Marillion - B'sides Themselves (1988)

Label: EMI

1. Grendel (17:15)
  2. Charting the Single (4:48)
  3. Market Square Heroes (3:56)
  4. Three Boats Down from the Candy (4:01)
  5. Cinderella Search (4:21)
  6. Lady Nina (3:43)
  7. Freaks (4:04)
  8. Tux On (5:12)
  9. Margaret [Live] (12:17)
Aah! Vandaar.

avatar van Leptop
Lady Nina.... mooie herinneringen aan. Bospop in Weert, heel lang geleden. Fish live. En met Lady Nina live live en topless erotisch dansend met Fish. Hilarisch.

avatar van vigil
Ze stond achter een doorschijnend scherm toch?

avatar van Kos
Kos

avatar van Casartelli
Kos schreef:
Grendel is wel een vet nummer. Staat die op geen 1 normaal album?
Niet echt. Hij stond op de EP die aan het debuutalbum voorafging (en die in zijn geheel in deze verzamelaar bevat is).

avatar van musicborst
Kos schreef:
Grendel is wel een vet nummer. Staat die op geen 1 normaal album?

Noppes... hoewel, op de remaster van Script uit 1997 staat ie ook, als bonusnummer dan. De Fair Deal Studio uitvoering wel te verstaan. Grappig om deze te horen want deze is behoorlijk afwijkend van de uitvoering op deze cd. hij duurt ook nog eens 2 minuten langer...

avatar van Leptop
vigil schreef:
Ze stond achter een doorschijnend scherm toch?

Klopt. 1e couplet alleen en toen ging de nagel door het scherm en vul de rest zelf maar in...

avatar van Brutus
Leuke verzamelaar. Alleen niet compleet. Er zijn in de jaren 80 wel meer B-sides verschenen. Zou wel mooi zijn, als deze er ook op zouden staan.

Ik denk aan bv
Shadows on the Barley
Story from a Thin Wall
The Bell in the Sea
Tic-Tac-Toe

avatar van vigil
Van dit rijtje is enkel The Bell in the Sea een B kant maar die kwam in november 1989 ter wereld (b kant The Uninvited Guest) dus ruim een jaar na de release van dit album en bovendien met een andere zanger.

De andere drie zijn demo's van begin 1988 welke op het volgende album terecht zouden moeten komen enkel kwam dat album er niet... sommige teksten werden op Vigil ingezet en sommige muzikale ideeën op Seasons End. Deze nummers die jij nu noemt (en waar er nog een stuk of 5 van zijn) verschenen voor het eerst op cd in 1999 bij de remaster van Clutching. Eind vorig jaar ook in de zeg maar 30th anni box van CAS. Maar dus zeker geen b kanten.