Andrew Ridgeley - Son of Albert (1990)

Label: Columbia

1. Red Dress (4:09)
  2. Shake (3:29)
  3. The Price of Love (4:08)
  4. Flame (4:58)
  5. Hangin' (3:21)
  6. Mexico (5:46)
  7. Big Machine (4:24)
  8. Kiss Me (4:30)
  9. Baby Jane (5:09)
  10. Shake (Hardcore) (6:03)
  11. Red Dress [12" Mix] * (6:40)
  12. Shake [A Cappella Version] * (3:12)
  13. Hangin' [Alternative Extended] * (6:03)
  14. Shake [Extended Version] * (4:55)
  15. Hangin' [Extended Version] * (6:16)
  16. Red Dress [Extended Version] * (5:10)
avatar van musicfriek
Het enige album van de andere helft van Wham. En niet erg succesvol, dit album flopte en Andrew raakte helemaal in de vergetelheid... Geen idee wat deze man nu doet.

Wat mij betreft heeft hij geluk gehad dat hij mee mocht doen met Wham, want hij snoepte mooi mee van het succes. Heb niet het idee dat hij enige inbreng had. George Michael was degene met talent (zoals later ook gebleken is). Benieuwd of ze nog zulke goede vrienden met elkaar zijn..

avatar van Saldek
Het enige nummer dat ik goed vind van dit album is de 'hardcore'-versie van 'Shake'. Die is beslist o.k. te noemen. De rest van deze kan me werkelijk gestolen worden.
Andrew is zich na dit album gaan storten in zijn altijd grote hobby van 'autoraces'. Hij wilde een prof. coureur worden. Maar helaas, ook dat mocht allemaal niet baten.
Daarna nooit meer iets vernomen van deze man.
Andrew en George waren schoolgenoten en later hechte vrienden die samen, nadat George 'Careless whisper' had geschreven, 'Wham' oprichtten. Maar ook als kameraad heeft Andrew afgedaan als we Goerge mogen geloven. Hij zei dat ook hij Andrew nooit meer heeft gezien.

avatar van Saldek
Saldek schreef:
. Maar ook als kameraad heeft Andrew afgedaan als we George mogen geloven. Hij zei dat ook hij Andrew nooit meer heeft gezien.

Dit had ik uit een magazine. Echter niet al te lang geleden was er een interview op televisie, een recente, waar George vertelde dat hij nog altijd dikke maatje was met Andrew. Even later komt hij er zelfs nog even bij.....dus in deze mijn correctie...
p.s.: Andrew liet niet veel los over zijn prive. Maar wattie ook maar doen mag nu, op zijn manier heeft hij zijn zaakjes ook wel voor elkaar nu denk ik. Hij kwam over als een bewust iemand, volwassen.

avatar van musicfriek
Tja, hoe uiteenlopend kunnen carrieres vallen:

George Michael: 564 stemmen
Andrew Ridgeley: 0 stemmen
Pepsi & Shirlie: 0 stemmen
Deon Estus: 0 syemmen

Plus komt bij dat Andrew nog nooit een hit heeft gescoord en de andere 2 artiesten beiden slechts 1: Heartache (Pepsi & Shirlie) en Heaven Help Me (Deon Estus).

musicfriek schreef:
Heaven Help Me (Deon Estus).

En dat kwam omdat George daar aan mee deed (en het mede geschreven en geproduceerd had).
Trouwens George doet ook mee op het album van Ridgeley, hij is namelijk te horen op Red Dress.

avatar van lennon
Heb dit album, en draai m eigenlijk nooit.

Shake is wel een erg lekker nummer, en de ROxy music cover price of love gaat ook nog wel...

lennon schreef:
Had je deze cd niet voor hoeven kopen lijkt me

rkdev schreef:
Had je deze cd niet voor hoeven kopen lijkt me

Nee klopt, maar... Ik heb ooit de cd single van Shake! gekocht, omdat ik dat echt een lekker nummer vond. Destijds werkte ik bij de Free R Shop, en kwam dit album tegen voor wel 1 hele gulden.. Dus toen heb ik deze maar meegenomen

avatar van rkdev
Okay, dan had ik 'm ook meegenomen. Shake is een lekker nummer en op Red Dress doet GM mee. Rechtvaardigt zowaar een hele Gulden

rkdev schreef:
en op Red Dress doet GM mee. Rechtvaardigt zowaar een hele Gulden

Is dat zo? dat wist ik niet eens!!

Grappig detail...

Nou, met the price of love als ook nog aaridg nummer heb ik dus voor 33 cent per nummer, best een aardig koopje gedaan

Voor 1 euro meegenomen. Ben benieuwd wat me te wachten staat!

sebas schreef:
Voor 1 euro meegenomen.
Oh, daar hoop ik ook altijd nog eens op.

Eén maal beluisterd. Tja, het is me nog steeeds niet duidelijk wie Andrew Ridgeley was.
Klinkt als Bryan Adams in een 3 delig maatpak.

De sound van Wham! is in de verste verte niet te bekennen. George Michael evenmin.
Een reden meer om aan te namen dat Andrew bij Wham! gewoon een posterboy was.
Muzikaal had ie niet beel in te brengen. En dat is maar goed ook.

Deze plaat scoort geen voldoende. Het merk "Andrew Ridgeley" was in 1990 al vier jaar over de datum. Geen wonder dat dit een flop werd.

avatar van Peetmoeder
Lekker veel gitaren! Shake is wel lekker.

avatar van lennon
Op LP gevonden, en toch maar meegenomen.

Nu ik m na een heel lange tijd weer eens beluister, is het eigenlijk best een aardig plaatje.

Shake is de topper, gewoon een lekker nummer. Red dress doet t ook erg goed, en Baby Jane als afsluiter (op de LP) is ook een leuk nummer. De cover van the price of love is ook goed te pruimen, en Flame en Mexico gaan ook lekker.

Kortom, mijn 2 was te laag, en gaat naar 3.
Natuurlijk is Andrew geen super zanger, maar zo slecht is dit toch niet. 25 jaar oud inmiddels, en amper opgepikt door de media. Ik blijf t zonde vinden dat Shake niks deed in de top 40...

avatar van bikkel2
Ik vrees dat Andrew al teveel bekend stond als de helft van het duo Wham, die niet echt bedeeld was met veel talent.
Aan het handje mee lopen van George Micheal.

Ik heb het toen wel eens gehoord, maar er staat me praktisch niets meer van bij. Zegt genoeg.

Een mogelijke reunie van Wham steekt regelmatig de kop op.
De heren zijn nog steeds goed bevriend.

avatar van Premonition
Ik ken dit album via mijn zusje, ze was destijds een fanatiek Ridgeley fan. Het is niet slecht, maar scoort ook nergens boven de middelmaat.
Ridgeley verdween na dit album van de radar, gaf in 1997 zijn enige interview en gaf onlangs op twitter aan dat de reünie een grap van Michael was.
Is tegenwoordig bezig met het zeemilieu, voetbal, wielrennen, pub en met Karen Woodward. Vooral dat laatste lijkt mij een prima tijdsverdrijf

Maar die man van Eurythmics had wel de mooiste van de Bananarama's.

Inderdaad, Siobhan Fahey is flink veranderd.

avatar van lennon

Vind t bij hem nogal meevallen eerlijk gezegd.

avatar van meneer
deric raven schreef:
Inderdaad, Siobhan Fahey is flink veranderd.

Ach...

Time changes Siobhan too !

avatar van rkdev
Nou, dit vind ik dus een normaal verouderingsproces. Hij is alleen ietwat dikker en kaler en grijzer geworden.

Premonition schreef:

Ridgeley verdween na dit album van de radar, gaf in 1997 zijn enige interview

Dat klopt niet, want hij zit gewoon met George aan de piano in de docu over George uit 2005. En ook daar doet hij zijn woordje.

avatar van zaaf
lennon schreef:
Heb dit album, en draai m eigenlijk nooit.

Verder was het wel duidelijk wie Wham eigenlijk was
nou vind ik het allemaal wel best, maar The Price of Love een Roxy Music cover noemen gaat me te ver.

zaaf schreef:

Ja sorry 12 jaar verder weet ik ook wel beter. Maar toen kende ik t niet anders.... aldoende leert men he. Zo bekend is het origineel overigens ook weer niet..