Moderat - III (2016)

avatar van Kos
Kos
*meejuicht*

panjoe (moderator)
Tja, zelfs als het tegenvalt wordt dit een dikke kraker!

De ticketverkoop voor Paradiso begint volgens mij over een paar minuten (Edit: om 13:00), wees er snel bij.

avatar van Gretz
Ah bedankt voor het melden panjoe dat de voorverkoop nu al start. In 2014 2x achter het net gegrepen, dus ga er nu voor zorgen dat ik wel ruim op tijd ben. Zal wel snel uitverkopen met slechts 1 concert.

Edit: dat ging rap, volgens mij was binnen een paar minuten alles weg. Hier gelukkig wel gelukt nu.

avatar van Kos
Kos
Zeker een aanrader, heb hen 2 jaar terug live gezien.

Coys
En toen was het alweer uitverkocht. Maar aanwezig, en op m'n verjaardag!

avatar van Gretz
Mooi feestje gaat het worden Coys, dat sowieso.

avatar van Gretz
Komt een tweede optreden in Amsterdam, voor diegenen die de eerste keer mis hebben gegrepen.

avatar van waxs
Zin in deze plaat en het concert maart

avatar van sj0n88
Tweede optreden is in de HMH. Genoeg plek lijkt me zo.

De eerste single, Reminder, is inmiddels ook te beluisteren. Ik schrok even toen het nummer begon, maar uiteindelijk klinkt ie wel weer erg lekker hoor!

avatar van waxs
Yes! Nieuwe single is inderdaad weer ouderwets goed!

avatar van Rudi S
Reminder is in ieder geval veelbelovend,

avatar van SOAD
Goed nieuws dit. Weer iets om naar uit te kijken.

avatar van repelstefan
Eerste single erg tof! Doet me op momenten wel een beetje denken aan La Roux - In For The Kill (Stream's Let's Get Ravey Remix) trouwens. Kijk erg uit naar de rest. Dat er maar weer parels als 'Milk' op mogen staan

panjoe (moderator)
De single van Reminder (inclusief vette video) is vandaag uitgekomen, en ook Fondle is een pracht van een track. Net een Moderat-interpretatie van James Holdens Blackpool Late Eighties, met synths die doen denken aan Pye Corner Audio.

Invaluable Waste from the Outlying Districts, Pt. 01 *
Invaluable Waste from the Outlying Districts, Pt. 02 *
Invaluable Waste from the Outlying Districts, Pt. 03 *

Heel benieuwd wat dit gaat worden

avatar van robbizzel
Zo damn, wat is Fondle een geweldige track zeg. Ben ondertussen al een tijdje fan en onder de indruk van de muziek van Moderat, en met deze 2 nieuwe nummers wordt dat gevoel alleen nog maar sterker, kan niet wachten op de nieuwe plaat!!

avatar van hawkins
Ik ben tamelijk teleurgesteld, vooral de zang van Ring begint mij op een gegeven moment nogal tegen te staan.

panjoe (moderator)
Het is allemaal een stuk poppyer dan de vorige twee albums, heb ik het idee. Maar daar is m.i. niets mis mee.

Vergelijkbaar met Maribou State's album van vorig jaar, maar dan met die dikke, gruizige maar toch gelikte Moderat productiestijl.

avatar van daftpunk
Ik vind hem fantastisch, zelfs nog stukken beter dan ik had gehoopt. Eating Hooks, Reminder, Intruder en Animal Trails zijn allemaal verschrikkelijk mooi. Ook Running en Finder zijn heerlijk.

Geen echte knallers a la A New Error, maar een meer beheerst geluid over de gehele lijn. De bassen kruipen nog steeds lekker langs de ruggengraat omhoog.

daftpunk Waar is het album te beluisteren?

avatar van Teunnis
Via de illegale kanalen.

avatar van midnight boom
Supergroepen pakken zelden zo goed uit als dat het geval is bij Moderat. In 2009 sloeg extravert techno duo-Modeselektor de handen ineen met de introverte liedjesschrijver Apparat. Alle drie afkomstig uit Berlijn, al jaren de place to be wat betreft vernieuwende elektronische muziek. Met hun titelloze debuut (2009) en weergaloze doorbraak II (2013) vond Moderat ook zeker zo'n nieuw en eigen geluid. Een logische combinatie tussen nachtelijke elektronica en prachtige luisterliedje, bovendien. Voor het derde Moderat-hoofdstuk is er weinig veranderd aan die formule, maar III is wederom een intrigerende plaat geworden. Over het geheel genomen klinkt Moderat wat beheerster, maar zeker niet minder sexy. Nog altijd speelt het trio in op sfeer, spanning en sensatie zonder de ontroerende luisterliedjes van Apparat uit het oog te verliezen. Hij krijgt zelfs nog wat meer ruimte, zonder dat Modeselektor uit zicht blijft. Deze negen liedjes klinken helemaal van deze tijd en zijn een mooie aanvulling op het Moderat-repertoire. Vrijwel geheel instrumentale tracks als 'The Fool' en 'Finder' brengen de luisteraar binnen mum van tijd in een bedwelmende trance, terwijl leadsingle 'Reminder' en het spectaculaire 'Running' technisch fantastisch in elkaar steken. Bij beluistering van III blijkt al snel dat Moderat niks aan kracht heeft ingeboet. Nee, van deze plaat druipt juist de hechte band die de muzikanten de afgelopen jaren opbouwde. Dat kwam mede door opwindende en futuristische liveshows, die het in Nederland bijzonder goed doen. Binnen een minuut verkocht Moderat de Paradiso uit, en in oktober komt de band terug voor een show in de Heineken Music Hall. Het nieuwe materiaal klinkt niet alleen op plaat waanzinnig, het moet live ook indrukwekkend zijn. Een betere follow-up van II had niemand kunnen wensen.

Van: Daans Muziek Blog

Animal Trails.. Helemaal gek, instant classic

avatar van MDekens
Running is mijn favoriet. Heerlijk opgebouwd.

panjoe (moderator)
Eating Hooks en Finder zijn voor mij duidelijk de uitschieters. Live was Eating Hooks helemaal geweldig.

jrn
Net op Spotify even snel door de remixes, bonustracks en instrumentals gegaan, en daar zit een boel interessants tussen. Sowieso een gigantische bult extra's, wordt die special box edition toch verleidelijk.