The Rifles - No Love Lost (2006)

Label: Red Ink

1. She's Got Standards (3:04)
  2. Local Boy (2:52)
  3. One Night Stand (2:49)
  4. Hometown Blues (2:51)
  5. Peace & Quiet (2:45)
  6. Spend a Lifetime (2:34)
  7. Robin Hood (2:08)
  8. She's the Only One (3:15)
  9. Repeated Offender (2:41)
  10. When I'm Alone (3:18)
  11. Narrow Minded Social Club (7:36)
avatar van Nim
Nim
Een CD met 11 leuke liedjes, een prestatie op zich!
Ze waren tof gister in Tivoli, was wel ff bang dat ze hun beste kruit in de 1e 4 liedjes al verschoten hadden maar gelukkig kwam het helemaal goed. Lekker gesprongen !!

avatar van T91
T91
Het mag dan wel één van de zoveel Britse bandjes zijn, voor mij is het een super lekker album! Ben vrijdag naar Tivoli in Utrecht geweest waar ze optraden. Super gig!

avatar van otherfool
T91 schreef:

Zo is dat! She's Got Standards kende ik al, en de rest van de plaat is ook zo lekker ongecompliceerd. Nummers als Robin Hood of One Night Stand, wie oh wie wordt daar nu niet vrolijk van... Super lekker? Mwah, gewoon lekker, dat toch zeker.

Now I'm not being mean in fact I'm really quite polite
All I'm trying to say is that you wont catch her on Mastermind

Haha, 3,5*!

avatar van blur8
Ongecompliceerd, ongepolijst en ongelovelijk lekker.

Top 3:
1. She's Got Standards
7. Robin Hood
9. Repeated Offender

tondeman
tondeman schreef:
Beetje mod-revival achtig, zeker niet slecht maar inderdaad bandje nummer zoveel.

Nog steeds bandje zoveel, en origineel vind ik ze nog altijd niet zo, maar wat brengen ze het goed!

Nu wel één van m'n favoriete platen van 2006 eigenlijk. Bleek na een paar luisterbeurten toch al wel wat meer in te zitten merkte ik en nu, na hem lang niet geluisterd te hebben, staat ie nog altijd fier. Geweldige pop.

Vind the Rifles erg fijn om naar te luisteren, nummers als Repeated Offender vooral. Goed album, ben benieuwd of er nog meer zal worden gemaakt. 3,5 sterren!

avatar van jeroen1904
Voor mij toch ook wel een ontdekking deze Rifles, doet me ook aan de mod-revival denken. Echte, korte britpopnummers die bijna allemaal goed tot zeer goed klinken. Plaat is vrij kort, maar dit is vind ik net de kracht van dit album. Na het laatste nummer wil ik deze direct terug afspelen. Hoogtepunten: peace & quiet, she got standards, repeated offender en spend lifetime (tevens het rustpunt van dit album).

Mojo Pin
Eigenlijk vind ik deze band een stuk interessanter dan veel van hun (Britse) generatiegenoten bij elkaar. Vanwaar dan toch al die lauwe reacties? Is het dan toch de 'verzadiging' die The Rifles in dit geval parten speelt?

avatar van thetinderstick
Denk dat The Rifles voor het grote publiek niet zo opvallen in de zee van nieuwe britse bandjes de laatste jaren. Toch vind ik dat deze band de beste liedjes heeft van alle generatiegenoten (al zijn deze heren net iets ouder) en genregenoten.
Deze cd staat vol lekkere britpop juweeltjes als 'She's Got Standards' , ' Peace & Quiet' , ' Local Boy' , 'Repeated Offender' en 'Spend A Lifetime.

avatar van otherfool
Nieuwe favorieten zijn Local Boy en When I'm Alone. Over een uurtje staan ze hier te spelen, benieuwd of het nieuwe materiaal ook zo lekkerrr is...

avatar van Sjaakspeare
Peace & Quiet heb ik altijd wel een fijn nummer gevonden. Mijn britpopliefde ebt echter langzaam maar zeker weg...

avatar van Nicolage Rico
The Rifles zijn niet beter dan een legio Britse bandjes, maar het is aangenaam om naar te luisteren. Weinig uitschieters op dit album, maar in totaliteit een kleine 3,5*

avatar van evil23
Repeated Offender wat een geweldig nummer ! maar de rest van de plaat is ook lekker om naar te luisteren.

avatar van SoNick
Waarom kan ik deze plaat nergens aankomen? Ik wil hem kopen, maar hij is nergens meer te koop.

Dit soort platen pluk ik altijd voor een paar euro van eBay af.

herman schreef:
Dit soort platen pluk ik altijd voor een paar euro van eBay af.

Ja had ik al gekeken, maar zelfs daar is ie zeer schaars en veel aanbieders vragen er een behoorlijke prijs voor.

avatar van stef212
Geweldig leuk plaatje, met eigenlijk geen enkel slecht nummer, wat eerder weinig voorkomt. O.a. Repeated Offender en Local Boy zijn schitterend! 4*

avatar van SoNick
Gekocht op Ebay. Vind het een topalbum van een topband! Echt heel goed.

Weer echt een album wat terug grijpt naar de jaren 80.
The Housemartins, The Cure, The Jam, Gang Of Four, ze komen allemaal voorbij.
Voor het jonger publiek; soort van mix tussen Editors en Arctic Monkeys, maar dan anders.

avatar van Bert Wasbeer
Naar aanleiding van de top 10 van de jaren nul: dit plaatje is toch best lang blijven hangen bij mij

avatar van kaj_666
Bert Wasbeer schreef:

Ik begin me - te laat - af te vragen waarom ik deze vergeten ben in die top-10.. Want ik draai hem eigenlijk nog best vaak!

Lente komt eraan. The Rifles weer eens uit de kast getrokken. Veel Jam gelijkenis. Wachten maar op het nieuwe album. Klaar met Peace and Quiet

avatar van thetinderstick
Deze plaat ook weer eens uit de kast getrokken...
Blijft toch een van de beste gitaarplaten van het afgelopen decennium als je het mij vraagt.

Nu twee leden van de band zijn opgestapt vraag ik me af of ze dit niveau nog ooit gaan halen..

avatar van oceanvolta
Dit was inderdaad één van de leukste platen die de golf van britse bandjes toentertijd opleverden. Niet te moeilijk doen, gewoon lekker frisse nummers maken.
Ik word altijd erg vrolijk van deze plaat. Probeer maar eens stil te zitten bij Local Boy, She's Got Standards of Repeated Offender. Live waren ze ook meer dan prima.

Jammer dat er twee bandleden zijn opgestapt. Ik wist dat nog niet.

avatar van Bobbejaantje
Echt een fijne plaat. Blij dat ik deze alsnog heb opgepikt met zo'n 14 jaar vertraging. Maar ja, de tijd vliegt ook zo snel voor mensen die traag willen leven.