Kanye West - The Life of Pablo (2016)

Label: Roc-a-Fella

1. Ultralight Beam (5:20)

met Chance the Rapper, Kirk Franklin, The-Dream, Kelly Price, Natalie Green en Samoria Green

2. Father Stretch My Hands, Pt. 1 (2:15)

met Kid Cudi

3. Pt. 2 (2:10)

met Desiigner en Caroline Shaw

4. Famous (3:16)

13. Wolves (5:01)

met Caroline Shaw

14. Frank's Track (0:38)

met Frank Ocean

15. Siiiiiiiiilver Surffffeeeeer Intermission (0:56)

met Max B en French Montana

16. 30 Hours (5:23)

met André 3000 en Mike Dean

17. No More Parties in LA (6:14)

met Kendrick Lamar

18. Facts [Charlie Heat Version] (3:20)
  19. Fade (3:19)

met Post Malone en Ty Dolla $ign

20. Saint Pablo (6:12)

met Sampha

avatar van ArthurDZ
Euhm ok ja, Kanye was ook nooit echt de man van de herkenbare teksten, ook op MBDTF niet. Ik ben ook niet famous, maar ik vind het desondanks een knaller van jewelste, Rihanna, Nina, Sister Nancy, Taylor, typisch Kanye om met zo’n uiteenlopende elementen iets te maken dat zowel compleet geflipt als ontzettend catchy is. Het lijkt bijna vanzelfsprekend.

avatar van McSavah
Na al het gedoe bij de release nu eindelijk weer eens geluisterd naar de uiteindelijke versie. Is denk ik mijn favoriete Kanye, maar zal eens meer gaan terugluisteren. Alleen No More Parties in LA is wat jammer, te traditioneel en te lang. Zonder dat nummer zou je ook mooi op ongeveer een uur speelduur uitkomen.

avatar van Obscure Thing
Dit is een bijzonder goed album in al zijn waanzin. Ik heb deze al jaren laten liggen ondanks dat ik Ultralight Beam altijd al een goed nummer heb gevonden. Dit album voelt echt als een tornado die over je heen raast de eerste helft. De tweede helft is wat rustiger, maar daar staan dan wel pareltjes op als Real Friends, FML en No More Parties in LA. Tekstueel werken de bizarre teksten bij vlagen op mijn lachspieren. Een man die de breakdown nabij is op plaat gevangen.

avatar van Yestsida
Dit is oké.

Niet slecht maar ook niet goed. De lelijke hoes schildert goed af wat ik van dit zevende studioalbum van Kanye West vind. The Life of Pablo klinkt voornamelijk als een paar concepten en ideeën die de superproducer had maar zelden tot nooit tot een mooi afgewerkt product weet te maken.

De dieptes van Yeezus heeft dit gelukkig niet, maar diezelfde hoogtes ook niet. Ultralight Beam, Waves, Real Friends, Wolves, No More Parties in LA en bonustrack Saint Pablo vind ik de beste nummers. Vergeleken met wat we in het verleden voorgeschoteld kregen vind ik ze echter niet wauw.
Pt. 2 is leuk maar ik zet veel liever het originele Panda van Desiigner op. Famous heeft een geweldige beat. The Weeknd schittert op FML maar is voor de rest een redelijk saai nummer. 30 Hours had veel meer steek gehouden als dit de slottrack was, de outro is te langdradig... zeker als er daarna nog 4 nummers komen. De oorspronkelijk versie van Facts vind ik een stuk harder en beter dan deze versie.

Freestyle 4 en I Love Kanye zijn niet best.

De teksten van Mr. West en manier van rappen zijn ook niet om mee naar huis te schrijven op deze plaat.

The Life of Pablo doet me gewoon niet veel. Het klinkt niet verkeerd maar voornamelijk saai en onafgewerkt. Heel vreemd ook dat dit een aantal keer opnieuw uitgebracht is met telkens een paar kleine tweaks. Daar ben ik geen voorstaander van, maarja, artistieke vrijheid zeker?

avatar van nuf
nuf
Ik vind het echt een draak om doorheen te komen. Heb hem twee keer voor de helft geluisterd, daarna eidenlijk eens in een geheel en ik was vooral moe. Misschien is het album gewoon te lang.

T/m nummer 7 echt héél goed, daarna raak ik de draad kwijt. Gaat allerlei kanten op, lijkt soms een flow te hebben en wordt dan weer een zooitje. 30 Hours bijvoorbeeld, in het outro (?) maakt hij zinnen niet af, gaat soort van mompelen en scatten, wordt intussen gebeld. Dat over een steengoeie beat. Ik begrijp er niets van. Misschien mis ik hier iets.

Maar verder: productie is uitmuntend en dat is waar ik Kanye voor luister. Rap en zang is ook erg goed, teksten zijn een rommetje voor een groot deel (maar ja, 't is Kanye!) Ik verkies zijn eerdere, meer begrijpelijke werk over Life of Pablo, dat onder fans toch als één van de beste wordt gezien.

Misschien dat m'n cijfer nog omhoog en omlaag gaat als ik er me weer eens aan waag!

avatar van djwutru072
Ik weet niet of ik hier mag schelden, maar ik ben van de straat. Wat ik wou zeggen is: K*nkerhard!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Nou ja, van mij mag het best, maar je loopt wel het risico dat mensen je een sukkel vinden.

(Edit: bericht over dubbelaccount verwijderd, inactieve account geband.)

avatar van Glitch
djwutru072 schreef:
Ik weet niet of ik hier mag schelden, maar ik ben van de straat.
Proficiat! Wie is de gelukkige?