Masta Ace - Disposable Arts (2001)

Label: JCOR

1. The Release (0:38)
  2. Too Long (2:34)

met Apocalypse

3. Block Episode (3:48)

met Punchline en Wordsworth

4. Commercial (1:18)

met Tonedeff

5. Don't Understand (3:56)

met Greg Nice

6. Goodbye Lisa (1:00)
  7. Hold U (4:16)

met Jean Grae

8. Every Other Day (4:29)

met Mr. Lee Gee en Sas

9. Roommates Meet (1:14)
  10. Take a Walk (5:06)

met Apocalypse

11. Something's Wrong (4:10)

met Strick en Young Zee

12. The Classes (0:59)
  13. Acknowledge (4:13)
  14. Enuff (4:48)
  15. Watching the Game (0:57)
  16. Unfriendly Game (4:16)

met Strick

22. Dear Diary (3:01)
  23. Last Rights (1:05)
  24. No Regrets (3:04)
avatar van Jar0on
Na gelukkig A Long Hot Summer binnen te hebben deze eindelijk geprobeerd en hij viel me aardig tegen eerlijk gezegd, vind de beats veel minder denk ik dan op ALHS. Ik ga hem meer proberen en wie weet zie ik opeens het licht net als met ALHS na de 4e keer Ik hoop het eerlijk gezegd

avatar van Eveningguard
Met zo'n geweldige flow moet dat helemaal goedkomen toch?

avatar van He$$el_01
Lekker album, maar minder dan A Hot Long Summer.

Die verse van Strick op Something's Wrong.

avatar van Jar0on
Zag hem voor 20 euro op Discogs staan en meteen besteld en vandaag binnen gekregen.
Had in de tussentijd wel losse nummers veel beluisterd die me heel goed bevielen en nu ik hem voor het eerst opzet vind ik hem al heel lekker Too Long is me favoriete nummer, weet niet sinds de eerste keer dat ik hem hoorde was ik verslaafd aan t nummer, de beat enzo heerlijk!
Vind A Long Hot Summer wel wat beter maar vind het heerlijk hoe dit album je een gevoel geeft zeker door de skits! Hoop dat ie toch nog ooit met zon album komt, met een verhaallijn.

avatar van Ernie
Is het erg dat ik deze beter vindt dan A long hot summer? Heb ALHS deze zomer in de tuin paar keer beluisterd met koptelefoon en vond hem wel goed maar niet wauw. Ik stream deze luister 3 keer en DA bevindt zich al op het randje van een 4,5* beoordeling Heerlijk album en de beats springen er op deze veel meer uit. Het gehele sfeertje spreekt mij ongelofelijk aan en Masta ace zijn teksten &flow zijn gewoon een feest om naar te luisteren. En take a walk kan echt niet meer stuk bij mij. Hoort zowiezo thuis in mijn top10 van perfecte hiphopnummers!

avatar van Silky & Smooth
Een mededeling voor degenen die dit schaarse album graag fysiek willen hebben, maar er nooit hun hand op hebben kunnen leggen: de re-release is kortgeleden officieel uitgebracht door het Nederlandse platenlabel Below System. Bij de uitgave zit een 2 uur durende making of..., waarin rappers en producers als J-Ro, Deacon the Villain, Domingo en Ace zelf vertellen over hoe het album tot stand is gekomen. Zo ook het exacte verhaal achter Acknowledge.

(En bij het begin van de video niet vergeten te zwaaien naar mijn naam, want de editing van de docu komt grotendeels van mijn hand!)

avatar van Lukas
Silky & Smooth schreef:

Tof. Besteld.

avatar van ThingMan
Heb hem ook gelijk maar aangeschaft. Dit is zeer goeie zaak!

Thanks Silky & Smooth!

avatar van MJ_DA_MAN
De heruitgave is ook via WowHD (voormalig CDWow) te verkrijgen (ook met DVD denk ik, al geeft die site slechts 1 disc aan).

avatar van René.
19,99

Nee bedankt.

avatar van MJ_DA_MAN
Incl. die twee uur durende DVD dan hè (dat neem ik tenminste aan).

avatar van René.
Ja, oke.

Maar eerlijk gezegd boeit die DVD me heel weinig. Is met een hebbe-dingetje als ik een cd koop.

avatar van -d-
-d-
Ook hier te verkrijgen:

Dit is overigens mijn eigen label!

avatar van Flipm0de
Jaren lang vond ik altijd ALHS het betere album van de twee, maar ondertussen is het toch wel andersom. Een dikke classic dit album. Meest memorabele nummers voor mij zijn Dear Diary, Take a Walk, Block Episode, Hold U, Something's Wrong, Acknowledge en No Regrets.

avatar van Silky & Smooth
Door het editen was ik dit album een tijdje zat. Veel te vaak gehoord in een te korte tijd. Ik heb 'em net weer gedraaid en het blijft toch één van de beste hip-hop platen. Sowieso het beste album van Ace. Lekkere producties, een scherpe Masta Ace, toffe gastartiesten en misschien wel belangrijkste: een goed verhaal dat het album interessant houdt.

avatar van Willemsb
Wat een album zeg. Alle tracks goud. Waar kan ik de originele cd-versie van Disposable Arts nog vinden?

avatar van Ernie
Willemsb Discogs is je vriend, daar heb ik hem ook gevonden ?

Ernie schreef:
Willemsb Discogs is je vriend, daar heb ik hem ook gevonden ?

Dankjewel, maar vanaf 34 euro? Dat vind ik teveel. Ik hoop 'm binnenkort een keer op een obscure markt / in een cd-winkel tegen te komen. Zolang Spotify dan maar.

avatar van Ernie
Dan heb ik geluk gehad met €20 Willemsb, hoop dat je hem voor dat prijsje ook eens tegenkomt

Op een dag, Ernie.

Overigens denk ik dat ik deze plaat de voorbije drie maanden zeker honderd keer beluisterd heb. Dit verveelt nooit. Dit is echt top class. Wát een mc.

avatar van Ernie
Ligt nu nog eens op en wat een ongelooflijk consistent album is dit toch. Elke track kan wel iemand zijn favoriete nummer zijn. Met het schaamrood op de wangen moet ik zeggen dat ik het volledige verhaal zelfs nog niet goed gevolgd heb op dit album, je mist altijd wel ergens wat, maar qua storytelling, flow en beats is dit gewoonweg fantastisch. A Long Hot Summer is in feite even goed maar deze heeft toch dat kleine tikkeltje extra voor mij. Block Episode, Ennuf, Take a Walk, Type I Hate, No Regrets, Dear Diary, Hold U, Dear Yvette zijn wel de meest geapprecieerde tracks hier. 4,5*

Live ook een schitterende performer, een zaaltje van 200 man hier in België werd echt kapot gespeeld door hem en Mr Stricklin. Jammer dat Marco Polo er toen niet bij was door een familiaal sterfgeval.