The Roots - Game Theory (2006)

Label: Def Jam

1. Dilltastic Vol Won(derful) (0:31)
  2. False Media (2:45)
  3. Game Theory (4:03)

met Malik B.

4. Don't Feel Right (4:41)

met Maimouna Youssef

8. Here I Come (4:12)

met Malik B. en Dice Raw

9. Long Time (4:24)

met Peedi Peedi en Bunny Sigler

10. Livin' in a New World (1:49)

met John-John

11. Clock with No Hands (4:25)

met Mercedes Martinez

12. Atonement (2:37)

met Jack Davey

13. Can't Stop This (8:38)
  14. Bread and Butter *
Social_Mask
Jah tog wel 4,5*.

Dit vind ik erg goed..

avatar van Sjaakspeare
Don't feel right is de track met de meeste stemmen, terwijl ik dat juist de slapste van het hele album vind; een soort meezinger in hoeverre dat mogelijk is binnen de hiphop.

Ook here I come is populair. Dat nummer verveelt me inmiddels, en ik vraag me dan ook ten zeerste af waarom zoveel mensen hier kicken op precies die twee nummers die ik niet fantastisch vind...

rja
Baby, atonement en clock with no hands...vind ik de toppertjes van deze cd.

Lekker album!

Maarten||
Een aanrader ?

avatar van Sjaakspeare
Maarten|| schreef:
Een aanrader ?

Zeker

avatar van Chrisseh
Alweer een erg sterk Roots album, vind ik. Een van de beste zelfs, als ik dat zo kan zeggen. Al hebben ze wel weer een heel ander geluid dan op bijv. Things Fall Apart. Maar wel weer erg lekker.

Wat die 'meezingers' betreft, vind ik opzich wel lekker.

A*V
Dit is eigenlijk wel een heel goed album. Een tijdje geleden ben ik deze maar weer eens gaan luisteren en hij beviel me wel weer . Ben hem nu weer meer gaan beluisteren, en heb besloten dat Long Time toch wel de topper is van het album voor mij. Echt hel lekker nummertje. Game Theory en Here I Come zijn ook echte toppers
4* voor nu

avatar van Lukaz
Aanrader voor de hiphop liefhebber, Wat een lekkere beats!! Dit album verdient echt meer dan 3.89* Ik geef er een 4.5* voor

J. Dilla Donuts
Weer een goed album van de Roots, had ook niet anders verwacht, met heerlijke nummers als Game Theory & Don't Feel Right begint het album uitstekend maar voor mij (J. Dilla liefhebber) is het einde van het album, Can't Stop This met een Tribute aan J. Dilla met Donuts-beat "Time The Donut Time Of The Heart" is het mooist en het verdiend 4,5 sterren

Jamaican
Enkele weken geleden heb ik dit album gekocht en het is dan ook het eerste album die ik luister van The Roots. Het begint zeer sterk met False Media. Game Theory vind ik iets minder door die refreinen maar de raps van Black Thought en Malik B. maken het al een stuk beter. Don't Feel Right is een leuk nummer maar niet erg speciaal. In The Music is één van m'n favorieten, die beat zet een fantastische sfeer neer. Here I Come is het beste nummer wat mij betreft, harde beat met Black Thought die agressief rapt. Vanaf Here I Come tot nummer 11 vind ik alles goed. Track 12 Atonement ligt me totaal niet. En het laatste nummer is erg mooi gedaan speciaal voor J. Dilla R.I.P.

4* zal niet meer dalen, heel misschien ooit nog een halfje omhoog.

avatar van -Brent-
Lukaz schreef:

Ook een aanrader voor de niet hiphop liefhebber, ik kan mezelf alles behalve hiphop liefhebber noemen maar dit album kan ik toch heel erg waarderen. Inderdaad ook dankzij de lekkere beats

Had trouwens al lange tijd geleden 4* gegeven aan dit album.

avatar van thomzi50
Ik weet niet waarom ik dit album niet meteen heb gechekt toen het nieuw was. Want eigenljik wist ik al dat het minimaal wel goed zou zijn. Toch liet ik het altijd links liggen. Waarom weet ik niet precies, ik heb bij The Roots altijd een soort afkerig gedrag; als ik het eenmaal luister vind ik het goed, maar het trekt me niet zo. Ik luister de oude albums ook minder vaak dan zou moeten.
Kortgeleden zag ik dit album tweedehands staan en besloot ik het toch maar te kopen.
Wat blijkt: Game Theory is een veelzijdig, ijzersterk en lichtelijk verslavend album. 4*

avatar van Reijersen
Wederom maken The Roots er een spektakelstuk van. Erg sterk album in dé hiphopstijl die ik leuk vind. Supersterke beats en Black Thought is één van de beste MC's die er bestaat.

4,5 ster.

Sjaakspeare schreef:

Hoe kun je zien welke nummers de meeste stemmen krijgen?

avatar van freddze
Dat kan je zien door op 'Statistieken' te klikken (onder de albumtitel helemaal bovenaan deze pagina)

freddze schreef:

Thanks! Handige optie!

avatar van MMJ
MMJ
dit is echt een lekker album, sommige nummers vind ik niet zo super, maar de andere maken dat weer ruim goed luistert lekker weg.

Erg goed album! Het album luistert lekker als één geheel met een aantal zeer sterke nummers. Long Time vooralsnog favoriet.

avatar van LoG
LoG
Dit album is echt gigantisch op me gegroeit, en nu eigenlijk wel een van mn favoriete Roots plaat. Het is een album dat eigenlijk het beste is als je m in één luisterbeurt luistert. Alle nummers zijn gewoon goed. Ik had eigenlijk het meeste moeite met "Here I Come", maar die outro is perfect!

Dit is gewoon een supersterk album, kan in mn top10 komen, maar nog even niet (A)

Gruwelijk lekker album van The Roots, langzaam maar zeker groeit deze uit tot mijn favoriet. De laatste dagen érg veel geluisterd, en hij verveelt nog niet.
Ik vind het vooral mooi dat er een goede opbouw in het album zit. Heel kalm begin, dan een tijdje lekker energiek (met af en toe een rustmoment) om aan het einde nog even lekker emotioneel uit te halen.
Livin' in a new world is eigenlijk heel cool omdat de computerachtige stem langzaam in een normale stem verandert.

Hups, het album verveelt me nog totaal niet, dus die 4,5 is dik terecht voor mij

tuktak
the roots heeft met dit album weer geweldig werk verricht. ze blijven toch continu tonen dat ze het beste zijn op hiphop gebied, waarbij ze ook altijd dicht bij zichzelf blijven en altijd 'echt' over te komen.
here i come is echt een dikke plaat, en is een voorbode op hoe de volgende plaat is gaan klinken.

avatar van MMJ
MMJ
wel lekkere plaat, vooral als je even iets anders wil. het luisterd lekker weg en dat komt waarschijnlijk omdat hij niet zo lang is... paar goeie producties zoals in the music, en clock with no hands. dat zijn in ieder geval voor mij de 2 belangrijkste, best klinkende nummers van deze cd

Mr_White
Voor mij het beste HipHop-album ooit gemaakt. Duistere stijl waarbij lyrics en beat perfect samengaan als nooit tevoren. Black
Thought is zo gruwelijk ondergewaardeerd dat het gewoon niet grappig is.

Dit zou wel eens mijn eerste 5 album kunnen worden, maar ik ben nog in dubio.

avatar van Lukaz
Ik vind Game Theory juist het beste nummer van de cd. De overgang van de intro naar het eerste couplet is zoo heerlijk, wat een fantastische opbouw. Een van m'n favo songs op het moment

avatar van discipline
baby, game theory en can't stop this totdat het vervelende experimentele stukje komt hbe ik persoonlijk niks mee
dat vind ik persoonlijk de hoogtepunten van de cd de rest is ook harstikke goed maar deze springen er uit

avatar van WeztSide
Here I Come is toch wel meesterlijk.
Is bij mij nog niet gaan vervelen

Voor mij het beste Roots album, en dat zegt wat hoor!!

avatar van discipline
nog een keer beter beluisterd en ik kom nu uit op een dikke 4,5 wat een album ik vind nu zelfs het experimente stukje op can't stop this geniaal echt alles is even goed op dit album na illadelph halflife is deze het best