Pure Reason Revolution - The Dark Third (2006)

Label: BMG

1. Aeropause (5:07)
  2. Goshens Remains (5:45)
  3. Apprentice of the Universe (4:56)
  4. Bright Ambassadors of Morning (11:56)
  5. Nimos & Tambos * (3:45)
  6. A) Voices in Winter B) in the Realms of the Divine (6:35)
  7. Bullitts Dominae (5:23)
  8. A) Arrival B) the Intention Craft * (8:53)
  9. A) He Tried to Show Them Magic B) Ambassadors Return (13:16)
  10. In Aurelia * (3:59)
  11. Borgens Vor * (4:18)
  12. The Exact Colour * (4:06)
  13. The Twyncyn / Trembling Willows * (7:17)
  14. Golden Clothes * (7:32)
avatar van Aproxis
Ik zit een beetje met een probleem met die album. Ik hecht nog steeds veel waarde aan fysiek bezit van een album en daarmee het steunen van de artiest. Nu zie ik dat er alleen een reissue verkrijgbaar is, maar ik stoor me aan de tracklist. De reissue heeft ‘The Twyncyn/Trembling Willows op het tweede, korte schijfje staan. Nadeel is wel dat dit nummer tot mn favorieten behoort en ik niet snel geneigd ben dat tweede schijfje op te zetten ivm de korte speelduur.

Mis ik iets als ik het originele album koop of moet ik in het bezit zijn van de overige extra nummers? Is er ook nog iets opgepoetst qua geluidskwaliteit of is het enkel een herindeling van de tracks met een paar toevoegingen en waar komende die toevoegingen vandaan? Is er een EP waar deze tracks op staan?

Edit: zie dat een deel op een EP staat uit 2005, mis ik nog echt iets als ik ook die aanschaf?

avatar van meneer
Aproxis Heb je hier wat aan ? Eupnea | Pure Reason Revolution - purereasonrevolution.bandcamp.com of misschien had je deze site al zelf gevonden.

Of nog beter: rechtsonder kan je de band zelf mailen. Ik weet dat ze daar serieus op reageren,

avatar van Aproxis
meneer, bedankt voor je snelle reactie. Ik had de site al wel gevonden en heb Eupnea inmiddels al in mn collectie ik ben nu dus nog op zoek naar The Dark Third. Hierboven wordt al gesproken over de 2 versies die in omloop zijn van dit album, waarvan eentje met The Twyncyn/Trembling Willows en eentje zonder. De remastered versie geeft beide, alleen staat The Twyncyn/Trembling Willows daar op de tweede disk en ik zou dat nummer graag willen hebben op de eerste disk, zoals de originele eerste persing.

De optie om de bandleden zelf te mailen had ik nog niet ontdekt, misschien dat zij verder uitsluitsel kunnen geven. Anders ben ik misschien aangewezen op discogs, maar dan moet je weer net geluk hebben dat er een nette versie op staat.

Aproxis schreef:

Leuk te horen dat er nog mensen zijn die een plaat of cd kopen om zo de band te steunen.
Kan ik alleen maar toejuichen. Zeker in deze coronatijd !
P.S. En ja Eupnea was voor mij al wauw en deze "The Dark Third" ga ik ook zeker aanschaffen ....

TONYLUNA schreef:

Kan ik alleen maar toejuichen. Zeker in deze coronatijd !

Ik denk dat er meer zijn dan we denken. Vooral platen lijken het tegenwoordig weer aardig te doen.

Eupnea heeft voor mij in eerste instantie even geduurd voordat ik het kon waarderen. Ik moest wat wennen aan de samenzang. Vervolgens had ik wel meteen een klik met Dark Third en ik denk zelfs dat ik het album inmiddels beter vind.