King Gizzard and The Lizard Wizard - Nonagon Infinity (2016)

Australiƫ
Label: Flightless

1. Robot Stop (5:22)
  2. Big Fig Wasp (4:54)
  3. Gamma Knife (4:21)
  4. People-Vultures (4:45)
  5. Mr. Beat (4:56)
  6. Evil Death Roll (7:14)
  7. Invisible Face (3:01)
  8. Wah Wah (2:54)
  9. Road Train (4:18)
avatar van peterjames777
Albumstream via NPR!

Eén grote gekte, a la hun album I'm In Your Mind Fuzz.

avatar van sj0n88
peterjames777 schreef:

Eén grote gekte, a la hun album I'm In Your Mind Fuzz.

Kan alleen maar goed zijn! Knap hoe deze band in zo'n hoog tempo sterke plaat na sterke plaat aflevert. Ook hun laatste gooi, Paper Mâché Dream Balloon, was bij mij uiteindelijk helemaal raak.

avatar van peterjames777
Ja de voet laat het gaspedaal geen enkel moment los op deze plaat. Net zoals op I'm In Your Mind Fuzz vloeien de nummer heerlijk in elkaar over of hebben dezelfde 'bone-structure' (zelfde tempo, beat of bepaalde motiefjes keren meerdere keren terug). Je moet er wel net zin in hebben, omdat alles maar door denderd. Ietwat vermoeiend misschien. Maar toch erg knap. Bomvol energie en creativiteit. De eerste vier nummers zijn de grootste knallers. Episch!

avatar van JelmerHolwerda
Wel een leuke plaat maar ik vond de sound toch een beetje vlak en dof.. Dat beviel me niet helemaal, houd toch iets meer van de heldere producties. Maar wel gewoon een goede no-nonsense dikke rockplaat. Lekker als je zin hebt in iets ongecompliceerds.

avatar van frolunda
King Gizzard & The Lizard Wizard,tja zelfs de naam klinkt al vrij neurotisch en dat zet zich met de sound lekker door.Levendig en origineel is het allemaal wel en tegen het einde is er af en toe wel een rustpunt te ontdekken al had hun versie van rock voor mij nog wel wat dynamischer gemogen.
Verder ben ik het wel met de bovenstaande meningen eens dat de sterkste songs aan het begin staan en dat de productie wat dof/vlak is.
Een voldoende verdient Nonagon infinity wel op basis van originaliteit maar een heel album is voor mij iets te vermoeiend.

Liedje 7 en 8 zijn voor mij de beste die dr op staan.

avatar van [WZ]
King Gizzard, voor mij toch wel een van de vetste ontdekkingen van 2016!
Deze Nonagon Infinity is tot nog toe m'n favoriet; lekker strak doorpezend, maar tegelijk vaag en psychedelisch. En die mondharmonicas tussendoor, heerlijk!

peterjames777 schreef:
JNet zoals op I'm In Your Mind Fuzz vloeien de nummer heerlijk in elkaar over of hebben dezelfde 'bone-structure' (zelfde tempo, beat of bepaalde motiefjes keren meerdere keren terug).

Volgens mij las ik ergens dat het idee is dat de trackvolgorde totaal irrelevant is en de hele plaat oneindig op shuffle door kan gaan..

[WZ] schreef:

Alle nummers lopen in elkaar over. Ook het laatste terug in het eerste.

avatar van HansVon
Ik heb alleen dit album van ze..... en gisteravond een geweldige show !
Lekkere vette rock met vanallerlei invloeden erdoor heen.
Veel energie uit deze jongens. Idd bij de eerste nummers wordt het beste eruitgeperst en is het meteen headbangen?

avatar van musician
Ik kan van dit album in ieder geval één ding zeggen: van alle muziek die ik heb meegekregen sinds de jaren '60 heb ik zelden zoiets meegemaakt als (dit album van) King Gizzard and the Lizard Wizard.

Het is compleet bizarre 'energetic', psychedelische rockmuziek, gekenmerkt door een hoog ADHD gehalte gemaakt door complete idioten óf ongekende liefhebbers van het vak. Kan ook allebei.

People Vultures was één van mijn eerste kennismakingen met de band, de beelden met die vogel zijn ook volstrekt van de wereld.

Maar wel prettig gestoord. En héle aanstekelijke muziek, dat had ik nog even weggelaten in het verhaal. Prima concert van ze gezien in Paradiso een paar jaar terug, dat leuk beeldversterkend werkte.

Dat ze zoveel albums in korte tijd hebben uitgebracht én dat die nogal verschillend van aard zijn, maakt dat je wel altijd kritisch moet blijven horen wat je op hebt staan.

Maar met hyper muziek van Nonagon Infinity kun je gewoonweg niet in de fout gaan. Dit en varianten daarop is gewoon voor mezelf hoe ik vind dat KG&TLW eigenlijk moet klinken. Play it loud!

avatar van musician
Een beter resultaat en uiteindelijk ook goedkoper dan 10 blikjes Redbull.
Hier blijf je wel wakker van. Tot heel laat, als het zou moeten.

avatar van JVT
JVT
Die afsluiter is toch wel heerlijk smerig!

avatar van Juul1998B
Vette plaat zeg, ben van begin tot eind echt geboeid!

Gisteren als eerste KG&tWL album geluisterd tijdens het met de bus mijn fiets ophalen en terugrijden. Duurde precies 41:45. Perfect album, 1 grote rush. Hoop dat ze er hier meer van hebben!