeven dat de EP's en hun eerste album Origin gewoon mag downloaden. Ze raden je zelfs af om hem via derde te kopen omdat Evanescence er zelf geen geld voor zal ontvangen omdat 99% illegaal zal zijn.

Ik ben erg benieuwd naar de cd. Ik vindt Call me een erg lekker nummer. Ter vergelijking met de eerste single van Fallen "Bring me back to life". Ik hoop wel op een paar mooie ballads zoals My Immortal want dat zijn de gouden tracks naar mijn gevoel

Ooooohh hun nieuwe single is zo goed!!
Hoop dat hun album ook zo klinkt.
En zonder Ben Moody zijn ze nog even goed
vind ik,,als ik hun eerste single heb gehoord

Hilarious
Oh yes een nieuw album van Evanescence. Ze maken supergoeie muziek.

avatar van jowietje
Ik heb geleerd nooit zomaar in open deuren te lopen, laat ik me daar maar netjes aanhouden

De cd is gelekt!

Wat me opvalt is dat het een donkere en hardere cd is als gewend. Veel nummers ala Going Under en precies 1 soort My Immortal ballad: Good Enough.

Naar mijn zin is hij wel lekker. Na 1 aandachtige luisterbeurt kan ik wel zeggen dat de cd mij bevalt.

Favorieten: Call me when you're sober, Lacrymosa, Like you en Good Enough.

4 *

Die is wel vroeg gelekt, bijna een maand voor de release!

Anyway, ik ga hem deze namiddag eens grondig beluisteren, maar 2 oktober sta ik toch in de winkel hoor. Deze wil en zal ik origineel hebben.

avatar van Eddie
Luister hem nu voor het eerst en ik moet zeggen dat het me volkomen meevalt, ik had eigenlijk verwachyt dat het allemaal veel poppier zou gaan worden, Produktie is wat vetter maar verder niets verrassends.

avatar van Freggel
Ik heb 'm ook stiekem ff binnen gehaald...:$..'t wordt een zekere aankoop hoor!! ...Lithium, prachtig!!
Sowieso nog geen slecht nummer gehoord eigenlijk! toppertje!

dollie
Klinkt hij zoals de vorige cd dan?

Ik heb met veel plezier naar deze cd (mp3) zitten luisteren. Er zaten eigenlijk geen slechte nummers bij. De combinatie van stevige gitaren, goede zang en strijkers is weer volop aanwezig.
Ik mis alleen wat verassingen op het album. De opbouw in de nummers is vrij eentonig en eigenlijk hetzelfde als wat we al kennen van ze. Zelfs de balad ('good enough') ontbreekt niet op dit album.
Ik vind het al met al niet echt vernieuwend maar ook niet echt slecht. Voorlopig houd ik het op een 3,5*.

Voorlopige favoriete: 'Lithium' en 'Lacrymosa'

roeldive schreef:

Ik mis alleen wat verassingen op het album.

lol
wat wou je dan, het smurfenlied tussendoor??
Het album is wel ok, een paar goede nummers zoals Lithium, All that i'm living for en Lycramosa.
Toch zitten er ook nummers in die mij tegenvallen zoals de eerste single "Call me when I'm sober"

Conclusie:
The Open Door geef ik 4 sterren, aangezien Fallen toch beter was.

avatar van chansadres
Vandaag 2x aandachtiger geluisterd in de trein. Lacrymosa is echt een topnummer! De rest doet er eigenlijk niet voor onder. Ik denk zelfs dat deze beter is dan Fallen en Origin. Ik had verwacjt dat na het wegvallen van componist Moody dat het niet meer goed zou komen maar hoe het er nu uit ziet, hebben ze het uitstekend, nee uitmuntend opgevangen!

Heb t album ook ff geluisterd, er staan een paar mooie nummers op (oa. Lithium) voorlopig 3* maar dat kan nog veranderen als ik t album wat vaker luister
Ik vind het trouwens een erg mooie albumhoes, die van Fallen vond ik niet echt mooi

Gewoon af.
Mooie albumhoes, mooie songs, Amy's stem, wat moet je nog meer?

avatar van Pellie
Musicer schreef:
Gewoon af.
Mooie albumhoes, mooie songs, Amy's stem, wat moet je nog meer?

Aan jouw Top 10 te zien krijgen alle vrouwenstemmen een hoge waardering

Pellie schreef:

Aan jouw Top 10 te zien krijgen alle vrouwenstemmen een hoge waardering

Zijn nu eenmaal beter dan mannen(op dat vlak)

Ik moest even wennen aan call me when you're sober, maar daarna werd ie mooii! en heb al cd helemaal geluisterd echt super mooie liedjes!! 4,5

Lost Highway
Als ik de reacties hier zo lees vrees ik dat dit een dramatisch slechte plaat wordt.

dollie
Ik vind dit album een beetje tegenvallen, fallen was beter...

1,5
Ik vond dit album toch wel zo tegenvallen. Call Me When You're Sober is dan het enige nummer wat ik nog enigzins het luisteren waard vind.

Lacrymosa alleen is al een 5* waard.
Geweldige CD gewoon.

Lost Highway
Musicer schreef:
Lacrymosa alleen is al een 5* waard.
Geweldige CD gewoon.

Dat je het enige degelijke album die je al beluisterd hebt de laagste score geeft tot daar aan toe, maar kan je eens verklaren hoe een album dat pas volgende maand officieel verschijnt nu al op nummer 1 in je top 10 allertijden staat

Lost Highway schreef:

Omdat ik het al volledig gehoord heb misschien?
En omdat Evanescence mijn favoriete groep ooit is en er de laatste tijd niet meer veel goeds op de markt ligt