Lostprophets - Liberation Transmission (2006)

Punk / Rock
Label: Visible Noise

1. Everyday Combat (5:11)
  2. A Town Called Hypocrisy (3:39)
  3. The New Transmission (3:32)
  4. Rooftops (A Liberation Broadcast) (4:11)
  5. Can't Stop, Gotta Date with Hate (3:42)
  6. Can't Catch Tomorrow (Good Shoes Won't Save You This Time) (3:36)
  7. Everybody's Screaming!!! (3:52)
  8. Broken Hearts, Torn Up Letters and the Story of a Lonely Girl (4:04)
  9. 4:AM Forever (4:27)
  10. For All These Times Son, for All These Times (3:54)
  11. Heaven for the Weather, Hell for the Company (4:13)
  12. Always All Ways (Apologies, Glances and Messed Up Chances) (4:25)
Single is erg poppy en middelmatig. De voorganger bevatte enkele 'bommen' en was catchy as hell. Maar ik vrees dat dit soort muziek, mij minder boeit tegenwoordig.

Hun eerste twee albums waren toch wel erg fijn om aan te horen kijk dan ook uit naar dit album, singletje is inderdaad niet om over naar huis te schrijven hopelijk is dit geen slecht voorteken voor het album.

avatar van chansadres
Een lekker rock-albumpje. Niets meer en niets meer. Verwacht geen nieuwe dingen. Alhoewel, ze gaan wel steeds meer naar de poppy-rock kant. Metal staat ook niet meer op zijn plaats. Ik zou er Rock van maken want het heeft echt niets meer met Metal te maken...

zwak album imo
vorige 2 waren van een veel hoger niveau, waarbij dit veel te soft is

k moet men mening herzien, tis wel zwakker album maar niet zo zwak als na eerste luisterbeurt, haalt jammergenoeg niet het niveau van start something, album is ook meer emo dan het vorige

ze zien er ook overdreven emo uit in de video van rooftops

idd is me ook opgevalle, gelukkig luister ik naar emo/punk dus kan me eigenlijk niets schele

Een prachtig album. Ik weet niet wat iedereen zit te bullshitten over dat het te soft is. Over Goodbye Tonight en Last Summer van Start Something hoor ik niemand iets zeggen en vertel me niet dat die keihard waren.

*Laura*
Meestal vind ik Lostprophets maar niks, maar die nieuwe single Rooftops (hoewel die eigenlijk wel erg emo is:p) vind ik stiekem wel mooi.

@ sonofdestiny
je hoort wel dergelijk dat ze commercieler zijn geworden om meer albums te gaan verkopen, ze hebben gans hunne stijl aangepast : emo tegen over vroeger waren ze toch harder als je naar liedjes luistert zoals we are godzilla - you are japan
is wel nog een prachtig album, alleens spijtig dat ie softer is
ook laura beaamd men comment : ze vind rooftops leuk ook al vond ze lp maar niets, zegt al genoeg waar ze naartoe zijn gegaan toch ?

Ja, maar dat nummer vind ik het minste van het album. Lijkt teveel op het The Fake Sound of Progress-tijdperk. Je hebt wel gelijk dat ze zachter zijn geworden, maar dat vind ik niet eens zo erg. Everyday Combat is wel een lekker nummer en 4:AM Forever heeft echt een pakkend refrein. (De rest is ook goed, maar deze steken erbovenuit, vind ik).

Ik ben blij dat dat schreeuwachtige eraf is. 'Gewone' zang als backing vocals is voor een keer ook leuk.

Het valt me trouwens wel op dat meer bands zachter worden. Linkin Park schijnt het volgende album ook rustig te worden.

avatar van bert
super lekker album, ik luister het heel de dag op het moment. Het is eigenlijk weinig metal meer, dus eigenlijk vind ik het genre metal hier niet meer bij passen, het is gewoon rock, wat ik overigens niet zo erg vindt. Het is inderdaad ook minder hard, maar is dat per definitie minder? lijkt mij niet, ik en enkele vrienden van mij zijn onwijze lostprophets fans, en die vinden dit album ook fantastisch, het is minder hard, maar het is zeker niet soft geworden. gewoon lekkere rock.

Het is inderdaad een verslavend album Ik luister er al sinds 12 juni naar.

Ik ga het album natuurlijk wel kopen als het officieel uitkomt. Om Ian Watkins te citeren:

"I think that they are a good way to sample things or maybe get hold of stuff YOU CANT GET IN THE STORES, but i think if a band makes music that you like and connects with you in some way, then you should respect them enough to give them 10 dollars or pounds of your money to help them keep going. Most people spend way more than that on drink, cigarettes, magazines, hair products, and a load of other crap. If you can give that money to faceless corporations then the least you can do is give some to the band that moved you in some way. For example, if you download an album cause you cant get hold of it, or you want to check it out, then you really like it, next time your in a store or on itunes, you should buy it just to help them and to give a little nod to the band that cheered you up in some way. No one can make music for free, and by downloading illegally all you are doing is cutting a bands career short cause they wont sell as many records, and in turn they will get dropped. Music isnt that expensive anymore either. Most CDs now are around 10 dollars or pounds and with that you get artwork and packaging."

Wowow...de andere nummers die bij hun single zitten zijn trouwens wel aardig metal vind ik

Dead to me en No way out. Vette nummers. Zeker aanraders.

avatar van Sammy
Tja, misschien toch de eerste echte tegenvaller van dit jaar. Lostprophets levert mij een iets te degelijke cd af deze keer. Ik was twee jaar geleden nog zwaar overdonderd door het vervolg op het zeer goede debuut, maar dit is allemaal een beetje veilig. Neemt niet weg dat -hoe vaker ik 'm luister- ik de plaat wel degelijk kan waarderen. Je hoort namelijk wel dat ze nog steeds in staat zijn wereldrefreinen te schrijven, waarbij de zang toch wel het meest uit het oor springend is. Daarnaast blijft het allemaal zo pakkend als iets en het blijft wederom hangen. Met 3.5 sterren geef ik ze het voordeel van de twijfel nog wel.

Oh ja: het begin van 'For all these Times Kid, for all these Times' is exact het openingsriffje van 'No Evil' van de nieuwe Motorpsycho...

LifeAspect schreef:

Wat bedoel je daar nu mee? Ik vond de vorige songs van Lostprophets niet zwak omdat ik die te hard vond, ofzo - integendeel, ik heb het meestal liever wat rauwer - maar gewoon omdat ik ze zooo verschrikkelijk matig vond, en omdat ze me steeds meer begonnen te irriteren. Niet dat Rooftops zo erg origineel is, en meestal heb ik het ook niet echt voor emo, maar dat nummer sloeg blijkbaar toch ontzettend aan bij me.

avatar van Seven
Als Lostprophets-fan moet ik bekennen dat ik zeer teleurgesteld was met dit album. Er staan wel een paar goede nummers op, maar dan ook echt maar een paar. Sommige liedjes zijn gewoon niet om aan te horen, zoals Always All Ways, en die single is ook zo slecht. Dit is dus een cd die gaat liggen stoffen achterin mijn kast.

Dat emo imago past echt niet bij hun muziek! Vroeger waren ze misschien niet beter maar hadden ze wel nog een eigen stijl.

avatar van Ralph_Mennes
Heb dit album ff zitten luisteren en kom denk ik op zo'n 3 sterren. Dit omdat er sowieso al 1,5 ster voor de artiest lostprophets moet zijn, gewoon geweldige band, en de andere helft dan maar voor de muziek. Staan geen grote knallers op zoals op "Start Something" maar ik moet zeggen dat ik Town Called Hypocrisy al veel te vaak heb geluisterd.

Start Something is gewoon niet te overtreffen, is een meesterwerkje van deze mannen maar Liberation Transmission is gewoon een best wel aardige rockplaat.

avatar van james_cameron
Een plaat met alleen maar single-kandidaten, is dat leuk? Tja, best wel. Diepgang gaat de deur uit en eenvormigheid ligt op de loer, maar voorlopig is het wel een lekkere schijf vol leuke liedjes. Prima geproduceerd, maar veel gladder moet het niet worden. 1 Def Leppard is tenslotte al meer dan genoeg.

Ik heb nog haast nix gehoord van Lostprophets maar ik vindt het wel een superband. Het liedje Rooftops is echt briljant.

KoRnfreakzz schreef:

Uhuh.

Een lekker album, zeker net zo goed als SS.
4:AM forever is natuurlijk geweldig (anders was het mijn naam ook niet natuurlijk). Eigenlijk is alles goed, maar andere uitschieters vind ik ook everyday combat en for all these times son, for all these times.
4.5*

Wat moet ik hier nu over kwijt?Hoor net die nieuwe single, en nee.. hier ben ik echt te oud voor.

Hmmmmm, heerlijk en geweldig! De vorige 2 albums waren al goed, maar deze vind k nóg iets beter!

avatar van aphexfreak
Van begin tot eind dik in orde, dit is op dezelfde kwaliteit als de voorganger maar dan net wat muzikaler en verfijnder als je het mij vraagt. Van mij mogen ze zo doorgaan.

Lostprophets 4 ever!
Ik ken ze nog niet zo lang, maar na hun liedje 'rooftops' ben ik verschillende nummers van hen gaan opzoeken. Ze zijn gewoonweg F.A.N.T.A.S.T.I.S.C.H.! nog nooit zo'n goeie band gehoord. Yellowcard mag er natuurlijk ook zijn, maar Liberation Transmission is bangelyk! xxx

avatar van chansadres
Rooftops blijft super!

Joannetje
De eerste keer dat ik naar deze cd luisterde dacht ik, wat is er in godsnaam gebeurd met de band waar ik jaren zo weg van was??? Waar is het rauwe kantje gebleven?
Maar na het album een paar keer te hebben geluisterd moet ik zeggen: I love it!
Deze cd zit gewoon goed in elkaar, nummers hebben een hoog meezing gehalte! Lostprophets zijn welliswaar commercieler geworden, maar ze zijn echt gegroeid en ik... ik groei met ze mee!

leuke album! tja.. punkrock is en blijft myn ding!!
dus dit ook:D