Lostprophets - Liberation Transmission (2006)

Punk / Rock
Label: Visible Noise

1. Everyday Combat (5:11)
  2. A Town Called Hypocrisy (3:39)
  3. The New Transmission (3:32)
  4. Rooftops (A Liberation Broadcast) (4:11)
  5. Can't Stop, Gotta Date with Hate (3:42)
  6. Can't Catch Tomorrow (Good Shoes Won't Save You This Time) (3:36)
  7. Everybody's Screaming!!! (3:52)
  8. Broken Hearts, Torn Up Letters and the Story of a Lonely Girl (4:04)
  9. 4:AM Forever (4:27)
  10. For All These Times Son, for All These Times (3:54)
  11. Heaven for the Weather, Hell for the Company (4:13)
  12. Always All Ways (Apologies, Glances and Messed Up Chances) (4:25)
13 dec. concert in tilburg.
ik kijk er naar uit!

tondeman
Die ''mod'' videoclip is walgelijk, ik ken ze verder niet maar toen ik dat laatst voorbij zag komen moest ik me inhouden om mijn t.v. niet tot moes te trappen.

tondeman schreef:

misschien moet je dan de tv op een andere zender zetten?

en laat ze dan gewoon in hun waarde, doe ik ook bij al die bandjes die ik niet leuk vind

avatar van Facedown
1,0
Seven schreef:
Als Lostprophets-fan moet ik bekennen dat ik zeer teleurgesteld was met dit album. Er staan wel een paar goede nummers op, maar dan ook echt maar een paar. Sommige liedjes zijn gewoon niet om aan te horen, zoals Always All Ways, en die single is ook zo slecht. Dit is dus een cd die gaat liggen stoffen achterin mijn kast.

Volledig mee akkoord, Rooftops bv. is echt te slecht voor woorden...

Ik hou van veel verschillende soorten muziek.. Vind alle drie de CD's om verschillende redenen érg goed.
Het is wel zo dat bij fakesoundofprogress slechte nummers eigenlijk ontbraken. Start something vond ik nog beter, muv We are godzilla, you are Japan. Op dit album staan gewoon lekker aanstekelijke meezingliedjes, waaronder Rooftops. Always all ways vind ik ook niet slecht. Nummers als 'heaven for the weather, hell for the company' en 'cant stop gotta date with hate' vind ik dan weer minder, maar vind het nog steeds erg goed.
Kijk uit naar 13 december, live zijn ze namelijk erg goed!

ik vind ook alle 3 de albums leuk, je moet ze niet met elkaar vergelijken omdat artiesten in de jaren veranderen en ieder album heeft wel liedjes die niet iedereen leuk vind, ook al vind ik dat niet bij liberation transmission eigenlijk zijn daar alle liedjes wel leuk van ! ik kijk ook uit naar 13 december in de 013, heb er heel veel zin in!

Concert was helemaal geweldig xd en 1 voorprogrammabandje ook!! en dat was the blackout
kijk alweer uit naar pinkpop waar lostprophets ook kome..

lostprophet
Lostprophets is mijn favoriete band (goh waar zou mijn nick vandaan komen?), maar ik schrok wel van dit album! Ik dacht echt bij mezelf van: "?"
Maar als je hem meer en meer luistert, begint hij te overtuigen, begint ie zelfs ontiegelijk goed te worden! Beter dan Start Something zullen ze nooit worden, maar dit is één van mijn favo albums van 2006!

En ik was ook bij het concert in 013 op 13 december en ik kan je zeggen: het was geweldig! Lostprophets live is echt een genot om naar te kijken en te luisteren!

@ chantal_ : Ik vond The Blackout ook geweldig, super hippe screamo die live erg goed uit de verf komt. Het album is ook erg sterk trouwens! En mét handtekeningen is ie natuurlijk nóg beter! =]

lekkere muziek

Heb het cd'tje nu al ergens ver in de kast liggen.. Heb hem een keer of 3 geluisterd, maar wordt van dit album niet echt blij zeg maar.. Doe mij de voorgangers maar..

Er is een verschil tussen "Liberation Transmission" en "Start Something" zeker qua genre.
Het klopt volledig wat de site zegt. Start something is meer metal terwijl Liberation Transmission meer rock is,
wat ik zeker niet spijtig vind.

Nu al een paar keer beluisterd en heb voorlopig 2 favorieten: 'A Town Called Hypocrisy' en '4:AM Forever'. Vind het wel goeie muziek, eigenlijk. Vrij hard maar niet té, mooi gitaarwerk en melodielijnen en een genietbare stem. Logisch dat ze vrij groot worden..

Vooral "The new Transmission" vind ik geweldig..

Ook de vorige albums waren zeker niet verkeerd
Eigelijk is over het algemeen de hele cd wel goed.

Op het moment luister ik "Heaven for the weather, hell for the company" ook veel.

Hoi, yeah Lostprophets rocks , maar euh vind het vorig album (start something) , laten we zeggen +- 8598556 keer beter. veel heavy-er ! nu zijn het muziek-makende janetten ^^ .

Greets

lostprophet
nirv4n4 schreef:

Greets

Het nieuwe album (komt nog in 2007 uit) schijnt een stuk donkerder te worden dan Liberation Transmission. Je kunt je lol vast niet op tegen die tijd.

Neither can I! Kan niet wachten om weer een nieuw album te mogen omarmen! Het wordt tijd voor weer een meer SS-achtige sound. Niet dat ze dat album kunnen overtreffen, maar dat hoeft ook niet! In de buurt komen zou al leuk zijn..

4 AM Forever is zo'n mooi nummer!!!
Het hele album is goed!
Always All Ways is ook zo'n mooi nummer!!
Ben ook wel benieuwd naar hun nieuwe album,,wist niet dat dat dit jaar al uit zo komen!

*4.0

bro
quote CD review van Rudi Engel (Aardschok):

" 'We approach every songs as if it was going to be a single.' Ian watkins had de spijker niet beter op de kop kunnen slaan, want het derde album staat bomvol met wereld-hits-in-spé. sterker nog, ik denk dat alle 12 de nummers kunnen groeien tot hits die zelf je moeder nog meefluit. daardoor wordt de muziek van het vijftal door critici vaak bestempeld als klootloze popmuziek, maar daar is absoluut niets van waar. oké,van de nu-metal van het debut schiet niets meer over, maar dat komt alleen doordat de mannen ontzettedn hard gegroeid zijn als songschrijvers. op het vorig album 'start something' stonden al pareltjes als 'burn burn' en 'last train home' (bijde grijsgedraaid op MTV) maar 'liberation transmission' kent werkelijk geen enkele misser. de eerste single 'rooftops' is daar en goed voorbeeld van. het akelige hitgevoelige rfrein( 'standing on the rooftops, everybody scream your heeeeeaaaart out') zit al weken in mijn kop, en zo staan er nog 11 toppers op dit album. en dat is ook nog een geproduceerd door bob Rock, die ervoor zorgde dat het via de koptelefoon al helemaal een belevenis is om deze plaat te belusiteren. prachtig hoe de tegendraadse gitaarpartijen links en rechts door je oordoppen bewegen! je zou bijna écht op het dak gaan staan om de nummers in volle borst mee te zingen. "

prachtige review die presies beschrijft hoe ik er ook ver denk, kan niet beter verwoord worden. 5*

avatar van SOAD
veel te hoog gemiddelde hun vorige cd was tienduizend keer beter

start something was alles, dit vind ik niks.
Het zal er wel mee te maken hebben dat ik vooral metal beluister en dit er vrij veraf ligt.

Wat minder dan het erg fijne start something maar zeker niet mis. Mysticwizard heeft wel gelijk, ze hebben het metal geweld van Start Something een beetje op de achtergrond gebracht maar tracks als A Town Called Hypocrisy, 4 AM Forever en natuurlijk Rooftops hebben nog steeds de spirit van het tweede en eerste album. Gewoon een soms lichttegenvallende plaat die laat horen dat de band een andere weg heeft proberen te gaan en daar redelijk in slaagt maar toch nog hun eerste twee albums klinken duidelijk door.

avatar van Shinobi
Lekker album, maar klinkt totaal anders dan hun eerste 2 albums, wat ik totaal niet erg vind. De nummers hierop mogen nogal commercieel klinken, maar het past wel bij hun.
Wat ik wel jammer vind, is dat er geen overgangen meer zitten tussen de nummers, de enige overgang die je hoort is volgens mij van Everyday Combat naar A Town Called Hypocrisy.

Ik geef 'm 4, 5 sterren.

avatar van aphexfreak
Verhoogt naar 5* dit is zo'n album dat je blijft luisteren en waar je alle teksten luidkeels kan meezingen, fantastisch album echt geweldig!

avatar van aphexfreak
Maar waarom hoor ik geen single op de radio?:S

dat ze maar terug gaan naar de hardheid van hun vorige cd, vond ik een stuk beter dan deze.

avatar van SOAD
mysticwizard schreef:

zekers.

Kid A(cid)
Wat is er zo leuk aan deze emopop/nu-metal?

avatar van aphexfreak
Het is goed geproduceerd, stemgeluid is geweldig en de teksten zijn zeer goed.

Lekker cd'tje. heb m inmiddels al helemaal grijs gedraaid, al vind ik de vorige cd (start something) net ietsie beter...

bro
aphexfreak schreef:
Het is goed geproduceerd, stemgeluid is geweldig en de teksten zijn zeer goed.

kort en perfect samengevat

avatar van MilontJ
Ik vind dit zeker wel hun beste album. Vooral the new transmission vind ik heel erg goed. En de clip van a town called hypocrisy is ook lekker scherp. Ik vind het gewoon een heel goed album, hij krijgt van mij zeker wel 5 sterren