Hooverphonic - In Wonderland (2016)

Belgiƫ
Label: Sony

1. In Wonderland (4:37)

met Bird

2. I Like the Way I Dance (3:04)

met Bird

5. Deep Forest (3:23)

met Christa Jérôme

6. Thin Line (3:13)

met Christa Jérôme

7. Hiding in a Song (3:09)

met Tjeerd Bomhof

8. Praise Be (3:02)

met Tjeerd Bomhof

9. God's Gift (3:32)

met Felix Howard

10. Moving (3:38)

met Felix Howard

avatar van Darkzone
Net de eerste twee videoclips bekeken, althans poging tot. Wat een verschrikking is dit zeg. Ongelofelijk dat eerste single Babadoum zo'n grote hit is in hun thuisland.
Deze sla ik over, ook al is de (lp) hoes zo mooi.

Ik zal het eens beluisteren maar alvast met vooroordeel want de single Badaboum is alvast een draak van formaat. Ik vrees dat ik er niet van In Wonderland ga geraken...

avatar van Strangeways
Een verschrikking... Een draak van formaat... Beetje overdreven negatief. I Like the Way I Dance vind ik niet zo bijzonder, zeker in vergelijking met hun vroegere singles, maar Badaboum is gewoon een prima popnummer met een heerlijke, herkenbare bas.

avatar van Tempel
Zo goed als op The magnificent tree en The night before zal het niet meer worden, de keuze zonder (vaste) zangeres pakt naar mijn mening ook niet echt voordelig uit, maar kan weer aantal keer genieten van heerlijke Hooverphonic momentjes... Herkenbaar maar niet meer verrassend. Anger never dies en Mad about you blijven voor mij toch de bovenste regionen van deze zuiderburen.

avatar van goldendream
Callier lijkt me een heel vervelende klier die zijn steengoede zangeressen het leven zo zuur maakt dat ze één voor één weglopen. Spijtig, want het zijn de zangeressen die een meerwaarde bieden aan deze band. Wat rest, interesseert me heel matig. Ik wens Noémie een succesvolle solocarrière toe.

Dat Callier een klier zou zijn doet toch niet terzake De Popwereld wordt bevolkt door klieren, zolang ze goeie muziek maken....Ik vind "In Wonderland" best te pruimen. Vrij gevarieerd, catchy nummers....
Het laatste nummer doet me waarempel aan Blur denken of aan Bowie al kan het ook aan mijn gewijde Goedevrijdagstemming liggen.

avatar van pukster
Wat een laag gemiddelde en wat een zure reacties zeg. Ik heb het idee dat hier veel Vlamingen aan het woord zijn die het gezellig vinden een band uit hun eigen land af te kraken. Deden wij hier in Nederland destijds ook met Urban Dance Squad. Ben trots op Hooverphonic! Ik volg ze al vanaf het begin en dit is weer een geweldig album. Hooverphonic heeft me nog nooit teleurgesteld en dat kan ik niet van elke band zeggen die ik leuk vind.

1,0
Met volle moed aan deze plaat gewaagd na het mindere Noemi Wolfs tijdperk en toch teleurgesteld, wat doen draken als Cocaine Kids & Praise Be (met buddda budda budda refrein wtf??? & Bono wannabe vocalen) op een Hooverphonic plaat? Volgens Alex Callier moet deze plaat gezien worden als 5 singles met 5 b-kantjes... Het openingsnummer (en vooral de zangeres erin) heeft vocaal voor mij een onaangename klank, 1ste single Badaboum is een perfect weergave van de huidige trend in (pop)muziek maar voor mij toch een draak...

Het enige nummer waar bij mij de mayonaise pakt is Hiding In A Song die terughint naar de oude sound met compromis naar een wat commerciëler geluid.

Jammer om een band met zoveel talent en drang naar perfectie in het streven naar een meer open/commerciëler geluid zielloos ter plaatse blijven trappelen.

@pukster, zure reacties door Vlamingen die het gezellig vinden een band uit eigen land af te kraken?? Vergeet het maar, als Belg (Vlaanderen is geen land ) ben ik steeds fier als talent uit eigen land fraaie dingen produceren, en geloof me hier loopt talent genoeg rond! Recent nog bewezen door Alice on the roof maar ook b.v. Melanie de Biasio, Reymer en nog veel veel meer . Hooverphonic hoorde daar ook bij, heel erg zelfs, tot nu dus. Ik was fan van het eerste uur en koester hun vroegere werk nog steeds, goed ze hadden wat mindere periodes maar ik heb het altijd kunnen smaken zelfs in de periode van Noemi Wolfs die het niet kon halen van het Geike tijdperk.
Ik heb dan ook vrijwel al hun c.d.'s in huis maar aan deze ga ik verzaken. CWTAB heeft hier boven al perfect beschreven wat ook ik vind van dit nieuwe werk. Mocht Alex Callier zich nog in de jury bevinden van The Voice hij zou zich ongetwijfeld niet eens omdraaien voor zo weinig talent.
Waar heeft hij bepaalde zangtalenten (???) in Gods naam gaan ophalen. Het kind dat de opener zingt zet al meteen de toon om nog maar te zwijgen over de single Badaboum die echt nergens op lijkt, alleen al de titel . Net als mijn voorganger vind ik Hiding In A Song best te pruimen maar de rest is te omschrijven als zeer middelmatig tot ronduit trash.
Dus ben ik teleurgesteld dat een band die tot mijn favorieten behoord aan het afglijden is naar dit niveau, jammer, heel erg jammer!!

avatar van Darkzone
Ik ben Hollander en heb hun debuut-cd (als het kon) helemaal grijs gedraaid en heb hem jaren in mijn persoonlijke album top 10 staan. Langzaamaan ebte mijn interesse weg door de andere sound op de albums die volgden, terwijl ik de singles toch erg goed vond.

Dankzij With Orchestra Live de band opnieuw onder de aandacht gekomen vorig jaar. Vorig jaar ook de RSD-release op blauw vinyl Blue Wonder gekocht en volgende week staat The Magnificent Tree op het programma. Ook hun latere albums kunnen mij goed bekoren, tot hun vorige (erg saaie) album. En wat ik tot nu toe van dit nieuwe album heb gehoord stemt mij zeer droevig. Waarom proberen iets wat op popmuziek lijkt te maken, muziek voor brugklassen??

Bij het nieuwe album van Pet Shop Boys heb ik overigens voor het eerst ook dat gevoel. Alhoewel op Yes Etc. Ook een paar draken staan.

Met de PSB komt het wel weer goed, met Hooverphonic vrees ik t ergste.

1,0
In Humo krijgt deze draak 3,5 sterren op 4.... niet te geloven, geen wonder dat m'n abonnement al jaren is opgezegd.

Hoe meer ik naar deze plaat luister hoe meer ik mij er aan erger....

Je bent niet alleen, ik had het ook gezien en begrijp er eveneens de ballen van .
Nu goed over smaken en goestingen valt er niet te discuteren, maar ik ben en blijf van mening dat den Alex de pedalen goed kwijt is en of hij ze ooit zal terug vinden???

avatar van blur8
De violen zijn op het podium een leuke extra maar op de studio versies heeft het geen enkele meerwaarde en werkt het op deze manier juist tegen.Geef mij maar een goede bak aan synth in plaats van mierzoete violen. Maar ook waar de drumcomputer de plaats van de violen overneemt is het niet om aan te horen. Jammer hoor, dit album vol met wansmaak, maar daar valt natuurlijk over te twisten. .

avatar van WesleyX16
Volgens mij zijn de Vlamingen maar trots op hun eigen talenten. Ik kan het me goed voorstellen. Op StuBru is 1 op de 2 nummers die daar gedraaid wordt van eigen bodem. En dat is altijd muziek waar de Belgen trots op mogen zijn.

De nummers Badaboom en in mindere maten I like the way I dance zijn wat mij betreft zeker geen hoogvliegers, maar liggen toch prettig in het gehoor.

avatar van Janz
Wat ik niet begrijp is waarom dit album zo duur is. Er staat nog geen 35 minuten muziek op, terwijl ik meer dan twintig euro's moet neertellen om de CD in mijn bezit te krijgen. Ik heb dat er niet voor over, eerlijk gezegd.

1,0
JanzGeduld hebben, iedere plaat van Hooverphonic heb ik na een (paar) jaar gekocht en nooit meer dan 5 euro per stuk betaald.... en 20 euro is deze draak toch echt niet waard

Los van het feit dat 20 euro voor gelijk welke cd té duur is, misschien eens van winkel veranderen? (pakweg Fnac is kl*te duur, terwijl Media Markt al wat doenbaarder is).

avatar van james_cameron
Zeer zwak album, al is Hiding In A Song wel erg mooi.