U-Niq - Rotterdam (2006)

8. Muziek (3:12)
  9. Lau!!! (Skit) (0:46)
  10. Waka Mang (4:01)

met Eddy Ra

11. Nie Goed Genoeg (4:05)

met Darryl

12. Toekomstplannen (3:39)

met Bianca

13. Straatjongen (Skit) (0:53)
  14. Klein, Klein Jongetje (4:25)

met Feis

15. Rotterdam [Remix] (5:03)

met Alex, Crimson, Feis, Millz, Winne, Alee Rock en Eddy Ra

16. Geschiedenis (4:08)
avatar van T.O.
Ik vind die beats van Klein, Klein Jongetje en de Rotterdam remix eigenlijk best vet, beetje ouderwetse Amerikaanse (gangsta-)beats. Wie is de producer?

T.O. schreef:

Mr. Fonc

Thanks

Gekkenhuis
In mijn cd staat dat Klein Klein Jongetje geproduceerd is door SoulSearchin'
En Rotterdam Remix door Concrete

avatar van T.O.
Ja, daar was ik toevallig ook net achter gekomen

avatar van Kos
Kos
Rotterdam remix is wel vet .

Dit is een dope albumpje, vrijwel alle nummer zijn dope, lyricaal weet hij goed zn zegje te doen, wordplays bespoor ik geen (of weinig ). Maarja dat recht voor je raap rappen is ook wel in tegenwoordig (kijk maar naar jawat!). Qua beats en productie kunnen er weinig nederhop albums al deze tippen. Alleen die remix van rotterdam vind ik niet zo heel vet.
Favoriete tracks:
Geschiedenis

Gekkenhuis schreef:
In mijn cd staat dat Klein Klein Jongetje geproduceerd is door SoulSearchin'
En Rotterdam Remix door Concrete

Oké, ja ik wist dat vrijwel het hele album door Mr Fonc was geproceerd, en ik heb niet per track nagezocht. Waarschijnlijk zijn dit dan de uitzonderingen

Pelvin
ik maak van die drie sterren toch 3,5 sterren, egt een vet album dit. vooral kritiek vind ik goed.

Pelvin
en weet iemand of Winne mss bezig is met een album? erg goede rappewr namelijk.

Pelvin schreef:
en weet iemand of Winne mss bezig is met een album? erg goede rappewr namelijk.

Jep, contract getekend bij TopNotch en bezig met een cd. Op The Box was al regelmatig de single Pomp die Shit te zien. Mocht je U-Niq goed vinden, zal dit je ook wel bevallen. Zelfde soort stijl en beats.

Relax
Winne vind ik stukken beter en niet zelfde style als U-Niq hebben, U-niq vind ik al goed maar Winne die lijkt net als een amerikaanse rapper, niet dankzij de teksten, maar door zijn sterke flow en stem, prachtig.

Gekkenhuis

13= Concrete
14= Soulsearchin
15= Concrete
16= Soulsearchin

Ik denk dat jij je misschien vergist met het album van wudstik, want die is vrijwel in zijn geheel gedaan door Mr.Fonc.

Gekkenhuis schreef:

avatar van Yak
Yak
Dat was weer lachen.
User geband.

Één van mijn favoriete albums van 2006, ik en mijn maten hebben deze overal kapot gedraaid deze zomer, en ik ben niet eens fan van hiphop uit Nederland. Het album is gevuld met harde anthems. Petje af ook voor Concrete & Soulsearchin', niet normaal deze beats; lang geleden zo iets goeds gehoord. Enige track die ik skip is Mama met Brace, die is me iets te zoetsappig. Verder voel ik het album helemaal, dé verrassing van 2006 voor mij en ik vind dit album ook beter dan Eigen Wereld van Opgezwolle of Noahs Ark van Jiggy Djé.

avatar van herbertwest
T.O. schreef:

Zijn zeker vet

Beter dan eigen wereld??????goed album hoor, rotterdam, ook 1 van mijn favorites, maar beter dan eigen wereld...

Relax
Het is niet dat Eigen Wereld letterlijk een classic of het beste album van NL is hoor, dat vind ik niet en ik denk veel andere ook niet, Eigen Wereld is de beste in zijn eigen Genre net als dit album en die van Raymzter.
Eigen Wereld is wat punchline achtig en de need om keihard te rijmen.
Dit album is een soort underground van NL, straat, realistisch.
Raymzter is echt, duidelijk, begrijpend.

Raymzter, U-Niq en opgezwolle zijn wel 3 verschillende stijlen vind ik... de ene stijl spreekt je meer aan als de ander

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik heb U-Niq samen met zijn mannen live ien optreden in Hip-Hop paleis Hedon in Zwolle tijdens het eerste beestenboel evenement. Ze mochten na BlaBla het podium op, dus ze hadden al een beetje een achterstand in mijn ogen. Helaas kwam hun Hip-Hop dan ook niet helemaal uit de verf in mijn ogen en ook bij dit album maakt U-Niq zijn klasse in mijn ogen niet helemaal waar. Goede poging, ik zou zeggen ga door, maak meer Hip-Hop, voor nu een 3,0*

avatar van Vizzle
Ik heb geruchten gehoord dat Erwin Koeman het na dit seizoen voor gezien houdt bij Feyenoord. Zijn opvolger schijnt al bekend te zijn.

Het is een echte jongen van de streek, ee echte Rotterdammer.

Niet Willem van Hanegem maar rapper/trainer U-Niq schijnt de nieuwe eindverantwoordelijke te worden in Rotterdam-zuid.

Hij heeft grote plannen om de club naar een hoger niveau te tillen en hij kent ook al redelijk wat spelers door zijn trainingen die hij in de zomer altijd geeft voor jonge spelers.

Ik verwacht er veel van, wat jullie?

Vizzle schreef:

Het is een echte jongen van de streek, ee echte Rotterdammer.

Ik verwacht er veel van, wat jullie?

Jaa natuurlijk en Lange Frans word de nieuwe koningin.

avatar van MJ_DA_MAN
Deze man is iig jeugdtrainer bij Feyenoord dacht ik te lezen in een VI (Voetbal International) eerder dit jaar.

avatar van pascal83
Vizzle schreef:

avatar van Kos
Kos
Hij heeft idd wel iets met de club te maken geloof ik.

avatar van Harco
100p.nl schreef:
Het is van U-niq bekend dat hij een fanatiek voetbal liefhebber is. In zijn jonge jaren heeft hij een tijd voor de jeugdselectie van Feyenoord gespeeld en tegenwoordig is hij jeugdtrainer voor Sparta. Wanneer wij hem tot slot de keuze voor leggen tussen spelen voor Feyenoord 1 of een hit op nummer 1 besluit hij na lang nadenken toch voor Feyenoord te gaan. “Ik zou 1 miljoen procent zeker voor het voetballen kiezen!”