U-Niq - Rotterdam (2006)

8. Muziek (3:12)
  9. Lau!!! (Skit) (0:46)
  10. Waka Mang (4:01)

met Eddy Ra

11. Nie Goed Genoeg (4:05)

met Darryl

12. Toekomstplannen (3:39)

met Bianca

13. Straatjongen (Skit) (0:53)
  14. Klein, Klein Jongetje (4:25)

met Feis

15. Rotterdam [Remix] (5:03)

met Alex, Crimson, Feis, Millz, Winne, Alee Rock en Eddy Ra

16. Geschiedenis (4:08)
avatar van pascal83
Kritiek (al komt dat vooral door Sticks en Winne) en in mindere mate Rotterdam klinken vooralsnog best goed.

avatar van Plakband
Ben hier wel benieuwd naar, op de Rotterdam Mixtape komt ie op zich wel goed, maar hij kan me nog niet echt overtuigen zoals Winne bijvoorbeeld deed toen ik hem voor het eerst hoorde.

avatar van Onderhond
Interessante naam ... U-Niq µ-Ziq

Da Ev!l Shadow
Waar is die cd te krijgen ik kon hem niet vinden bij freerecodshop of moet ik ff langs de platenboef gaan?

tom
Het album staat op dit moment in de luisterpaal op de site van 3voor12.

avatar van Gyzzz
Slecht album.

avatar van pascal83
Op het eerste gehoor (te) veel matige nummers, maar nummers als 'Rotterdam', 'Kritiek', 'Rotterdam (remix)', en 'Geschiedenis' zijn gewoon echt goed en halen het gemiddelde flink omhoog.

3.5*

Relax
Hmm eens op zoek naar dit album want het nummer op TV is ook wel relaxt.

avatar van luc011190
Slecht album, er is op dit moment een beetje een run op NL-hiphop en dat komt het niveau niet altijd te goede. Ik vestig ook eerder mijn hoop op nieuwe cd's van de oudgedienden (sticks, extince...) dan op artiesten als deze en bijvoorbeeld Kempi.

2,5 ster.

luc011190 schreef:

2,5 ster.

U-Niq zou je (samen met Extince) juist een van de oudgedienden kunnen noemen, Sticks zeker niet.

avatar van Reijersen
Deze man deed toch altijd veel met Postmen en E-Life?

pascal83 schreef:

Idd, Sticks is best wel een broekie naast hen.

avatar van Gyzzz
Verschil is alleen dat Sticks zich in weinig jaren enorm ontwikkeld heeft, terwijl U-niq eerst in het Engels rapt, en vervolgens in het Nederlands, zonder in een van beide talen echt goed te zijn.

avatar van thomzi50
En dan heeft Sticks ook nog telkens hulp van een andere erg goede rapper, Rico, en Uniq moet het klusje in zijn eentje klaren en schiet tekort

avatar van luc011190
Oké, gebrek aan kennis, verkeerde woordkeuze. In ieder geval hebben Sticks en Extince wel bewezen over meer talent te beschikken en ze laten ook nog duidelijk zien een eigen stijl te hebben.

@ Plakband, ik weet niet of dat sarcastisch bedoeld was?

Reijersen schreef:
Deze man deed toch altijd veel met Postmen en E-Life?

Klopt. 'De Elvis', over wie hij het heeft in o.a. 'Geschiedenis, is E-Life.

luc011190 schreef:

@ Plakband, ik weet niet of dat sarcastisch bedoeld was?

Nope, was niet sarcastisch bedoeld! Qua ervaring IS Sticks een broekie, qua wat hij, met Rico en Delic, bereikt heeft wellicht niet.
Maar eerlijk gezegd vind ik Sticks nou niet van zo'n hoog niveau ofzo, Rico is bijvoorbeeld beter, je merkt meteen dat hij meer aandacht besteed aan zijn teksten en minder opvulwoordjes/zinnetjes heeft dan Sticks...

Plakband schreef:

Daar verschillen we dan van mening over, hoewel ik Rico en Sticks mekaar niet zoveel vind ontlopen. Sticks en U-Niq daarentegen wel

avatar van Plakband
Sticks en U-Niq zijn alletwee ánders goed, vind ik!

avatar van pascal83
Sticks staat, naar mijn mening, qua flow anders wel op eenzame hoogte in Nederland, Slechts Extince benaderd hem enigszins.
Tekstueel staan de broertjes Randamie (met name Typhoon) op grote hoogte.

Relax
Hou is op met die domme discussie -_- het gaat hier over het album en niet over Sticks

avatar van snoopy
Yo Rotterdam

pascal83 schreef:
Tekstueel staan de broertjes Randamie (met name Typhoon) op grote hoogte.

Qua flow idd, tekstueel vind ik hem (Sticks) ook niet zo hoogstaand ja

avatar van thomzi50
En Rico dan?

avatar van Plakband
Rico vind ik tekstueel duidelijk beter dan Sticks, qua flow zou ik niet kunnen kiezen tussen beide, eigenlijk.

Erg dope album. Uniq spitt realiteit, en de meeste beats blazen wel. Favoriete tracks:
rotterdam (remix), geschiedenis, klein klein jongetje, het spel, waka mang en kritiek

Pauper
Goed album, al is het niet geweldig is het wel een compleet album waarop U-Niq zijn ding doet, ik ben van mening dat 3* prima is vanwege de slechte samenwerking (Daryll, Bianca en Brace), ik wil een album hebben die je niet hoeft te skippen, duidelijk wel het geval hier, jammer.

Relax
2 skip nummers voor mij maar, dat is dus met Daryll en Brace.
De beats zijn lekker eigenlijk, lang niet meer gehoord zulke beats in NL, nooit eigenlijk.
Af en toe komt U-niq goed met zijn rijms maar het is soms wat te makkelijk " Luchten - Zuchten - Vruchten " maar in de zinnen waar het in staat klinkt het beter dan het eindigd.
Ik gaf eerst 3.0 maar nu 3,5 omdat als je de tekst luisterd en de beats erbij luisterd dan heb je toch echt wel een bovenmiddelmatige nummer, dus voldoende-goed, en dat is wel lekker.
Het nummer met Brace is trouwens geen skip nummer ik vind Brace gewoon een STUK minder, het is geen goede combinatie met U-Niq.
Darryl al helemaal niet... Daryll vind ik zowiezo niet een al te fijne rapper...

avatar van Niek
Ik ken tot nu toe eigenlijk alleen de titeltrack en daar was ik van onder de indruk. Back to Basics maar ook van deze tijd. Gewoon een beat met verses en beide van kwaliteit. Het kommentaar op dit album en het feit dat Sticks op deze plaat te horen is maakt me alleen maar nieuwsgierig.. kGa um snel proberen te downloaden..

Pelvin
Best goed album voor een mainstream-nederhop-album. Deze gast is teminste nog serieus te nemen in tegenstelling tot bijv. lange frans (duet met gordon???), ali b of yes-r (valt overigens wel mee). Dit album heeft lekkere beats, geen onaardige teksten en leuke gastrappers.

Wat mij opvalt is dat deze MC vrij 'Amerikaans' overkomt. In de meeste gevallen zou ik me eraan storen bij een Nederlandse rapper maar bij U-niq heb ik er geen problemen mee.

Ik moet hem nog wel ff een paar keer luisteren voordat ik een beoordeling geef. tot nu toe 3.0 sterren denk ik.