Lostprophets - Liberation Transmission (2006)

Punk / Rock
Label: Visible Noise

1. Everyday Combat (5:11)
  2. A Town Called Hypocrisy (3:39)
  3. The New Transmission (3:32)
  4. Rooftops (A Liberation Broadcast) (4:11)
  5. Can't Stop, Gotta Date with Hate (3:42)
  6. Can't Catch Tomorrow (Good Shoes Won't Save You This Time) (3:36)
  7. Everybody's Screaming!!! (3:52)
  8. Broken Hearts, Torn Up Letters and the Story of a Lonely Girl (4:04)
  9. 4:AM Forever (4:27)
  10. For All These Times Son, for All These Times (3:54)
  11. Heaven for the Weather, Hell for the Company (4:13)
  12. Always All Ways (Apologies, Glances and Messed Up Chances) (4:25)
Kadafi
Er staan zeker leuke nummertjes op, het openingsnummer bijv. en can't catch tomorrow . Het vorige album was gewoon 'anders', deze is ook leuk. Alleen Rooftops vind ik me toch een kutnummer zeg...

Kid A(cid)
aphexfreak schreef:
Het is goed geproduceerd, stemgeluid is geweldig en de teksten zijn zeer goed.

En waarom merk ik daar niets van dan?

bro
Ieder zijn ding...

avatar van Ryan
Klootloze popmuziek. Nu was Lostprophets nou nooit echt hoogstaande muziek, maar er was sprake van wat noten en een beetje eikel. Dat is hier allemaal weg.

goede vocalen, de hele cd klinkt wel goed, vooral Rooftops, Can't Catch Tomorrow en 4AM Forever
maar Lostprophets is wel ietsje achteruit gegaan, Start Something vond ik een beter album
toch nog goed genoeg voor 4 sterren dit

Ryan schreef:
Klootloze popmuziek.

Aardig gezegd. Het begint nog wel aardig, maar dan wordt het inderdaad "klootloze popmuziek".
Iemand heeft hierboven punk en rock neergezet:

avatar van aphexfreak
Tja zodra een band een andere richting prefereert zullen er altijd mensen gaan zeuren dat de andere albums beter/harder waren.
Gelukkig zijn er ook mensen die een nieuwe richting kunnen waarderen en verder kijken dan hun neus lang is.
Lostprophets is trouwens ook gewoon een band die in een paar genres geplaatst kan worden.
Misschien is dit album wel wat meer richting de pop kant maar het blijft gewoon rock.

avatar van max95
Album begint sterk, met pakkende nummers. Midden luistert ook lekker weg, maar het einde is wat minder, da's jammer. Klinkt beetje uitgemolken, alsof Lostprophets alle goede ideeën op had en 'snel' nog wat moest verzinnen om de plaat vol te krijgen. En dan heb ik het vooral over de laatste twee nummers.
Beste nummers zijn toch wel de eerste drie, nummer zeven en nummer negen. Nummer tien gaat ook nog wel.
Toch een *4, zeker aardige plaat. Luister er toch weer altijd met veel plezier naar.

Redelijke plaat. Toch wel wat meer van verwacht, maar nu ik bovenstaande reacties zie ben ik niet de enige.

avatar van Screenager
Zanger veroordeeld tot 29 jaar cel wegens misbruik van kinderen (en baby's). Walgelijk gewoon. Save Your Sympathy... wees daar maar zeker van, Ian Watkins.

Als fan van Lostprophets kan ik geen enkel album slecht beoordelen. En deze is voor mij toch 1 van de betere. Sommige van deze nummers, toen ik het voor de eerste keer hoorde heeft het mij volledig weggeblazen. Wat dat eigenlijk zelden gebeurt dat ik een nummer van de 1ste keer al top vind.
Onder hun muziek maakten ze er ook wat verschil in, sommige nummers zijn hard en agressief, en andere dan weer meer pop achtig en met meer emotie. Dat wat ik eigenlijk wel fijn vind. Alle liedjes moeten niet altijd op mekaar lijken.

slowdrive schreef:

Stop met fan zijn.

Hmm.. Ik weet dat de band niet meer bestaat aangezien de zanger veroordeeld was tot 29 jaar cel.
Misschien stopt het erbij als ik de muziek ooit beu ben. De andere bandleden komen terug als "No Devotion."

EttaJamesBrown schreef:

Stop met fan zijn.

Mogen mensen dat misschien zelf uitmaken? Ongeacht wat de zanger heeft geflikt kan iedereen die afweging voor zichzelf maken.

aphexfreak schreef:

Natuurlijk mag iedereen die afweging zelf maken. Al is in mijn overtuiging maar 1 uitkomst mogelijk. Je kunt geen fan meer zijn. Je kunt nog wel de liedjes goed vinden.

Fan zijn? Dat is een belediging voor de slachtoffers.

EttaJamesBrown schreef:

Fan zijn? Dat is een belediging voor de slachtoffers.

Want? Beledig ik de slachtoffers als ik fan ben van deze band? Betekent dat dan dat ik zijn gedrag goedkeur? Zo zwart/wit is het denk ik niet.

aphexfreak schreef:

Fan staat voor ' enthousiast bewonderaar'. Volgens mij kun je beide woorden niet goedpraten. Ben jij nog enthousiast? Ben jij nog een bewonderaar?

avatar van Monsieur'
Wat een onzin.
Alsnog ben je dan een ''enthousiaste bewonderaar'' van de muziekgroep, niet van de zanger. Er zijn genoeg mensen die Burzum luisteren en zijn muziek geweldig vinden maar zich ook niet kunnen vinden in zijn moord op Euronymous en de talloze kerken die hij in de fik zette. Kan me ook nog wel herinneren dat fans van Jackson hem en zijn muziek opeens verguisde nadat hij Culkin zou hebben misbruikt.

Nee, zo simpel is het gewoon niet.

Rudi1984
Mensen die dit soort beslissingen voor anderen denken te moeten maken: altijd -1.

Wat betreft het album zelf (dat is er namelijk ook nog): blijft na al die jaren een ontzettend fijne, opbeurende plaat. Echt van die muziek waar je energie van krijgt, heerlijk tijdens het sporten.

Het ontzettend fantastische dat ik er 10 jaar geleden in hoorde, hoor ik nu niet meer. De zang is niet bepaald opzienbarend en muzikaal is het ook allemaal vrij degelijk, maar Lostprophets brengt het met zoveel overtuigingskracht dat het er nauwelijks toe doet.