Captain Beefheart and The Magic Band - Shiny Beast (Bat Chain Puller) (1978)

Rock / Avant-Garde
Label: Warner Bros.

1. The Floppy Boot Stomp (3:51)
  2. Tropical Hot Dog Night (4:48)
  3. Ice Rose (3:37)
  4. Harry Irene (3:42)
  5. You Know You're a Man (3:14)
  6. Bat Chain Puller (5:27)
  7. When I See Mommy I Feel Like a Mummy (5:03)
  8. Owed T'Alex (4:06)
  9. Candle Mambo (3:24)
  10. Love Lies (5:03)
  11. Suction Prints (4:25)
  12. Apes-Ma (0:40)
LucM schreef:
Ik ken 4* toe maar dit album kan misschien nog groeien.

Misschien..? Wat ik je brom. Maak alvast maar een gat in je dak.

avatar van bikkel2
Uiteraard helemaal eens met kistenkuif.

kistenkuif
Vriendelijk verzoek om mijn schuilnaam voluit te schrijven. Met hoofdletter mag In mijn geboortedorp leefden en leven nogsteeds vele kuiven. Mijn vader maakte groentenkisten. Vandaar de handige bijnaam om in het dorpsleven onderscheid te kunnen maken. Associaties met tv-format of nog erger zou ik bovendien willen vermijden. Maar dit terzijde. Back to Beefheart. Ook een mooie naam trouwens.

Your wish sir.

Uiteraard aangepast. En sorry hiervoor.

kistenkuif
Merci, excuus niet nodig hoor.

kistenkuif schreef:
Merci, excuus niet nodig hoor.

Geen probleem.

Darklands
Zo, ik heb net iets gedaan wat nog niemand eerder heeft gedaan. Namelijk dit Avant-Garde meesterwerk op de 1e plaats zetten in mijn persoonlijke MM top 10.
Niet verder vertellen !

avatar van Cellulord
Darklands schreef:
Niet verder vertellen !

Lang heeft hij er niet gestaan. Maar geen angst ik zal het niet verder vertellen

avatar van Rudi S
Ach het ene avant garde meesterwerk is vervangen door het andere avant garde meesterwerk.

avatar van Joey Ramone
Deze stond net op in mijn platenzaak en ik vond hem gelijk al goed.
Meegenomen en nu 2 x gedraaid. Meesterwerk.

avatar van Stalin
Joey Ramone schreef:
Deze stond net op in mijn platenzaak en ik vond hem gelijk al goed.
Meegenomen en nu 2 x gedraaid. Meesterwerk.
Vergeet het origineel niet...

Kalamitsi
Als muzikant uitdagend, grensverleggend en onbetwistbaar eigenzinnig. Topalbum. Mijn pakkie an.

Kalamitsi schreef:
Mjn pakkie an.

PS: Deze man is zo goed dat ik er nauwelijks een letter over op papier krijg. Ja hier een paar. Op mijn nachtkastje de biografie (tip voor de fans) over de kapitein door Mike Barnes, die uitputtend de ins en outs beschrijft. Een hele prestatie want Beefheart leefde in zelfgekozen isolement in de woestijn. Verzoek om interviews haalden niets uit. Hij zat daar liever te schilderen. Met af en toe een album tussendoor. Geniale kunstenaar en icoon. Dit album getuigt daarvan en bevalt mij het beste. Ooit een concert bijgewoond in Hal 4 te R'dam. Jaloezie is toegestaan. Het was overweldigend. Check daarom ook Captain Beefheart and The Magic Band - I'm Going to Do What I Wanna Do (2000) - MusicMeter.nl. Dan krijg je een indruk.

avatar van EttaJamesBrown
Jaloers ben ik zeker, Kalamitsi. Als wisselgeld kan ik zeggen dat ik onlangs Joe Henry in Bremen heb gezien.
Had graag samen met jou Mingus gezien

Kalamitsi
Hij wel. Tell me more? (Kan hier wel even tussendoor). Wat voor begeleiders bijvoorbeeld. Reactie duitse publiek. Wat je maar kwijt wilt. Tja Mingus. Mijn jazzheld. Geniale brombeer. Zullen we hem postuum uitnodigen voor een gig in Vera. Samen met Dolphy. Ook zo'n grootheid. Zeg nu ik je toch aan de lijn heb: weet je een vrolijk bejaardentehuis bij jouw in de buurt? Ziet er goed uit daar. Kan ik ook schilderen net als Beefheart. Hoe heet die schrijver ook al weer die daar onlangs een aardige waddenkrimi heeft gesitueerd? Gelezen en kado gedaan. En nu is zijn naam me ontschoten. Eventuele reactie liever middels een persoonlijk bericht. Anders duikt de de crew op ons dak.