Anderson .Paak - Malibu (2016)

3,85

R&B / Hip-Hop
Label: Steel Wool

1. The Bird (3:37)
  2. Heart Don't Stand a Chance (5:12)
  3. The Waters (2:54)
    met BJ the Chicago Kid
  4. The Season / Carry Me (5:28)
  5. Put Me Thru (2:40)
  9. Lite Weight (3:26)
    met The Free Nationals United Fellowship Choir
  10. Room in Here (3:59)
    met The Game en Sonyae Elise
  11. Water Fall (Interluuube) (1:58)
  12. Your Prime (3:57)
  13. Come Down (2:56)
  14. Silicon Valley (4:04)
  15. Celebrate (3:46)
  16. The Dreamer (5:39)
    met Talib Kweli en Timan Family Choir
39 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van Frenz
The Way I Feel It heb ik beluistert idd, mooie Soul, maar iets te zoet hier en daar (naar mijn smaak). Zal Instant Vintage ook eens proberen.

En laat ik .Paak niet vergeten...

avatar van thgryda
Na een hele periode en heel wat verschillende luisterbeurten, ben ik dit album steeds meer gaan waarderen. Het is naar mijn aanvoelen nog steeds wat te lang, een kwartiertje minder had het album deugd gedaan...

avatar van Funky Bookie
Heerlijke hip-hop / soul.
Ik kende de man niet, maar had wat dingen live gezien die indruk maakten.
Dit album heeft een heerlijke vibe.

avatar van Sparks
Mijn album van het jaar deze hoor. Heerlijk!

avatar van Minneapolis
Zeker één van de leukere platen van het jaar inderdaad. Eentje die ik pas redelijk laat ontdekte.
Ik ben het met thgryda hierboven eens dat een kwartiertje korter best had gemogen. Wat mij betreft kakt het flink in vanaf track 9 (Lite Weight) t/m 12, en Silicon Valley vind ik ook niet geweldig. Verder is erg lekkere allemaal. The bird blijft mijn favoriet.

avatar van harencoor
Indrukwekkende mix van soul, hip-hop en rap. Klinkt erg lekker. Wel wat aan de lange kant.

Klinkt lekker.
Tijdje geen hiphop gekocht, de laatste periode die ik echt fantastisch vind is de 1e periode van Madvillain, King Gedoorah. Viktor Vaughn.
Nog s ff goed luisteren, misschien gaat het mij echt raken

avatar van Ralph.
Geniale plaat en hij is live zo fokin goed. Wel raar dat hij in NL en Belgie het in de charts veel beter heeft gedaan dan in Amerika. 4.5*

avatar van Ernie
Schitterend schijfje.

Pure feelgood muziek met duidelijke insteek naar oude soul en funk met al die blazers en prachtige arrangementen. De opener alleen al is hier een prachtig voorbeeld van maar op put me throu, come down & the dreamer zit het muzikaal ook allemaal goed op zijn plek.

Anderson zelf rapt, zingt en croont zich hier op een erg goede manier door. Zijn hoge zangstem is echt zeer compitabel met dit geluidspallet. Zijn stem kan alle stijlen zeker aan en blijkbaar is het live ook nog een strakke entertainer. Ik kocht onlangs ook Frank Ocean z'n Channel Orange, beide hebben zowat zelfde feeling maar deze Malibu vind ik eigenlijk nog iets beter. 4* voor nu