Moderat - III (2016)

28. Invaluable Waste from the Outlying Districts, Pt. 01 *
  29. Invaluable Waste from the Outlying Districts, Pt. 02 *
  30. Invaluable Waste from the Outlying Districts, Pt. 03 *
avatar van Ernie
Erg aangename plaat, de voorganger zit op het randje van een 4,5* en deze klinkt na
1 beluistering ook erg goed

Soundscape, ambient, een soort van melancholische Burial & een klein scheutje Autechre zijn de eerste kernwoorden die me te binnen schieten alhoewel ze toch vooral hun eigen sound hebben. vooral de afwisseling tussen het brede geluidspallet en de beats die anderzijds soms echt op de voorgrond staan maakt dat dit absoluut niet verveelt.

4* voor nu.

avatar van orbit
Tsja, wat moet ik typen.. gewoon een lekker plaatje dekt de lading het best eigenlijk. Geen grensverleggende electronic, maar een prima plaat die allerlei oude stijlen moeiteloos combineert tot één geheel. De vocals zijn ook prima, wat dat betreft zou ik dit soort acts vergelijken als zijnde het Depeche Mode 2.0. Maar daar gaat er ook wat mank, zoveel lijkt het niet op DM en daarnaast sluipt er ook wat door in de sound van Moderat die best van zichzelf is. Dus alhoewel het geheel niet nieuw is is de som der delen toch zeker iets dat als spannend kan worden ervaren.

avatar van Johnny Marr
Johnny Marr schreef:
Deze moet ik dit jaar nog eens checken, de voorganger was bij vlagen briljant.

Deze is dus nog briljanter, ongelofelijk sterk album. Allemaal voltreffers.

avatar van T.O.
Prima album, maar alleen Ghostmother weet me echt te raken. Vreemd genoeg één van de tracks met de minste stemmen hier. Oh well

avatar van Johnny Marr
T.O. schreef:

Heeft bij mij ook een vinkje

avatar van Monsieur'
T.O. schreef:

Intruder is toch wel hét nummer op deze plaat. Ook Animal Trail en Ethereal zijn geweldig. Running opzwepend. genoeg prijsnummers!

avatar van Svendra
Reminder duikt opeens op in een tv commercial van een Japans automerk .

avatar van Monsieur'
Svendra schreef:
Reminder duikt opeens op in een tv commercial van een Japans automerk .

Goeie reminder om deze weer eens hard te draaien!

avatar van SOAD
Een nieuw album in mei aangekondigd. Werd tijd

Reminder, wat een knaller!