K3 - 10.000 Luchtballonnen (2015)

België
Label: Studio 100

1. 10.000 Luchtballonnen (3:39)
  2. Kusjessoldaten (3:40)
  3. Als het Binnenregent (3:17)
  4. Jodelee (3:17)
  5. Kus van de Juf (2:55)
  6. Jij Bent de Bom (3:19)
  7. Rettettet (3:37)
  8. Lila Liedjesland (3:35)
  9. Woef (2:59)
  10. Do Do Do You Love Me (2:59)
  11. Mami Bisou (3:36)
  12. Meisjesdag (3:09)
  13. Alle Kleuren * (3:32)
  14. Teleromeo * (3:18)
  15. Heyah Mama * (3:19)
  16. Oma's aan de Top * (3:22)
  17. Oya Lélé * (3:45)
  18. Verliefd * (3:35)
  19. Eyo! * (3:28)
  20. Ya Ya Yippee * (3:35)
  21. Toveren * (3:21)
  22. Kuma Hé * (3:27)
  23. Handjes Draaien * (3:17)
  24. MaMasé! * (3:47)
AC1 schreef:
Waarom moeten kinderen opgroeien met muziek dat zogenaamd voor kinderen is? Is dat wel goed voor hun algemene muzikale ontwikkeling? Het lijkt mij dat je zo hun wereld heel sterk afbakent.

Ik was blij met een Smurfenplaat, later kwam het verantwoorde Kinderen Voor Kinderen erbij, die zongen dan wel over kinderprobleempjes.
Tegenwoordig gaat men ook massaal naar De Toppers, Sensation White en Vrienden van Amstel.
Muziek is voornamelijk vermaak en ontspanning, mijn vrouw ging met mijn dochter naar een K3 concert, ik ga met haar naar Heather Nova.
Denk je echt dat een meisje van 8 jaar weet waar Heather over zingt?
Nee, ze vind het gewoon mooie muziek.
Stel je eens voor dat er bij ons thuis alleen klassiek geluisterd werd, dan baken je de muzikale ontwikkeling wel af, fijn dat er hier alles gedraaid kan worden.
De neefjes en het nichtje van mijn kinderen luisteren daar thuis alleen maar naar klassiek, die hebben geen benul wat er verder muzikaal in de wereld leeft.
Ik vind dat school gaande kinderen ook mee mogen praten over Justin Bieber, Beyoncé, Ali B en wie er dan ook op dit moment populair is.
Hun eigen muzikale voorkeuren ontwikkelen ze wel.
Natuurlijk zou ik het prachtig vinden als ze Nick Cave geweldig vinden, maar als ze meer met Jan Smit en Nick & Simon hebben, is dat ook prima.
K3 is dus een prima startpunt.

avatar van reptile71
Mijn God, wat staat deze lang op de voorpagina, wordt musicmeter gesponsored door Studio100?

avatar van Minneapolis
deric raven schreef:

(Met het gevaar dat de discussie nu te lang doorgaat.. )
Draai je het nou niet om? Het is toch alleen maar mooi meegenomen als je thuis met wat meer diepgang in aanraking komt dan alleen maar de oppervlakkige meuk van dat moment waar je sowieso niet om heen kunt? Zeker nu.

buizen
reptile71 schreef:

Helemaal mee eens. Onzin dat een plaat als deze, ook omdat er - behalve door tnf misschien - niets zinnigs muzikaals over wordt of zal worden geschreven, zo op de frontpage staat.

avatar van Rudi S
Lijkt mij toch wel een historisch moment in de muziekgeschiedenis, voor het eerst in al die jaren met een compleet nieuwe line up.
Kan niet lang genoeg op de openingspagina staan.
Door dat gezeur weer weg

avatar van pintjebier
Nicolage Rico schreef:

De grootste kracht is dat de makers alle clichés hebben weten te vermijden.

avatar van Cerclezot
Mijn nichtje van 3 kreeg hem gisteren cadeau. Nu samen dansen en meezingen in de living. 3 sterren

buizen
Cerclezot schreef:

avatar van harm1985
Komt deze ook op roze vinyl uit?

avatar van glennton
Ik heb de dubbel cd enkele weken geleden aangeschaft...met het gevaar af om door mijn gezin als 'gestoorde' te worden aangemerkt, heb ik alle nummers beluisterd( wel met koptelefoon...).
Tja, waarom vraag je je af, heb ik deze cd gekocht. Als afsluiting van de vorig jaar uitgezonden 'K3 zoekt K3' zoektocht door SBS 6, die ik allemaal heb bekeken, waarbij de oude K3 compleet werd vervangen door een geheel nieuwe K3, is de rede van aanschaf.
De kijkers mochten meebepalen( stemmen) op verschillende combinaties( van telkens een zwart, rood en blondharige K3combinatie).
Het concept om een groep in zijn geheel te vervangen trok mijn aandacht, wie bepaald wat? waar wordt op gelet? hoe liggen diverse karakters wel/niet in de groep? etc.etc.
Om een lang verhaal maar wat kort te maken vind ik persoonlijk dat studio 100 niet de beste combinatie heeft uitgekozen. Er waren duidelijk betere combinaties qua stem,dans en ook uiterlijk, dan de nu geformeerde nieuwe K3.
Het feit dat K3 grotendeels vlaams moest blijven heeft ook een rol gespeeld, want stel je voor dat er 2 nederlandse meiden en slechts 1vlaamse in de huidige K3 zou zitten, het vlaamse publiek zou flink gaan morren. Logisch want andersom zou dat ook het geval zijn geweest zou K3 een nederlandse oorsprong hebben gehad.
Maar studio 100 heeft voor een veilige keuze gezorgd, de groep moet namelijk nog wat jaren mee dus een combinatie die de minste problemen zal veroorzaken en dus nog jaren en jaren mee kan, werd gekozen.
Dan maar wat mindere zang en dans kwaliteiten( qua zang is dat nog niet zo erg, dat kan worden bijgespijkerd) voor de groep, maar wel personen die niet na een jaartje de brui er aan zullen geven.
Tja, ach, de commercie he...

De nieuwe nummers vind ik grappig en 'Mami bisou' springt er voor mij uit omdat dat nummer een lekkere afrikaanse feel heeft. De bonus cd bevat oude K3 nummers die volgens mij allemaal hits zijn geweest, op 'alle kleuren' moest ik vaak dansen met mijn nichtjes...tja, lang geleden...